2017-01-26, 10:32
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Nu vet jag inte vad han/hon använder, men PRT via IG har gryyyymt algosystem (automatiserad handel). Du sätter reglerna själv -> den handlar. Gjorde själv ca 3k idag på min 1M EUR/USD algo utan att ha lyft ett finger.

Intressant, har länge varit intresserad av att skriva algoritmer bara för skojs skull men skulle vilja ha nåt användarvänligt så jag slipper programmera allt för mycket och sätta upp komplexa miljöer. Hoppas det kommer till min mäklare snart också.
2017-01-26, 10:33
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TradingDudeski
Kolla TradeStation hemsida. Jag kör egna algo skrivna i deras programspråk Easy Language. Är själv en sk Developer. Se TS Store

Tack för tipset, är dock inte redo att byta mäklare. Får se om det dyker upp nåt automatiserat på IB förr eller senare.
2017-01-26, 10:36
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Har börjat kika på det där. Men jag förstår inte hur den ska beordra IG alla ordrar. aja ska tugga mig igenom manualen stopparna kan bli ett problem med begränsat konto kanske.

På samma sätt som dina ordrar görs via PRT nu med manuell handel, sker de med algosarna, så det är inget du behöver lägga tankekraft på

Här finns det mycket information att lära och även en del grymma system som bara plug & go -> https://www.prorealcode.com/
2017-01-26, 10:38
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
På samma sätt som dina ordrar görs via PRT nu med manuell handel, sker de med algosarna, så det är inget du behöver lägga tankekraft på

Här finns det mycket information att lära och även en del grymma system som bara plug & go -> https://www.prorealcode.com/
Handla via PRT ? finns inga möjligheter i min version.'

ah såg nu man måste aktivera proorder. Det står inte att det kostar något, är det gratis?
Senast redigerad av Grandesporros 2017-01-26 kl. 10:41.
2017-01-26, 10:41
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Intressant, har länge varit intresserad av att skriva algoritmer bara för skojs skull men skulle vilja ha nåt användarvänligt så jag slipper programmera allt för mycket och sätta upp komplexa miljöer. Hoppas det kommer till min mäklare snart också.

PRTs senaste version v10.3 via IG (10.2 har säkert det också), har en förenklad miljö där man inte behöver koda själv utan kan simpelt välja vilken indikator som ska ha vilka regler. Såhär kan det se ut t.ex;

// Conditions to enter long positions
indicator1 = ExponentialAverage[5000](close)
c1 = (close > indicator1)
indicator2 = Stochastic[14,5](close)
c2 = (indicator2 CROSSES UNDER 18)
indicator3 = BollingerBandWidth[20](close)
c3 = (indicator3 > 0.001)
indicator4 = BollingerBandWidth[20](close)
c4 = (indicator4 < 0.0025)

IF (c1 AND c2 AND c3 AND c4) AND timeEnterBefore AND timeEnterAfter AND not daysForbiddenEntry THEN
BUY 10 CONTRACT AT MARKET
ENDIF

Du får sedan koden på det du matat in så du kan se hur det ser ut och om du vill redigera den rena koden. Möjligheterna med att koda själv är dock sjukt många fler än om man ska köra på det förenklade systemet, men det ena utesluter inte det andra
2017-01-26, 10:43
Medlem
senapslamms avatar
[quote=Grandesporros|59719235]Satte mig bara lång dax nu... ingen ide att göra nåt annat den bara pumpar. sätter SL vid DL

12400 nästa , det är så nära nu klart det ska testas. kanske bäst att bara sitta nu med bekväm size.[/QUOTE

Varje gång jag får lust att gå kort i daxen slår jag över till vecko-grafen.
Att pricka toppen med en short hade blivit många förlustaffärer på raken.
I månadsgrafen kan du också lätt se hur stora investerare plockar upp den vid 9 och 10.000 nivåerna.
under hela 2016
Senast redigerad av senapslamm 2017-01-26 kl. 10:46.
2017-01-26, 10:45
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Handla via PRT ? finns inga möjligheter i min version.'

ah såg nu man måste aktivera proorder. Det står inte att det kostar något, är det gratis?

Haha, om det står att det inte kostar något är det nog gratis EDIT: läste lite för fort där. Nej PRT ska inte kosta något och inte heller att handla via PRT såvitt jag förstått, jag har aldrig blivit debiterad iaf. IGs chatt är annars väldigt smidig med snabba svar för såna frågor

Har för mig att du sitter i PRT men kör inga ordrar därifrån alltså? PRT funkar i både demo och vaniga, så går att testa sig fram precis som vanligt.

Se till att ha senaste 10.3 dock så du kan backtesta dina system med tick by tick data, då detta ska vara världens skillnad tydligen mot 10.2.

(Bara för att redan ut versionerna, 10.2 är den som funkar med riktiga cash, 10.3 är nya men funkar bara i demo sålänge, ska bli klart i mars-ish för livekonton. Dock gör systemen precis samma entrys med samma kod så det är ingen skillnad på så sätt)
Senast redigerad av rebekk 2017-01-26 kl. 10:49.
2017-01-26, 10:47
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
PRTs senaste version v10.3 via IG (10.2 har säkert det också), har en förenklad miljö där man inte behöver koda själv utan kan simpelt välja vilken indikator som ska ha vilka regler. Såhär kan det se ut t.ex;

// Conditions to enter long positions
indicator1 = ExponentialAverage[5000](close)
c1 = (close > indicator1)
indicator2 = Stochastic[14,5](close)
c2 = (indicator2 CROSSES UNDER 18)
indicator3 = BollingerBandWidth[20](close)
c3 = (indicator3 > 0.001)
indicator4 = BollingerBandWidth[20](close)
c4 = (indicator4 < 0.0025)

IF (c1 AND c2 AND c3 AND c4) AND timeEnterBefore AND timeEnterAfter AND not daysForbiddenEntry THEN
BUY 10 CONTRACT AT MARKET
ENDIF

Du får sedan koden på det du matat in så du kan se hur det ser ut och om du vill redigera den rena koden. Möjligheterna med att koda själv är dock sjukt många fler än om man ska köra på det förenklade systemet, men det ena utesluter inte det andra

OK intressant, jag kan gärna koda själv, orkar bara inte göra allt rörmokande mot APIer och drifta egna appar och allt runt ikring det utan vill ha ett färdigt integrerat ramverk för algoritmskrivande direkt hos mäklaren, så det ser ju väldigt intressant ut att de börjat med det. Kommer säkert till IB snart också, de brukar ligga i framkant annars.
2017-01-26, 10:56
Medlem
Grandesporross avatar
Varje gång jag får lust att gå kort i daxen slår jag över till vecko-grafen.
Att pricka toppen med en short hade blivit många förlustaffärer på raken.
I månadsgrafen kan du också lätt se hur stora investerare plockar upp den vid 9 och 10.000 nivåerna.
under hela 2016[/quote]

jovars, det har varit tight range och tråkig handel idag. Som klyshan lyder never short a dull market.

12400 är nog bara en fråga om när.
2017-01-26, 11:15
Medlem
EliasAlucards avatar
Ni som day tradar, vad har ni för strategier?
2017-01-26, 11:50
Medlem
TradingDudeskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Singlar slant.

Nä, skojar bara. Kör TradeXpert metoden. (Tradexpert.nu)
2017-01-26, 12:05
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Innan strategi behövs grundförståelsen. Här en bra lärare
https://www.youtube.com/watch?v=hosx9MLpWmo

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in