Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-10, 23:10
  #1
Medlem
Så har min gamla dator dött och det är dags att köpa en ny.
Använder datorn till studier, film och spel (Crysis, Battlefield mm)
Vill helt enkelt få ut så mycket som möjligt av den lilla budgeten jag har.
Kan tänka mig att ge upp till 7000 spänn men gärna mindre.

kravlista:
ca 15 tum
Numeriskt tangentbord

Har kollat på denna men tar gärna emot andra förslag och kritik på vad som är bra / dåligt med den. (Måste absolut inte vara HP)

HP Pavilion 15-ab032no
med student rabatt 6490.-
Citera
2015-11-10, 23:52
  #2
Avstängd
Adseyis avatar
HP och sshd *ryser*
Citera
2015-11-11, 00:15
  #3
Medlem
korkkorvens avatar
För det första köp inte en laptop om du inte verkligen vill ha det då du får ut så sjukt lite prestanda för pengarna. Sen Bygg datorn själv istället för att köpa en märkesdator. Du kan bygga datorn själv på tex komplett eller inet, då kan du också välja att dom ska bygga ihop datorn åt dig så får du bara välja delarna själv= absolut bästa prestanda för billigaste pengen. Rådhör med folk som vet vad dom säger vad du ska ha för hårdvara
Citera
2015-11-11, 00:45
  #4
Avstängd
Adseyis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korkkorven
För det första köp inte en laptop om du inte verkligen vill ha det då du får ut så sjukt lite prestanda för pengarna. Sen Bygg datorn själv istället för att köpa en märkesdator. Du kan bygga datorn själv på tex komplett eller inet, då kan du också välja att dom ska bygga ihop datorn åt dig så får du bara välja delarna själv= absolut bästa prestanda för billigaste pengen. Rådhör med folk som vet vad dom säger vad du ska ha för hårdvara

Hur fan sliter man med sig en stationär till föreläsningar och dyl?
Citera
2015-11-11, 00:56
  #5
Medlem
korkkorvens avatar
Jo det är dock sant. Frågan är ju om han/hon är mest intresserad av gaming eller att plugga. Står ju inte att hen ska ta med sig den på föreläsningar, "studier" kan tolkas som vad som helst men förstår din punkt.
Citera
2015-11-11, 07:12
  #6
Medlem
Ber om ursäkt att jag kanske inte var så tydlig som jag hoppades
Ja, jag kommer att behöva dra med mig datorn till universitetet.
Dock kommer jag inte släpa med den varje dag så jag tar hellre smällen att den är tung och får bättre prestanda än att ha en tunn och lätt dator som lägger ihop om jag ska köra CAD mm.
Citera
2015-11-11, 12:31
  #7
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adseyi
Hur fan sliter man med sig en stationär till föreläsningar och dyl?
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/17228340/ ?
http://www.jockebygg.se/wp-content/u.../palltruck.jpg ?
Citera
2015-11-11, 19:14
  #8
Medlem
Såg även denna som kanske är ett bättre alternativ:
Acer Aspire V3-574G 15.6" Full HD matt

Är jag på rätt spår eller är det någon som har en bättre idé?
__________________
Senast redigerad av PlaZman 2015-11-11 kl. 19:23.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback