2015-10-21, 08:16
Medlem
Hej

jag är ingen radikalist men är såååå trött på att inte få uttrycka min egen åsikt i medier som t ex Aftonbladets kommentarsfält där man inte tillåter och censurerar vissa kommentarer och åsikter som inte passar in för journalisternas egna syften i nyheterna och diskussionerna. Alla får väl stå till svars för sina egna åsikter och kommentarer oavsett hur dumma de är bara de inte är rasistiska, förnedrande etc

Därför har jag valt att gå med i Flashback och få en chans att följa upp och diskutera olika artiklar här istället för att göra det i reglerade censurerade kommentarsfält på Aftonbladet. Samt även få diskutera öppet om alla andra samhällsviktiga frågor som t ex politik och vad som händer i vårt land. För det klarar inte Aftonbladet och vår politiker av att gör i dagens Sverige.

Är det ok att göra så här eller är det emot vissa regler för Flashback?

Tänker mig att man tar en rubrik från Aftonbladet med en länk till artikeln men diskuterar den här fritt öppet och utan censur från någon tidning som har sin egen agenda i alla frågor...
Citera
2015-10-21, 08:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomToSpeach
Hej

jag är ingen radikalist men är såååå trött på att inte få uttrycka min egen åsikt i medier som t ex Aftonbladets kommentarsfält där man inte tillåter och censurerar vissa kommentarer och åsikter som inte passar in för journalisternas egna syften i nyheterna och diskussionerna. Alla får väl stå till svars för sina egna åsikter och kommentarer oavsett hur dumma de är bara de inte är rasistiska, förnedrande etc

Därför har jag valt att gå med i Flashback och få en chans att följa upp och diskutera olika artiklar här istället för att göra det i reglerade censurerade kommentarsfält på Aftonbladet. Samt även få diskutera öppet om alla andra samhällsviktiga frågor som t ex politik och vad som händer i vårt land. För det klarar inte Aftonbladet och vår politiker av att gör i dagens Sverige.

Tänker mig att man tar en rubrik från Aftonbladet med en länk till artikeln men diskuterar den här fritt öppet och utan censur från någon tidning som har sin egen agenda i alla frågor...

Du undrar ifall du får diskutera ABs artiklar på FB? Svar: ja.
Glöm inte att länka direkt till artikeln, utan Unvis, och ge diskussionsunderlag med citat.
Lycka till.
Citera
2015-10-21, 10:32
Moderator
impieteers avatar
Citat:

Du bör ju bidra med någonting själv, enbart en länk till en artikel och en snodd rubrik blir ju väldigt förvirrande. Men i princip så är det ju helt okej att fråga vad Flashbackpopulasen tycker om en viss artikel.

Censur och yttrandefrihet --> Flashback
/Moderator
Citera
2015-10-21, 10:36
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Välkommen över till internets mörka undervegetation där alla åsikter är tillåtna på gott och ont.
Citera
2015-10-21, 12:43
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Hej

Jag har skrivit politiska insändare lite då och då och har fått med det men något finare version.
Jag kan utrycka mig överdrivet och kalla folk öknamn vilket blir ajabaja varning.
Här inne får du både ironisera och överdriva men efter regelverket som kan vara svåra att förstå. I alla fall för mig.
Citera
2015-10-21, 12:55
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Det är fullt tillåtet så länge det sker enligt våra regler:
https://www.flashback.org/regler

Med andra ord så ska det ske i rätt delforum, inte bara vara en länk utan någonting att diskutera, respektera god citationssed osv.

Om reglerna följs så kan du uttrycka vilka åsikter du vill.

admin4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in