2015-11-09, 12:50
Medlem
Tänk igenom hur du brukar/har brukat välja lösenord. Om du kommer ihåg ditt gamla användarnamn kan du i medlemslistan se när det registrerades. Tänk efter hur det var då. Vilket lösenord brukade du använda då? (svara själv på det utan att skriv det i tråden ). I bästa fall kommer du ihåg det, och kan då logga in på det och se dina PM och annat, men kommer du inte på det är det som sagt omöjligt för dig att logga in på det kontot.
Citera
2015-11-09, 16:47
Medlem
Yr.kands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Vi kan inte få tag på epostadressen som är hashad, vi kan inte se vad den gamla eposten var innan hashningen, och vi kan inte se det som är raderat.

Vad är det du försöker uppnå egentligen? Kan du sätta dig ned och förklara det? För om du undrar över någon information vi har om konton så är svaret att vi inte har någon. Det är ingen hemlighet att vi förut hade epost-adresser sparade för lösenordsåterställningen, men nu går det att ta bort sin epost och då har vi ingen, samt att i vilket fall som helst så är eposten hashad och vi kan inte få tag på den. Du kan inte komma åt ditt konto om lösenordet är borttappat och du tagit bort eller glömt eposten.

Jag vill ha ett specifikt pm ur kontot.

Har du en stol att lända?
Citera
2015-11-09, 16:49
Medlem
Yr.kands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirRasmus
Nja, SSL har inget med databasen att göra utan handlar om hur webbservern och webbläsare kommunicerar så det är lite som att jämföra äpplen och päron.

Aight, det visste jag inte

eller rättare sagt, jag hade inte tänkt så långt.
Citera
2015-11-09, 17:00
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yr.kand

Du kan inte få ut något pm ur något konto om du inte loggar in själv. Du behöver användarnamn+lösenord för det. Har du inte lösenordet så går det inte.

Citat:
Aight, det visste jag inte

eller rättare sagt, jag hade inte tänkt så långt.
då var den biten löst.

Fler frågor?
Citera
2015-11-09, 17:07
Medlem
Om det är just ett PM du vill se kan du ju skicka ett PM till den som skrev det, eller tog emot det om det var du som skrev det, och be den vidarebefordra det till dig. Givet att du kommer ihåg vem den andre var, och den vill svara. Då är det ju bra om du hänvisar till denna tråd och anger ditt förra användarnamn till den användaren, fast har den tagit bort det PM:t går det ju inte.
Senast redigerad av jo5h2pe 2015-11-09 kl. 17:19.
Citera
2015-11-09, 17:08
Medlem
ischs avatar
Citat:

Har du inte tillgång till kontot så är det så att du inte heller kommer att få tillgång till PM:et. Så pass enkelt är det.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in