Citat:
Ursprungligen postat av
Tehfuq
En sånär allmän fråga från en nybörjare, hur mycket pengar är i spel bland era aktier samt hur mycket började ni med från scratch?

Jag har en långsiktig fond som jag haft i många år. Jag har hållit på ned börsen i 15+ år. Skapade ett tradingkonto för typ ett år sen och det var på några hundratusen. För stor stor size o risk o jag gav nästan upp helt i nov, dec ifjol. Sen lärde jag mig lite mer ta, riskhantering o tradade bara en tillgång (för mig olja) o då började det gå bättre.
Börja smått. Nästan alla (läs alla) blåser hela kapitalet flera ggr om. Bara kolla denna tråden. Kortsiktig trading är mer som poker än aktiehandel. De flesta förlorar o ger upp. Det kräver väldigt mycket mer tid o intresse än man tror! Jag lever från tid till annan 16 tim / dygn med börsen. Lär dig TA från grunden o någon strategi verkligt bra. Fokusera på den, inte allt. Man måste sortera bort brus. Och handla handla handla. Man måste nästan bli ett med grafen. Ex. Har man hållit upp typ en vecka är man helt lost ett tag. Kolla in bubos kanal på youtube. Med IG kan man börja handla index o lära sig på minikontrakt med några få tusen. Hävstången motsvarar 200 så man får känslan även där. Riskera max 2-3 procent per trade. Det är om man är consistent som det är imponerande. Alla, verkligen alla, med för hög risknivå o spelberoende kan spela upp ett kapital med belåning från 5000 till 100 000 på en vecka, men det är om du plussar 5000 i veckan 20 veckor i rad som det är imponerande. Gamblern spelar snart bort sina. Lycka till.