Citat:
Ursprungligen postat av
someya
Menar du att min andra text är jättedålig?
Vänligt men ärligt talat misstänker jag att det som står i trådens början är på gränsen till obegriplig för de flesta som inte är vana att omgås med ESL-talare. Den som skrev det (du, verkar det) kommer knappast att skriva väsentligt begripligare någon annan gång. Själv ser jag flera möjliga tolkningar på flera ställen som inte beror på fackterminologi.
Hur mycket av detta behöver du skriva, och hur ofta? Har du någon möjlighet att skriva det på svenska (eller eventuellt annat hemspråk) och låta det översättas mot gentjänst av någon som skriver bättre engelska och antingen förstår fackspråket eller klarar av det med hjälp av en ordlista över termer typ
fitted gateway som du vet med säkerhet heter det på engelska? (Varför hittar inte Google det? Hur skiljer det sig från
dedicated gateway?) Om du kan skriva entydigt på något språk blir det lättare för en översättäre att skriva entydigt och korrekt på engelska utan en massa "förhandlingar" om ordval och vad du egentligen menade.
Om det gäller bara två sidor då och då kan de kanske räddas här i Språk, fast det är jobbigare och långsammare att korrigera en krånglig översättning/text än att göra en bra översättning. Om du behöver mer än så borde du fundera på alternativ. Rent praktiskt taget, menar jag. Metoden i denna tråd är långsam och ger dubiöst resultat. Och vad gör du sen om du hamnar i tidskläm?