Ett tips är att läsa under "Kropp och knopp" i Kamratposten. För ovanlighetens skull så var jag för någon månad sedan på Linköpings Stadbibliotek pga att polaren var i akut behov av en dator. Medans jag väntade på att han skulle bli klar så greppade jag tag i en Kamratposten och började läsa. Det är inte ofta jag skrattar men när jag kom fram till avdelningen "Kropp och knopp" så började tårarna rinna ner längs mina kinder. Ungarna ställde riktigt perversa frågor i stil med "varför är mitt ollon rosa?", "är det normalt att få stånd i omklädningsrummet?" etc.. Till råga på allt så svarade "sexualupplysaren" att det var normalt på samtliga frågor. Hade jag inte haft så taskig ekonomi så hade jag tveklöst beställt en prenumenation på tidningen.
Sitter någon med en Kamratposten så får han/hon mer än gärna scanna in sidorna "Kropp och knopp"...!
Smurfen har varit på biblioteket och lånat KP:s två kropp&knopp böcker
Men va inte så jättemycket insändre i dem va mest fakta å sånt så ungarna lär sig så det inte ska bli så mycket insändare heller
Hoppas Smurfen lyckats underhålla er lite! Ursäkta bildkvaliten. ENJOY!
Alltså, undrar om det verkligen är barn som skriver dom där frågorna och skickar in eller om det är perversa vuxna som gör det? Jag skulle aldrig komma på tanken att skriva till KP när jag var i den åldern.
Smurfen har varit på biblioteket och lånat KP:s två kropp&knopp böcker
Men va inte så jättemycket insändre i dem va mest fakta å sånt så ungarna lär sig så det inte ska bli så mycket insändare heller
Hoppas Smurfen lyckats underhålla er lite! Ursäkta bildkvaliten. ENJOY!
Applåder! Som jag nämnde tidigare i tråden så är det inte särskillt ofta som jag skrattar, men nu fullkomligt sprutar tårarna ur ögonen. 10-åriga flickor som ligger med sina gosedjur, en 9-årig flicka som är oroliga pga att föräldrarna använder kondomer osv.. Det är humor på högsta nivå gott folk!
Tusen tack!
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Jag har en jättebinge med kamratposten i en kartong någonstans. Jag ska nog ta och leta rätt på den en dag
Alltså, undrar om det verkligen är barn som skriver dom där frågorna och skickar in eller om det är perversa vuxna som gör det? Jag skulle aldrig komma på tanken att skriva till KP när jag var i den åldern.
Exakt min tanke! Man får liksom känslan av att det är skämt-insändare hela bunten!
Nån får fan ta och scanna in en bunt Kropp & Knopp-sidor! Jag minns en insändare från två tjejer i 10-årsåldern som brukade ligga nakna och krama varandra och självklart undrade om det var normalt.