Citat:
Ursprungligen postat av
rosebud
Nej, i princip går hela SDs politik ut på att stoppa invandringen. Men det är ju ingen ursäkt för dig att få allt om bakfoten och falla för så här basala politiska finter? Du förstår uppenbarligen inte varför Thorwaldsson kör på det här spåret; han vill vinna tillbaka sina invandringskritiska LO-medlemmar till S. Och detta kan han enbart uppnå om han kan utmåla SD som arbetarfientligt.
Lite kritiskt tänkande borde man väl ändå kunna förvänta sig?
Jo men jag är vän med kritiskt tänkande. Men om svaren från Sverigedemokraterna är orubbliga blir jag just kritisk. Särskilt när det har varit det svaret man fått på alla frågor de senaste 25 åren. Oavsett bomberjacka och heilande, slips och kostym gäller -stoppa invandringen-. Sedan när frågan ställs om
hur de tänkt att -stoppa invandringen- så finns ingen förklaring.
Min kritik riktar sig också emot att när man vill fråga om just utspel och förslag från Sverigedemokraterna får man först veta att man inte fattar ett skit och att man borde hålla käften och rösta på Sverigedemokraterna.
Min kritik riktar sig också mot att den inhemska kritiken inte finns. Allt är ok. Alltid. Kanske beror på att alla som inte tycker exakt som PK-isterna i Sverigedemokraterna utesluts. Om det så innebär att göra sig snabbt av ett helt ungdomsförbund. Detta hämmar en god politisk miljö där det blir väldigt lågt i tak.
Min kritik riktar sig även till hur man först officiellt utesluter människor men sedan bakvägen i tysthet låter dem komma in i värmen igen.
Min kritik riktar sig mot den -jag skiter i vem det är eller vem som säger det- och att bedömningen av människor sker utifrån annonyma Sverigedemokrater ramverk. Säger Christer Sandelin att Sverigedemokraterna är bra.. så är Sandelin skitbra. Säger Niklas Strömstedt att Sverigedemokraterna inte är bra, så är heller inte Strömstedt bra. Så fungerar det i leden bland
Sverigevänner.
Men om nu Sverigedemokraterna vill minska utbetalningar till kommunerna med 90 miljarder så torde jag få ett bättre svar än ett gurgel från en partiledare och oproffesionellt uppträdande i nationell television.
Men allt det där är kanske ovidkommande i sammanhanget? Folk ska skita i det. Hålla käften. Bra där.