2015-10-13, 15:44
Medlem
JaneCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Aja, du hjalpte ju iallafall till med texten till skillnad fran JaneC, som fortfarande inte har gett nagot konkret forslag till TS om vad som skall andras och framforallt HUR texten istallet skall skrivas.
Eh, vad? Spacetime. strök under en del konstigheter och jag citerade en del konstigheter. Vad är skillnaden?

I övrigt är det fortfarande inte särskilt lätt att föreslå hur texten ska skrivas när man inte ens får ihop meningarna ibland.

Citat:
We will have a running route which should be able to receive a message and determine which the fitted gateway is best to deliver a message
I stället för att jag ska gissa att det kanske ska stå "which gateway is best fit to deliver ..." så är det väl bättre att bara påpeka konstigheten och låta TS kommentera?

Enligt dig är ju dessutom "fitted gateway" en teknisk term men det är jag skeptisk till.
2015-10-13, 15:55
Medlem
MonkMans avatar
Ok , jag ger mig lite, TS postade nyss en ny text i Sprak och det ar en ren och skar katastrof. Ser ut som nagon kort en daligt skriven text pa svenska i translate. I'm outta here...
2015-10-13, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JaneC
Eh, vad? Spacetime. strök under en del konstigheter och jag citerade en del konstigheter. Vad är skillnaden?

Nä. Jag strök under direkta felaktigheter.
2015-10-14, 19:47
Medlem
Citat:
Looks good but there are some things u shuld change.

1. One of the causes may be that we have a complete table that does not allow more entries in the sorted list. This can make you know that the routing table is complete and includes all reachable cities.

Change suggestion - This will indicate that/This will assure you

2. The main problem with implementation the task is that we can have the cyclic paths, which means that a message can be resand forever.

Change suggestion - Implementing/sent back

3. Have - Remove - I tested the program ,I decided to have

4. Make - Made

5. with names - named

6. broadcast - broadcasted

7. Gothenburg has received the messages which mean the nodes - Gothenburg recieved the message which means that the nodes

You also have some double spacing between some words, fix that aswell.

This is what I saw at a first glace. Other then that it looks pretty good.

Tack
2015-10-15, 09:09
Medlem
Citat:
Ok , jag ger mig lite, TS postade nyss en ny text i Sprak och det ar en ren och skar katastrof. Ser ut som nagon kort en daligt skriven text pa svenska i translate. I'm outta here...

Menar du att min andra text är jättedålig?
2015-10-15, 09:42
Medlem
Till alla som tycker att mina texter är dåliga,

Va vinner ni med att säga det?
2015-10-15, 09:54
Medlem
AldenGs avatar
Citat:

En återkommande fråga...

FedEx reklam (30s Youtube)

Men jag står på din sida.
2015-10-15, 11:18
Medlem
AldenGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someya
Menar du att min andra text är jättedålig?

Vänligt men ärligt talat misstänker jag att det som står i trådens början är på gränsen till obegriplig för de flesta som inte är vana att omgås med ESL-talare. Den som skrev det (du, verkar det) kommer knappast att skriva väsentligt begripligare någon annan gång. Själv ser jag flera möjliga tolkningar på flera ställen som inte beror på fackterminologi.

Hur mycket av detta behöver du skriva, och hur ofta? Har du någon möjlighet att skriva det på svenska (eller eventuellt annat hemspråk) och låta det översättas mot gentjänst av någon som skriver bättre engelska och antingen förstår fackspråket eller klarar av det med hjälp av en ordlista över termer typ fitted gateway som du vet med säkerhet heter det på engelska? (Varför hittar inte Google det? Hur skiljer det sig från dedicated gateway?) Om du kan skriva entydigt på något språk blir det lättare för en översättäre att skriva entydigt och korrekt på engelska utan en massa "förhandlingar" om ordval och vad du egentligen menade.

Om det gäller bara två sidor då och då kan de kanske räddas här i Språk, fast det är jobbigare och långsammare att korrigera en krånglig översättning/text än att göra en bra översättning. Om du behöver mer än så borde du fundera på alternativ. Rent praktiskt taget, menar jag. Metoden i denna tråd är långsam och ger dubiöst resultat. Och vad gör du sen om du hamnar i tidskläm?
Senast redigerad av AldenG 2015-10-15 kl. 11:25.
2015-10-15, 20:39
Medlem
AldenGs avatar
Menade naturligtvis umgås, inte omgås
2015-10-15, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldenG
Vänligt men ärligt talat misstänker jag att det som står i trådens början är på gränsen till obegriplig för de flesta som inte är vana att omgås med ESL-talare. Den som skrev det (du, verkar det) kommer knappast att skriva väsentligt begripligare någon annan gång. Själv ser jag flera möjliga tolkningar på flera ställen som inte beror på fackterminologi.

Hur mycket av detta behöver du skriva, och hur ofta? Har du någon möjlighet att skriva det på svenska (eller eventuellt annat hemspråk) och låta det översättas mot gentjänst av någon som skriver bättre engelska och antingen förstår fackspråket eller klarar av det med hjälp av en ordlista över termer typ fitted gateway som du vet med säkerhet heter det på engelska? (Varför hittar inte Google det? Hur skiljer det sig från dedicated gateway?) Om du kan skriva entydigt på något språk blir det lättare för en översättäre att skriva entydigt och korrekt på engelska utan en massa "förhandlingar" om ordval och vad du egentligen menade.

Om det gäller bara två sidor då och då kan de kanske räddas här i Språk, fast det är jobbigare och långsammare att korrigera en krånglig översättning/text än att göra en bra översättning. Om du behöver mer än så borde du fundera på alternativ. Rent praktiskt taget, menar jag. Metoden i denna tråd är långsam och ger dubiöst resultat. Och vad gör du sen om du hamnar i tidskläm?

Fast man måste börja skriva på engelska för att bli bättre på det.
2015-10-15, 21:25
Medlem
Citat:
Begripliga? TS frågar ju om texten är grammatiskt korrekt. Anser du att nedanstående är grammatiskt korrekt engelska?

När du ändå håller på kan du väl översätta nedanstående till svenska. (Jag får inte ihop meningen.)

Även denna mening är märklig (även om vi byter "their" mot "its").

Har nätverksprotokoll verkligen grannar? Möjligvis kan enheterna som använder protokollet ha grannar.

Nu vill jag bara skratta,
Jo, nätverksprotokoll har verkligen grannar?

Så nu vet du det.
2015-10-15, 22:15
Medlem
AldenGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someya
Fast man måste börja skriva på engelska för att bli bättre på det.

Det förstås. Men det är också fråga om hur språkdräkt kan påverka dina betyg i ett tekniskt ämne. Om du har en skarp och precis förståelse för den tekniska delen men förklarar saker suddigt och eventuellt fel så kan det motverka din akademiska framgång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in