2008-02-21, 07:57
Medlem
laserlasses avatar
Thorbjörn Fälldin född 1926
2008-02-22, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Känner att Michael J Fox kanske inte har så långt kvar. Nu vet jag ju inte exakt hur långt skriden hans parkinsons är men jag hoppas han fixar några år till iaf
Det tror jag nog, han parkinsonsism är inte så elakartad, han har ju trots allt gått och haft parkinson i mer än 14år vilket är extremt bra.
tror inte att han är på någon dödsbädd snart inte.
Han lär vara med i 3-4år till.
2008-02-23, 19:32
Medlem
Pocatellos avatar
Abchaziens förre president Vladislav Ardzinba har ju varit extremt sjuk i åratal och inte visat upp sig sedan 2002.
Här en sällsynt intervju från 2003 om sjukdomen, där han skyller åkomman på gud . Han kunde inte heller närvara när nye presidenten installerades 2005, på grund av sjukdomen. Men han tycks heller inte vara död än. Jag antar att han ligger för döden i ett utdraget förlopp. Vad lider karln av?
Senast redigerad av Pocatello 2008-02-23 kl. 19:41.
2008-02-23, 21:09
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pocatello
Abchaziens förre president Vladislav Ardzinba har ju varit extremt sjuk i åratal och inte visat upp sig sedan 2002.
Här en sällsynt intervju från 2003 om sjukdomen, där han skyller åkomman på gud . Han kunde inte heller närvara när nye presidenten installerades 2005, på grund av sjukdomen. Men han tycks heller inte vara död än. Jag antar att han ligger för döden i ett utdraget förlopp. Vad lider karln av?
Han verkar inte ha varit en så värst trevlig filur, enligt vad som står i Wikiartikeln. I fall han får behandling i Ryssland så torde ju hans sjukdom åtminstone vara känd, för hur skall de annars kunna behandla honom? Jag skulle nog tippa på att det är en Cancer sjukdom av något slag. Kanske Leukemi eller något sådant? Lär ju vara en cancer som är långsam och inte en sådan som t.ex. Pavarotti hade (i bukspottkörteln), som tydligen går rätt fort och har en 99% dödsprognos.
2008-02-23, 22:15
Medlem
farbror Svens avatar
Antropologen Claude Lévis Strauss fyller 100 i november... behövs knappast tilläggas att han är den äldste i Franska akademien.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Claude_Lévi-Strauss
2008-02-23, 22:22
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Antropologen Claude Lévis Strauss fyller 100 i november... behövs knappast tilläggas att han är den äldste i Franska akademien.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Claude_Lévi-Strauss
Japp, han är nämnd sedan tidigare. Kanske han överträffar sin antropologkollega Raymond Firth?
2008-02-26, 01:08
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Två ryska legendarer är nog också kandater pga. ålder: Aleksandr Solzhenitsyn & Mikhail Kalashnikov. Bägge dessa herrar har för övrigt varit ovanligt tysta på senare år. Någon som känner till hur det är fatt med dem eller vad de haft för sig på sistone?
2008-02-27, 16:24
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Kom just att tänka på han som vann hedersoscarn. i år. Tror ni han kommer att fira sin 100 årsdag? Han verkade ju onekligen pigg för sin ålder då han höll tacktal och hade en ovanligt kraftfull och "ung" röst för att vara så gammal. Han skulle lätt ha kunnat vara 30 år yngre än vad han egentligen är.
2008-02-27, 17:34
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Kom just att tänka på han som vann hedersoscarn. i år. Tror ni han kommer att fira sin 100 årsdag? Han verkade ju onekligen pigg för sin ålder då han höll tacktal och hade en ovanligt kraftfull och "ung" röst för att vara så gammal. Han skulle lätt ha kunnat vara 30 år yngre än vad han egentligen är.

Robert F. Doyle. Såg inte Oscarsgalan, så jag var tvungen att titta på Doyles tacktal på Du-tuben nu. Jävla pigg gubbe. Nog för att han stapplade lite på väg fram till micken, men är man i den formen när man är 98 får man vara nöjd! Jag tror han hänger med till 100.

Clause Levi-Strauss verkar för övrigt också pigg. Det är tydligt att det gäller att hålla skallen igång och tänka, läsa och diskutera osv för att man ska hålla sig vital på äldre dar. Tur att vi har Flashback där vi kan ägna oss åt sånt.
2008-02-27, 20:48
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Robert F. Doyle. Såg inte Oscarsgalan, så jag var tvungen att titta på Doyles tacktal på Du-tuben nu. Jävla pigg gubbe. Nog för att han stapplade lite på väg fram till micken, men är man i den formen när man är 98 får man vara nöjd! Jag tror han hänger med till 100.

Clause Levi-Strauss verkar för övrigt också pigg. Det är tydligt att det gäller att hålla skallen igång och tänka, läsa och diskutera osv för att man ska hålla sig vital på äldre dar. Tur att vi har Flashback där vi kan ägna oss åt sånt.
Nä, Boyle heter han väl?

Apropå Levi-Straus aka Mr Strukturalist, finns det något nutida filmklipp eller någon bild på honom? Skulle vilja se hur det står till med honom?
2008-02-27, 21:36
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Nä, Boyle heter han väl?

Apropå Levi-Straus aka Mr Strukturalist, finns det något nutida filmklipp eller någon bild på honom? Skulle vilja se hur det står till med honom?

Givetvis gör han det. Hur fan kunde jag skriva fel på det? My bad.

Här är i alla fall en bild på Strauss från 2005: http://www.elmundo.es/elmundo/hemero...n/2007/15.html
Denna bild verkar också vara rätt ny: http://hugozoom.blogspot.com/2007/11...tres-cuit.html

Gubben håller nog till 100!
2008-02-28, 00:39
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Sean Connery ligger visst lite taskigt till: http://en.wikipedia.org/wiki/Sean_Connery#Health

Lägg därtill till att han inte synts offentligt på bra länge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in