Ändrade mig såklart angående OMX. Har litet innehav korta över helgen. Låg insats och låg hävstång. Köpte vid 1344 cirka. Och DAX hamnade jag kvar med delvis. Blev mycket liten förlust och håller kvar resten. Plus 10% för dagen summerat till slut. Kunde varit betydligt bättre och kunde varit minus. Jag är nöjd och framförallt över att ha fått rätt i varenda topp och botten sedan april.. säger det igen som jag sagt i 1,5 månad: 2016 = kopia av 2015.. närmast exakt på datum med bara någon enstaka dags skillnad.
(topp 21 april, botten 6 maj, topp 28 maj, botten 8 juni.. både 2015 och 2016... alltså: Rekyl upp 30 punkter till 11 juni, därefter ner 50 punkter till 18 juni, dvs under 1300, Sedan upp 50-60 punkter till nånstans runt 25 juni. Därefter ner i källaren låga 1200 till 7 juli. Och sedan rally upp till 1350 runt 20 juli innan det börjar spricka totalt i augusti... där har ni facit före närmaste månaderna.. bara att kika på 2015 och följa med.. fast någon gång slutar åren följa varandra såklart, men så länge det håller är det ju bara att köra..)
Senast redigerad av Burkgurka 2016-06-03 kl. 17:38.
Oj vilken rysare nu med stängt på måndag, tisdagens öppning känns klurig. Om USA sviker på måndag tror jag bullsen kan få det hett om öronen på tisdagsöppningen.. upp till bevis
Ni är ju flera här inne som tradar i oljerelaterat, så ställer en fråga till er: hur tror ni oljepriset kommer att utvecklas under sommaren? Det brukar ju stiga. Tror ni det blir så även den här sommaren?
Orsaken till att jag funderar kring detta är att börsen följt oljan rätt väl den senaste tiden, men börsen är i dagsläget rätt så svag och många talar om en sättning under sommaren. Om oljan ska följa mönstret att vara stark under sommaren, så måste börsen byta fokus. Det kan den mycket väl göra, släppa oljan och fokusera uteslutande på FED, och eventuellt Brexit och nån kris i nåt råvaruproducerande land utan koll på statsfinanserna.
För övrigt verkar börsens oljefokus vara mindre när oljepriset kommit upp en bit, mindre oro för effekterna av att oljeproducenter går i KK och vad det kan göra med finansiärerna.
Ni är ju flera här inne som tradar i oljerelaterat, så ställer en fråga till er: hur tror ni oljepriset kommer att utvecklas under sommaren? Det brukar ju stiga. Tror ni det blir så även den här sommaren?
Orsaken till att jag funderar kring detta är att börsen följt oljan rätt väl den senaste tiden, men börsen är i dagsläget rätt så svag och många talar om en sättning under sommaren. Om oljan ska följa mönstret att vara stark under sommaren, så måste börsen byta fokus. Det kan den mycket väl göra, släppa oljan och fokusera uteslutande på FED, och eventuellt Brexit och nån kris i nåt råvaruproducerande land utan koll på statsfinanserna.
För övrigt verkar börsens oljefokus vara mindre när oljepriset kommit upp en bit, mindre oro för effekterna av att oljeproducenter går i KK och vad det kan göra med finansiärerna.
Läste nyligen att Saudierna ska sänka oljepriset i Europe och väst och isåfall kommer det gå ner. Men man vet aldrig riktigt. På lång sikt tror jag den går uppåt
Oj. Tyckte jag hade lagt mina köpordrar på väldigt hög nivå. OMX 1360 och DAX 10190. Köpte alltså korta direkt vid öppning. Redan lagt stoploss över inköpspris för de med högst hävstång. Bra start även om jag startade på 2% minus eftersom jag låg kort över helgen.
edit: sålde OMX hög hävstång med vinst men är förlust på DAX. Nja, var nog ingen bra start ändå. Men kunde varit värre. Har bara kvar låg hävstång så tål lite mer uppgång utan problem.
Senast redigerad av Burkgurka 2016-06-07 kl. 09:09.
Oj, jäklar vad det drar iväg. Den såg jag inte komma men är glad jag sålde det mesta i fredags och inte satt kvar med alla mina korta i detta läget. Köper fler korta vid ungefär OMX 1365 och DAX 10280, lägger stoploss på det jag har nu vid OMX 1370 och DAX 10320. Lämnar datorn och kommer tillbaka efter lunch och ser vad som har hänt..
Tyckte de var rätt tydligt med ett uppdrag när jag kollade sent igår kväll. Tyvärr jävlades min terminal nu under morgonen (håller på å försöker lära mej en ny) så jag missade läget.
Jag kikar på en kort rekyl men jag går inte in ännu. Vill vänta ut lite tydligare omslag.
Senast redigerad av A.Iverson 2016-06-07 kl. 09:33.