Citat:
Ursprungligen postat av
Thn-Kille
Tack för din hjälp zal_zal efter ett tag jag fixa det och det var där som du sa 2-3 alternativ som funkar med min tv så jag får testa fram vilken är den rätta
Nu färger är konstiga råkat trycka på ADC/WB Calibrera har du nån aning på det hur man fixar ADC Result OCH White Balance
Gött att det löste sig med spegelvändningen i alla fall.
När det gäller färgkalibreringen så har jag tyvärr inget förslag mer än att
testa fabriksåterställning, alternativt gå in i vanliga menyn på tv:n och
återställa färger där. Finns ju lite olika färdiga färginställningsalternativ att testa där med.
Det går ju även att ställa färgkanalerna manuellt i respektive kanal (har dock inte gjort det på min tv).
Råd&Rön har haft en test där de testat olika inställningar. Jag gick efter deras förslag till min modell och tyckte att det blev betydligt bättre än default.
Hittade en länk till deras förslag till din modell även om det var fel skärmstorlek.
http://www.radron.se/tester/ljud--bild/tv-apparater/sa-far-du-bast-bild-pa-platt-tvn/?view=jamfor&products=6061&expandedProperties=4330 ,4331,4330,4331
Har tyvärr inga mer tips än så när det gäller färgerna