2015-11-13, 01:04
Medlem
Vet inte vad som är sant eller falskt angående detta, men har länge sagts att USA är ganska enkelt att ta körkort i.

Nån som har erfarenhet av det?

Nu menar jag inte pga att de flesta kör automat, men tänker mer på själva uppkörningen. Hört att den är väldigt simpel.
Citera
2015-11-13, 03:37
Medlem
copes avatar
Av vad jag sett så tycker jag Indien eller Kina borde kännas svårast. Italien också kanske i de tätare områdena då det är smala vägar som folk kör med störst går först principen.

Ryssland om man ska gå efter alla dashcam klipp

Citat:
Ursprungligen postat av Stjutusen
Vad får dig att tycka att det är så svårt i Sverige, knappast någon knepig trafik i det här landet om du jämför med många många andra.

Tycker man att det är för svårt att ta körkort i Sverige så ska man heller inte ha något, min personliga åsikt.

Svårt tycker nog alla att det är om de nyss börjat. Har man väl tagit det däremot så tycker man tvärtom, av sakliga skäl
Citera
2015-11-13, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Enligt utsago består uppkörningen på Malta av följande; 12 m körning fram och backning 6 m helt rakt. Kan dock inte bekräfta om det är sant eller inte för jag fick höra detta muntligt från en person. Bisarrt om man skulle kugga en sådan uppkörning

Det där låter som en skröna... Har du några belägg annat än vad en kompis påstått?
Citera
2015-11-13, 12:43
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Jag tror det finns ganska många länder där man i princip kan köpa ett körkort. Sen vet jag inget om vilket land som det är enklast att muta till sig ett körkort i.

Indien och Myanmar tillexempel, varenda en från Myanmar har körkort, de flesta har inte ens suttit i en bil
Citera
2015-11-13, 17:40
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Indien och Myanmar tillexempel, varenda en från Myanmar har körkort, de flesta har inte ens suttit i en bil

Det märks också på olycksstatistiken i Indien som är skrämmande läsning.

Själv har jag ett körkort från Kenya vilket borde vara ovanligt i Sverige. När jag jobbade i Kenya så körde jag runt i en jeep som jag fick låna av det kenyanska inrikesministeriet. Körkortet fick jag genom att visa upp mitt svenska, och ganska färska, körkort för polisen. Ingen uppkörning, ingen genomgång av trafikregler, jag slapp också att betala körkortsavgiften som på den tiden låg på 2000 KES (knappt 200 kronor).

Jag har ibland funderat på vad som händer om jag drar upp mitt kenyanska körkort vid en poliskontroll (jag vet vad som händer... ).
Citera
2015-11-14, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Det där låter som en skröna... Har du några belägg annat än vad en kompis påstått?
Jag nöjer mig med att upprepa det jag skrev innan; "Kan dock inte bekräfta om det är sant eller inte för jag fick höra detta muntligt från en person". Sen vet jag inte varför du drar slutsatsen att det är en kompis till mig, men det är felaktigt.
Citera
2015-11-14, 23:12
Medlem
lobstoks avatar
https://www.youtube.com/watch?v=xGfLNqjh4j0

Indien 40 sekunder

edit: lättaste
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera