2016-02-25, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
Oljan: Byggt momentum för en rejäl rekyl. Kan nog dra med dax igenom motståndet 9360-65. Om Dax orkar igenom uppåt kan det tvärtom bli ett bra stöd på kortare sikt. Det blir intressant att följa vilken styrka som oljan nu visar i rekylen uppåt. Är den väldigt stark kan det vara skäl att ompröva riktning på längre sikt.

Edit. Och oljan drog 25 punkter samma minut som jag färdigställde

Oohh mama. Det drog typ 80 punkter och daxen gick igenom med kraft till ca 9380. Verkar ha pausat för nu. Jag hade klivit av o avvaktan nu
2016-02-25, 19:51
Medlem
Grandesporross avatar
Sp500: påväg mot target 1944, stänger vi över det kan vi pröva 1980 och får vi ett stäng över det framöver har vi ett utbrott.

Den där killen som köpte björnar x15 för 30 milj övernatt måste må bra nu, i certifikat dessutom haha!
Senast redigerad av Grandesporros 2016-02-25 kl. 20:01.
2016-02-25, 19:53
Medlem
Citat:
Oohh mama. Det drog typ 80 punkter och daxen gick igenom med kraft till ca 9380. Verkar ha pausat för nu. Jag hade klivit av o avvaktan nu

Hur länge kan man handla på IG? Vore perfekt för mig som jobbar kontorstider.
2016-02-25, 20:21
Medlem
Er-nests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jajahaaja
Hur länge kan man handla på IG? Vore perfekt för mig som jobbar kontorstider.

Om du syftar på Oljan så är den endast stängd 00.00-02.00

OMX går att handla dygnet runt. Dock rätt hög spread övriga tider.
2016-02-25, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Er-nest

Tack för svaret! Det var omx som jag tänkte på. Skumt att spreaden är större under natten... emittentens spread borde ju iaf vara densamma?
2016-02-25, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Er-nest

Oljan är stängd 23-00. Eller om det är 00-01. Minns inte riktigt nu men tror 23-00 och övriga index 23.15 till 00.00 Men otroligt låg volym fram till ca 03.00.

Men vill du handla när det är ok volym så är det från 0700-2300 som gäller. Dax får exempelvis 7 punkters spread 23-08. 1-2 punkter annars.

Det är inte konstigt att spreaden är större. IG tjänar ju sitt "courtage" på spread och det krävs ju anställda även när handeln är låg varför spreaden behöver vara större för att generera vinst.
Senast redigerad av VLCD 2016-02-25 kl. 20:43.
2016-02-25, 20:47
Bannlyst
Någon annan än jag som fortfarande lever kvar i björn-tänket?
Känns väldigt svårt att släppa detta.
Känns otroligt, otroligt falskt denna uppgång vi har - jag har väldigt svårt att acceptera denna bull-trend som vi har. Vad i helvete liksom..Även när jag tjänar pengar på att långa känns det brutalt falskt.
Någon annan?
Vet inte riktigt hur jag ska resonera kring detta.
Mår ganska dåligt av det här.
Senast redigerad av FX5000 2016-02-25 kl. 20:50.
2016-02-25, 20:56
Medlem
Er-nests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
Känns otroligt, otroligt falskt denna uppgång vi har - jag har väldigt svårt att acceptera denna bull-trend som vi har. Vad i helvete liksom..Även när jag tjänar pengar på att långa känns det brutalt falskt.
Någon annan?

Jag är skeptisk till dessa uppgångar. Därav skalar jag in mig i xact bear lite försiktigt.
2016-02-25, 21:03
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Någon annan?

Har själv suttit i det där träsket. Men det är inte du som driver marknaden.

En anledning kan vara att just alla är i bearmode och likvida , mycket pengar som ligger och väntar på köpa, det räcker att en procentandel av kapitalet bestämmer sig för att det är billigt att köpa nu. därför volatiliteten är så stor tror jag.

Det hjälper mycket att ha bear och bull targets. t.ex fibbonaci retracement som måste testas ut underdagarna. Nu har vi t.ex bull target 1944 i SP500 futures (senaste högsta notering den här veckan) och våran beartarget 1908 bröts och den efter det 1890 snuddade vi vid igår men köptes upp snabbt. Därför vi testar upp idag eftersom vi redan fick ett nedställ som snabbt köptes upp intradag är det osannolikt att det blir ett stort släpp ner igen dagen efter.
Sånt händer bara i manipulerade marknader som oljan eller andra marknadsinfluenser / event som omställer marknaden.

Det jag menar är att det är bäst att inte tänka, det är bear, varför är vi här. Det är inte du som sätter priset. Du hänger bara med, jätteviktigt.
Senast redigerad av Grandesporros 2016-02-25 kl. 21:16.
2016-02-25, 21:04
Medlem
Citat:
Någon annan?
I en bearmarket är det historiskt väldigt svårläst var man befinner sig i utvecklingen. Uppgångar betyder tidningsartiklar om att det nu kan vara köpläge osv. Motsvarande är mkt mer sällsynta i en pågående upptrend. Därför är det svårare att hålla fast vid sin övertygelse. Det är väldigt svårtrejdat för tillfället vilket det också oftast är i bearmarket.

Min guru Arne Talving "Kavastu" - läsvärd på twitter - är t.ex. helt likvid i björnmarknad och tar bara några mindre positioner över dagen när han tycker nåt verkar översålt. Blankar inte. Räknar med att björntrenden håller i sig till i höst.
Å andra sidan så anser ju Johnny Torsell att vi ska upp ganska mycket närmsta månaderna baserat på teknisk analys.
Så - choose your guru!
2016-02-25, 21:23
Medlem
Er-nests avatar
Citat:
I en bearmarket är det historiskt väldigt svårläst var man befinner sig i utvecklingen. Uppgångar betyder tidningsartiklar om att det nu kan vara köpläge osv. Motsvarande är mkt mer sällsynta i en pågående upptrend. Därför är det svårare att hålla fast vid sin övertygelse. Det är väldigt svårtrejdat för tillfället vilket det också oftast är i bearmarket.

Min guru Arne Talving "Kavastu" - läsvärd på twitter - är t.ex. helt likvid i björnmarknad och tar bara några mindre positioner över dagen när han tycker nåt verkar översålt. Blankar inte. Räknar med att björntrenden håller i sig till i höst.
Å andra sidan så anser ju Johnny Torsell att vi ska upp ganska mycket närmsta månaderna baserat på teknisk analys.
Så - choose your guru!

Bra sagt.
Kavastu är grym!
2016-02-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Sp500: påväg mot target 1944, stänger vi över det kan vi pröva 1980 och får vi ett stäng över det framöver har vi ett utbrott.

Den där killen som köpte björnar x15 för 30 milj övernatt måste må bra nu, i certifikat dessutom haha!
Just nu är OMX upp 0.84 procent i efterhandeln och oljan gick ju som ett spjut ett tag.

0.84x15= Det blir väl ner typ 12.5 procent det. Plus tidsfaktorn i instrumentet. Skitpommesfrites! Vad kan det bli, 4 msek ner i skrivande stund, med ett skitsvårt beslut imorgon. Avveckla direkt eller jobba tillbaka...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in