2015-11-10, 10:06
Medlem
bär_min_gitarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Ja eller förklara hur man kan spara in 90 miljarder och samtidigt trygga anställningar och välfärd.
Som några användare redan skrivit genom att stoppa invandringen. Det säger han till och med i debatten. Vill man bemöta det och ifrågasätta hur är det en annan sak, men sluta upprepa lögnen att 90 miljarder ska tas ifrån välfärden.
Senast redigerad av bär_min_gitarr 2015-11-10 kl. 10:08.
Citera
2015-11-10, 10:10
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ja eller förklara hur man kan spara in 90 miljarder och samtidigt trygga anställningar och välfärd.

Han förklarade just detta. Kanske är det du som behöver hörapparat. Dessa besparingar är på invandringen. Men kpt lägger hellre svenska välfärdspengar på utländska medborgare än på svenska medborgare. För varje handledare på mv och tolk som måste anställas så blir det en sjuksköterska eller lärare mindre.
Citera
2015-11-10, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bär_min_gitarr
Som några användare redan skrivit genom att stoppa invandringen. Det säger han till och med i debatten. Vill man bemöta det och ifrågasätta hur är det en annan sak, men sluta upprepa lögnen att 90 miljarder ska tas ifrån välfärden.

Varför skall h*n göra det, h*n har inget annat att komma med. Bättre då att upprepa vad man tror sig ha i all oändlighet.
Citera
2015-11-10, 10:24
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Han förklarade just detta. Kanske är det du som behöver hörapparat. Dessa besparingar är på invandringen. Men kpt lägger hellre svenska välfärdspengar på utländska medborgare än på svenska medborgare. För varje handledare på mv och tolk som måste anställas så blir det en sjuksköterska eller lärare mindre.

Fantastiskt!!

Finns det någon politisk fråga som Sverigedemokraterna driver som inte kan stavas- stoppa invandringen-.

Om nu Sverigedemokraterna flera gånger får frågor om denna besparing kanske det är mer proffesionellt att faktiskt svara ordentligt istället?
Citera
2015-11-10, 10:33
Medlem
Bodickers avatar
Fettot till fackpamp stod och sa att LO har genom historien stått upp för Sverige mot nazister och kommunister. Jimmie skulle kontrat med att facken har också stått upp mot invandring och stått upp för svenska arbetare, då hade han blivit paff, den feta katten. Facken förr var kritiska till invandring för de visste att mycket invandring skulle göra svenska arbeten osäkra, hämma löner osv. Detta verkar man helt ha övergett. Nu ska svenska arbetare konkurrera med omvärlden som skulle ta samma jobb för halva priset.
Citera
2015-11-10, 10:34
Bannlyst
Citat:
Fantastiskt!!

Finns det någon politisk fråga som Sverigedemokraterna driver som inte kan stavas- stoppa invandringen-.

Om nu Sverigedemokraterna flera gånger får frågor om denna besparing kanske det är mer proffesionellt att faktiskt svara ordentligt istället?
Ditt begåvningshandikapp är skrämmande! Alla politiska frågor inklusive dessa 90 miljarder är ju endast aktuella om Sverigedemokraterna får makten och får igenom sin budget. Och i det fallet så minskar ju antalet lyxemigranter i landet och således frigörs miljarder omgående. Varför ska ni dårar ta ur delar av SD-programmet när det överhuvudtaget aldrig kommer ske så länge SD inte är i majoritet?

Dessutom så ska LO läggas ner, det är sjukt att en grupp som ska föreställa företräda arbetare istället leker med medlemmarnas pengar!
Citera
2015-11-10, 10:35
Medlem
bär_min_gitarrs avatar
Citat:
Fantastiskt!!

Frågan Åkesson fick var varför de vill ta 90 miljarder från välfärden, svaret han gav var att det inte är sant. Ingen har frågat hur de ska spara 90 miljarder på invandringen för det är viktigare att upprepa samma lögn hela tiden.
Citera
2015-11-10, 10:39
Medlem
Citat:
Fantastiskt!!

Nej, i princip går hela SDs politik ut på att stoppa invandringen. Men det är ju ingen ursäkt för dig att få allt om bakfoten och falla för så här basala politiska finter? Du förstår uppenbarligen inte varför Thorwaldsson kör på det här spåret; han vill vinna tillbaka sina invandringskritiska LO-medlemmar till S. Och detta kan han enbart uppnå om han kan utmåla SD som arbetarfientligt.

Lite kritiskt tänkande borde man väl ändå kunna förvänta sig?
Citera
2015-11-10, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yogapants
Nu är jag inte LO-medlem, men om jag vore det så hade jag begärt utträde nu direkt på morgonen. Vilken pajas till företrädare denne betongsosse är.

Detta är exakt vad LO vill. Att alla SD-sympatisörer ska lämna LO istället för att ta över det.
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2015-11-10 kl. 11:22.
Citera
2015-11-10, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Fettot till fackpamp stod och sa att LO har genom historien stått upp för Sverige mot nazister och kommunister. Jimmie skulle kontrat med att facken har också stått upp mot invandring och stått upp för svenska arbetare, då hade han blivit paff, den feta katten. Facken förr var kritiska till invandring för de visste att mycket invandring skulle göra svenska arbeten osäkra, hämma löner osv. Detta verkar man helt ha övergett. Nu ska svenska arbetare konkurrera med omvärlden som skulle ta samma jobb för halva priset.
Ja, SD skulle egentligen inte behöva ta debatten alls för korkade Thorvaldsson jobbar utmärkt på att vinna valen 2018 åt dem. Syns rätt tydligt på kommentarerna på LOs propagandafilmer att de som fortfarande tror på dem är de rent hjärntvättade helt utan någon egen tankeförmåga, det är bara mekanisk återupprepning av LO-tidningarnas banala propaganda man ser. När Maggan snart inte längre kan ducka och slira utan får klart säga att hon ska köra osthyveln rejält i alla delar av välfärdsbygget så står LO-ledningen där med dumstruten på huvudet och ingen plan för hur man ska stoppa arbetare som i desperation flyr till SD.

Upp som en (s)ol över 100 år och sedan under Sahlin, Juholt och Löfven rätt ner som en pannkaka pladask i marken. Valet 2018 kampanjar S enbart i bidragsghettona, inte en enda arbetande människa kommer att rösta på dem.
Citera
2015-11-10, 11:34
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Nej, i princip går hela SDs politik ut på att stoppa invandringen. Men det är ju ingen ursäkt för dig att få allt om bakfoten och falla för så här basala politiska finter? Du förstår uppenbarligen inte varför Thorwaldsson kör på det här spåret; han vill vinna tillbaka sina invandringskritiska LO-medlemmar till S. Och detta kan han enbart uppnå om han kan utmåla SD som arbetarfientligt.

Lite kritiskt tänkande borde man väl ändå kunna förvänta sig?

Jo men jag är vän med kritiskt tänkande. Men om svaren från Sverigedemokraterna är orubbliga blir jag just kritisk. Särskilt när det har varit det svaret man fått på alla frågor de senaste 25 åren. Oavsett bomberjacka och heilande, slips och kostym gäller -stoppa invandringen-. Sedan när frågan ställs om hur de tänkt att -stoppa invandringen- så finns ingen förklaring.

Min kritik riktar sig också emot att när man vill fråga om just utspel och förslag från Sverigedemokraterna får man först veta att man inte fattar ett skit och att man borde hålla käften och rösta på Sverigedemokraterna.

Min kritik riktar sig också mot att den inhemska kritiken inte finns. Allt är ok. Alltid. Kanske beror på att alla som inte tycker exakt som PK-isterna i Sverigedemokraterna utesluts. Om det så innebär att göra sig snabbt av ett helt ungdomsförbund. Detta hämmar en god politisk miljö där det blir väldigt lågt i tak.

Min kritik riktar sig även till hur man först officiellt utesluter människor men sedan bakvägen i tysthet låter dem komma in i värmen igen.

Min kritik riktar sig mot den -jag skiter i vem det är eller vem som säger det- och att bedömningen av människor sker utifrån annonyma Sverigedemokrater ramverk. Säger Christer Sandelin att Sverigedemokraterna är bra.. så är Sandelin skitbra. Säger Niklas Strömstedt att Sverigedemokraterna inte är bra, så är heller inte Strömstedt bra. Så fungerar det i leden bland Sverigevänner.

Men om nu Sverigedemokraterna vill minska utbetalningar till kommunerna med 90 miljarder så torde jag få ett bättre svar än ett gurgel från en partiledare och oproffesionellt uppträdande i nationell television.

Men allt det där är kanske ovidkommande i sammanhanget? Folk ska skita i det. Hålla käften. Bra där.
Citera
2015-11-10, 11:54
Medlem
svenabs avatar
Citat:

90 miljarder på fyra år blir inte så mycket jämfört med de ökade kostnader per år som väntas för flyktinghanteringen. Enligt vissa når de en storlek som motsvarar hela kostnaden för sjukvården i Sverige.

Det hela är mycket enkelt. Nu har detta dock blivit huvudfrågan i hatkampanjen emot SD så jag väntar mig inte att anti-SD-hetsare orkar försöka utföra enkla beräkningar som leder till oönskat resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in