2015-02-11, 00:49
Bannlyst
Romper Stomper är min favorit film. Många tycker den påminner om A Clockwork Orange men det håller jag inte med om. Romper Stomper är obehagligare och mycket bättre.

Russel Crowe är helt strålande i huvudrollen som skinhead ledaren Hando.
Senast redigerad av Insineratehymn 2015-02-11 kl. 01:15.
Citera
2015-02-12, 10:15
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insineratehymn
Romper Stomper är min favorit film. Många tycker den påminner om A Clockwork Orange men det håller jag inte med om. Romper Stomper är obehagligare och mycket bättre.

Russel Crowe är helt strålande i huvudrollen som skinhead ledaren Hando.

Kom igen nu, jag gillar också Romper Stomper, men den är inte bättre än A Clockwork Orange.
Citera
2016-08-05, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Kom igen nu, jag gillar också Romper Stomper, men den är inte bättre än A Clockwork Orange.
Romper Stomper är klart våldsammare.
Citera
2016-08-05, 23:53
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Är det ett signum för kvalitet, eller vadå? Diverse gore- och splatterfilmer borde ju vara rena rama mästerverken då.
Citera
2016-08-06, 06:01
Medlem
Hela filmen finns på Youtube för den som inte kräver så mycket.

Länge sen jag såg filmen så jag tänkte äh va fan, spolade lite här och där men något mästerverk är det verkligen inte tal om Näe den här filmen kan gott glömmas bort
Citera
2016-08-06, 11:50
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Den är inte våldsammare, men vi ser nog olika på våld.
Citera
2016-08-14, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Den är inte våldsammare, men vi ser nog olika på våld.

Om man ser bortom sparkar och slag och istället ser hatet i deras ögon, man känner hur deras ideologi lever och har tagit över tankeverksamheten innanför pannbenet och och lämnat lite eller inget utrymme för något annat än illvilja, ja då blir det jävligt otäckt.
Citera
2016-08-15, 16:37
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diadara
Om man ser bortom sparkar och slag och istället ser hatet i deras ögon, man känner hur deras ideologi lever och har tagit över tankeverksamheten innanför pannbenet och och lämnat lite eller inget utrymme för något annat än illvilja, ja då blir det jävligt otäckt.

Personligen skulle jag säga att Clockwork orange är våldsammare och mörkare. I Romper stomper drivs de utav en ideologi, ideologier kan få människor att göra hemska saker. I Clockwork orange så finns det inget bakomliggande motiv till våldet och våldtäkterna utom att de är uttråkade och gör det för att de finner det roligt.

Romper stomper är helt klart min favoritfilm i ämnet "Skinheadrullar" och är betydligt mycket bättre än den sjukt överskattade American History X.
Citera
2016-08-15, 17:49
Medlem
FugitiveDucks avatar
Made in Britain är ett hett tips om man vill se en riktigt bra film på tal om skinheads. Romper Stomper framstår som rent trams i jämförelse.
Citera
2016-08-16, 00:29
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur

Romper stomper är helt klart min favoritfilm i ämnet "Skinheadrullar" och är betydligt mycket bättre än den sjukt överskattade American History X.

American History X känns ju som ett långt avsnitt utav 112. Inte mycket bra med den filmen. Romper Stomper finner jag underhållande, och soundtracket är även det finfint.
Ankan nämner Made In Britain, och det får väl anses vara en av filmer om Bulor som är riktigt bra.
Annars är nog Green Room nya favoriten av skinheadfilmer.
Romper Stomper kommer däremot alltid ha en varm plats i mitt hjärta, det var bland det mest våldsamma jag sett som ung, om vi bortser från skräckfilmsvåld.
Citera
2016-08-17, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Personligen skulle jag säga att Clockwork orange är våldsammare och mörkare.

Absolut. Jag har än idag svårt att se den filmen trots att det är en av mina favoriter. Ultravåldet har som du säger inget motiv utan är helt meningslöst och oplanerat. Antagonisterna är känslokalla och blandar in humor och sarkasm i sina handlingar.
En film man kan analysera sönder i småbitar vilket jag tror Kubrick var fullt medveten om skulle ske.
Citera
2016-08-17, 08:40
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diadara
Absolut. Jag har än idag svårt att se den filmen trots att det är en av mina favoriter. Ultravåldet har som du säger inget motiv utan är helt meningslöst och oplanerat. Antagonisterna är känslokalla och blandar in humor och sarkasm i sina handlingar.
En film man kan analysera sönder i småbitar vilket jag tror Kubrick var fullt medveten om skulle ske.

Roligt att du säger det. Min mor såg filmen när den hade premiär i Finland (72). Hon har bara sett filmen en gång i hela sitt liv, och hon säger fortfarande att Clockwork orange är den läskigaste filmen hon har sett någonsin, och då har hon genomlevt The shining och andra bra rullar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in