Citat:
Ursprungligen postat av
GIILAB
Du har tyvärr mycket faktafel som grund för dina påståenden
- Undersökning mäter inte förändring i studietradition
- Tror du att studietraditionen är starkare i Ljusnarsberg än i Uppsala och Lund ?
- Undersökningen visar inte om resultaten har minskat eller ökat mht invandring.
- Bruksorterna hamnar i bakvattnet, inte på grund av invandring, utan pga att många unga med kompetens lämnar. Invandringen är nödvändig för dessa kommuners överlevnad. Jmf Ljusnarsberg, Degerfors, Storfors, Hedemora, Hagfors, mfl mfl
Ditt retoriska knep fungerar inte.
Jag har inte presenterat någon fakta i ämnet; du har lagt fram statistiken, därav kan du inte anklaga mig för att besitta faktafel.
Du tog upp begreppet "studietradition" i ett försök att koppla detta till problemet. Det jag gjorde var att ifrågasätt denna koppling.
Men låt oss ta ditt angreppssätt. Malmö är en storstad. Hur ser studieresultaten och SD-sympatierna ut där? Är det en avfolkningsbyggd?
Nej, det är möjligt att undersökningen inte visar studieresultatens utveckling i förhållande till invandring. Det är du som har presenterat data och tes. Visa din källa och din tankegång.
Det är samtidigt du som, efter samma material, drar slutsatsen att högre sympati med SD genererar sämre studieresultat...
...hur...i...hel-ve-te... kan du då dra den slutsatsen, på exakt samma grunder?
Du är knappast mindre kålsupare än dina opponenter.
Du kan inte hantera statistik och du kan inte heller föra ett hållbart resonemang.
Nej, din tes att "fattiga, rasistiska och inavlade bönder som röstar på SD genererar sämre skolresultat" håller fortfarande inte. Bevisa den.