2015-11-09, 21:16
Medlem
Keyzs avatar
Hej!

Slänger snart detta skräp i kaminen.

Mina enheter hittar inte Chromecast vid ca. hälften av gångerna jag vill använda den.

Jag startar om allt. När jag stänger routern står det på TV:n (chromecasten) att nätverk saknas vilket ju är förbryllande eftersom mina Androidenheter inte såg chromecasten när allt var igång, plus att chromecasten löpande visar nya bakgrundsbilder.

Jag stänger av allt och startar allt igen och det är samma visa. Precis i början hittar faktiskt min mobil chromecasten men den försvinner efter ca 30 sekunder.

Gör Chromecast 2 likadant eller har dom löst denna bugg i 2an?
Citera
2015-11-09, 21:22
Bannlyst
Jag har liknande problem med min Nexus player att min telefon, laptop eller platta ibland inte hittar den, då får jag starta om Nexus Playern.

Kommer förmodligen lämna tillbaka den för att få en ny.
Citera
2015-12-13, 20:52
Medlem
penguinfriends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyz

Mina enheter hittar inte Chromecast vid ca. hälften av gångerna jag vill använda den.

Jag startar om allt. När jag stänger routern står det på TV:n (chromecasten) att nätverk saknas vilket ju är förbryllande eftersom mina Androidenheter inte såg chromecasten när allt var igång, plus att chromecasten löpande visar nya bakgrundsbilder.

Jag stänger av allt och startar allt igen och det är samma visa. Precis i början hittar faktiskt min mobil chromecasten men den försvinner efter ca 30 sekunder.

Med stor sannolikhet ligger problemet i wifi'n eller i ditt LAN. En orsak skulle vara att Wifi routern har configurerats med klientisolering. (Skall vara Off). En LAN orsak kan vara ett chromecast och din client (Android telefonen eller din dator) måste finnas i samma subnet. Detta eftersom cast protokollet innehåller broadcast (som default stoppas vid routningen)

Så det är sannolikt inget problem med chromecast.
Citera
2015-12-24, 12:09
Medlem
Keyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penguinfriend
Med stor sannolikhet ligger problemet i wifi'n eller i ditt LAN. En orsak skulle vara att Wifi routern har configurerats med klientisolering. (Skall vara Off). En LAN orsak kan vara ett chromecast och din client (Android telefonen eller din dator) måste finnas i samma subnet. Detta eftersom cast protokollet innehåller broadcast (som default stoppas vid routningen)

Så det är sannolikt inget problem med chromecast.

Tack för svaret.
Det har funkat hyffsat stabilt senaste tiden.
Kopplad via powerplug. Känns som att det viktiga är att mobilen och chromecast är kopplade på samma powerplug-wifi. Får dock starta om powerpluggen ibland.
Citera
2015-12-28, 02:50
Medlem
Hände samma med min CC Gen 1. Verkar vara en hårdvarubugg. Har kört min sedan den släpptes på samma Wifi och TV utan att ändra något men nu dom senaste veckorna har den bara strulat. Felsökte uppkoppling (4G), router och CC.

Köpte en Gen 2 CC häromdagen och allt fungerar perfekt. Tydligen är inte CC Gen 1 av någon vidare kvalité på framför allt Wifi om man (ironiskt nog) googlar lite. Men men, kostar dom bara 350 spänn så kan man byta vart annat år.
Citera
2016-01-06, 03:48
Medlem
För mig är det stabilt numera. Fungerade sämre någon vecka innan jul. Tror dom släppt någon uppdatering till min chromecast 2 ...

En grej bara. Har comhem. Se till att du kopplar upp på samma nät (frekvens)
Citera
2016-01-17, 13:49
Medlem
Bus111s avatar
Lånar tråden lite.
Jag kan ej streama från Dreamfilm längre?
Gick för ett par dagar sedan.
Allt annat fungerar som ex.Swefilm,Netflix m.m.
Någon som har samma problem?
Eventuell uppdatering sker väl automatiskt av Chromecast?
Senast redigerad av Bus111 2016-01-17 kl. 13:52. Anledning: Fråga om uppdatering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in