Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-06, 19:18
Medlem
Darmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Kanske dags att skicka kepsar med älghorn till vissa utvalda riksdagsledamöter och en inbjudan till "älgfest" i någon skog med jägare?
Den ultimata konspirationen.
Citera
2015-11-06, 19:32
Medlem
Problemet med en statskupp i Sverige är att ni tänker för smått. Ni får det att låta omöjligt...
Spräng en polisstation, kidnappa politiker, ställ era krav! Punkt. Behövs inte ens 20 pers för det, ju färre desto bättre skulle jag säga. Dock skulle det bli klassat som terroristdåd och inte statskupp.
Men Löfven & Co skulle avgå med nöje.
Fast jag tvivlar på att detta skulle ske här i Sverige.

Men vafan Helen, de eju freeeda!!;-)
Citera
2015-11-06, 19:34
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XRAH
Mången gång har jag läst på Flashback att statskupp är vad som krävs för att avsätta Sveriges styrande politiker och därmed sätta stopp för denna vansinniga invandringspolitik, blaha, blaha. För det första, hur går en statskupp till? Är ett sådant scenario ens möjligt i Sverige? Vilka skulle i så fall genomföra den? Militärkupp?
Ja det är fullt möjligt men som en användare påpekade behövs en stark och kunnig ledare.
En stark och orädd ledare som kan organisera, få med sig massan, kunna urskilja bra personer som ej är sjuka i skallen som skall vara förgrundsfigurer tillsammans med honom men framförallt ha politisk korrekt framförhållning.
Citera
2015-11-06, 19:35
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillhunter
Tänkte du att jägarna på något sätt skulle kunna slåss mot militär och polis.

Om så är fallet så lär det knappast gå så bra.
Hade inte Sverige skärt ner kraftigt på försvaret så hade någon ÖB inte tillåtet det som pågått i 20 år.
Man har alltså skärt ner på försvaret för att förhindra en statskupp detta var med i marxisternas plan från början.
Citera
2015-11-06, 19:36
Medlem
VelvetReds avatar
Ja det är möjligt, men det finns dock inga tecken på att något sådant är genomförbart i nuläget. Vi är allt för hederliga för att begå någon sådan handling. T.om Japanerna har mer jävlar anama. Och dem ser, eller såg, upp till oss!
Citera
2015-11-06, 19:47
Medlem
KometenKommers avatar
Tror åtminstone tre krav behöver uppfyllas för att möjliggöra statskupp.

1) Kaotiskt tillstånd i landet där flera viktiga samhällsfunktioner har upphört.

2) Stöd från delar av militären och polisen.

3) Utländsk stöd. Utan erkännande från en eller flera viktiga länder i närområdet kommer antagligen kuppen att misslyckas på sikt.
Citera
2015-11-06, 19:48
Medlem
Jag tror en statskupp är osannolik, men om den sker, kommer det vara en konspiration av högerextremister, näringslivet, militären och polisen, de som har liknande värderingar MEN bakom allt detta kommer ryssarna ligga bakom. Lite som stormakterna har stöttat inbördeskrig och kupper världen över. Typ Chile 1973, Iran 1953,
Intressant artikel om att NATO tror att en tredje makt kan ligga bakom det högerextrema våldet http://www.dn.se/nyheter/sverige/nato-framlingshatet-kan-godas-av-frammande-makt/
...varför ska Ryssland besvära sig med att invadera stater när de kan destabilisera dem inifrån?
Bara min tanke om detta
Citera
2015-11-06, 19:51
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XRAH
Mången gång har jag läst på Flashback att statskupp är vad som krävs för att avsätta Sveriges styrande politiker och därmed sätta stopp för denna vansinniga invandringspolitik, blaha, blaha. För det första, hur går en statskupp till? Är ett sådant scenario ens möjligt i Sverige? Vilka skulle i så fall genomföra den? Militärkupp?

Ja, visst är det möjligt. Sverige är enkelt att göra statskupp i eftersom man har en svag polismakt och ingen fungerande militär, i stort sett.

Det finns idag vad jag vet ingen grupp som har intresse och resurser för att genomföra något. Dom som ligger närmast både vad gäller intresse och resurser är väl olika muslimska grupperingar. Ännu så länge är dom dock nöjda med sina enklaver och parasitera på svenskarnas arbete. Med tiden kommer dock spänningar att uppstå i takt med att statens och komunernas ekonomier knasar.
Citera
2015-11-06, 19:58
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KometenKommer
Tror åtminstone tre krav behöver uppfyllas för att möjliggöra statskupp.

1) Kaotiskt tillstånd i landet där flera viktiga samhällsfunktioner har upphört.

2) Stöd från delar av militären och polisen.

3) Utländsk stöd. Utan erkännande från en eller flera viktiga länder i närområdet kommer antagligen kuppen att misslyckas på sikt.

Det enda som känns realistiskt för att få allmänhetens stöd är alternativ nr 3. De andra kommer inte kunna dra med sig massorna. Det tror jag inte.
Citera
2015-11-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KometenKommer

Ryssland
Citera
2015-11-06, 20:15
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissemannen94
Ryssland

Varför skulle Ryssland bry sig om Sverige? Eller faller du för Gotlandspropagandan?
Citera
2015-11-06, 20:25
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emptydeepwithin
Detta.

Sedan är en statskupp inte särskilt svårt, att däremot lyckas är det, kräver inte bara organisation utan även en hel del pengar och tillgång till vapen.

Man kan gå tillväga på lite olika sätt men att börja med att slå ut kommunikation och göra styret av Sverige rentav omöjligt är en bra början.

Säg att man knäpper alla sittande ministrar under samma natt, skulle inte det då bli en "statskupp" typ?
Senast redigerad av Utomhus123 2015-11-06 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in