2015-11-10, 23:56
Medlem
Zraights avatar
Hej

Som topic lyder.. Vad finns det egentligen för fonder och investmentbolag som är en bra försäkring emot inflationen.. Och ännu viktigare. Vad finns det för fonder och investmentbolag som inte är för högt belånade och därmed förlorar mycket av sin vinst vid en eventuell ränteökning de kommande åren.

Anledningen till att jag frågar är för att jag bestämt mig för att börja spara 10.000:- /mån på börsen.
Investmentbolag som inriktar sig på fastigheter har jag redan valt bort.. Men vad tycker ni?
Citera
2015-11-10, 23:59
Medlem
Fonder med inriktning på guld och andra ädelmetaller.
Citera
2015-11-11, 00:01
Medlem
Zraights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-ex-poo
Fonder med inriktning på guld och andra ädelmetaller.

Jag har aldrig varit så värst förtjust i råvaror... Det ger sällan avkastningen jag är ute efter.
Finns det någon fond som inriktar sig emot OMX30 fast utan fastighetsbolagen tex? Det blir ju så mycket courtage om man skall placera i 5 olika aktier varenda månad.
Citera
2015-11-11, 00:48
Medlem
Schweppes99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zraight
Jag har aldrig varit så värst förtjust i råvaror... Det ger sällan avkastningen jag är ute efter.
Finns det någon fond som inriktar sig emot OMX30 fast utan fastighetsbolagen tex? Det blir ju så mycket courtage om man skall placera i 5 olika aktier varenda månad.

finns inga fastighetsbolag i OMXS30, skanska (bygg) finns med och är 1.55% av indexet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in