2015-10-20, 18:51
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB

Därav föreslår vi vissa justeringar för att minska asyltrycket.
SD har kört fast i sina spår utan att värdera politiken. Man kommer längre och längre från väljarna och verkligheten.
Klövern vill nu till sist minska invandringen, något SD förespråkat länge. Det får GILAB att tycka att SD kommer längre från väljarna och verkligheten! Är det inte klövern som nu tvingats närma sig verkligheten? I annat fall hade man ju inte behövt göra något, eller hur?
Somliga har svårt med kompassriktningarna.
Senast redigerad av swedenflooded 2015-10-20 kl. 18:55.
Citera
2015-10-20, 18:52
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybridsvenne
Tyvärr kommer folkopinionen att stärkas FÖR mer invandring om det blir flera bränder, speciellt om det blir personer som skadas eller dör.

Men det är antagligen oundvikligt. Vi kommer allt närmare kaos och splittring av vårt land. Inbördeskrig är inte längre otänkbart. Det kommer bli inbördeskrig när tillräckligt många negrer och araber har koloniserat vårt land. Patriotiska svennar kommer att gripa till vapen för att försvara sitt land. Araber och negrer kommer att gripa till vapen för att ta för sig av våra tillgångar.

Jag emotsätter mig detta inlägg, för ett tag sedan hade detta varit sanning, men i DAGENS läge har tom gamla tanter vaknat upp o tycker att nu får det satan i gatan vara NOG!
"vinden har vänt, det är min tur nu.."
Citera
2015-10-20, 18:52
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigediktaturen
Vill inte ha någon uppgörelse. VILL HA NYVAL och bort med Löfven för alltid.

Ska 17% bestämma över 83%?
Citera
2015-10-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrynolfBent
Underhållande! När min mormor var döende och vägrade tillbringa sista tiden på sjukhuset hade hon frekventa besök av hemtjänst.
En av hemtjänstarbetarna var en mongolid, är det verkligen möjligt att sänka trösklarna mer än så på arbetsmarknaden?

Sen har vi ju Samhall, men man ska alltså ha något där de som inte ens platsar på dessa arbetsplatser kan göra nytta. Vilken vinstlott!

Iofs så kan de ju bli politiker i MP eller V men alla kan ju inte göra samma sak.

Det är inte det att sänka trösklar betyder... Jag gissar att han har gått på Universitet och översätter treshold med trösklar i betydelsen "hinder". Det behöver alltså inte innebära sänkta krav. Han borde så klart tänkt på att man måste uttrycka sig så att pöbeln förstår.
Citera
2015-10-20, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Ska 17% bestämma över 83%?

Vad menar du kommer att hända då? Är det inte fortfarande 50% som behövs?
Citera
2015-10-20, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Varför är det svårt? Vi har ju transportörsansvar för flygbolagen, inför detsamma för rederierna med omedelbar verkan. 10000 i böter per huvud som saknar visum/schengenpass. Svårare än så behöver det inte vara. Jag körde över Öresundsbron i söndags eftermiddag. Inte en jävla tullare eller polis så långt det gick att se. Men en bro är en bro, och samma kontroll skulle kunna ske mitt ute vid gränsen mot Danmark. "Passport bitte! Keine pass? Auf Wiedersen"

Ja du har rätt. Transportörsansvaret finns kvar, men det verkar ju inte tillämpas. Det är ju direkt olagligt i så fall eller är det så att alla flyktingar kommer över Öresundsbron.
Citera
2015-10-20, 18:55
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Finns risk EIB kommer låna ut miljarder till Sverige för detta - då kommer Magdalena kalla megalånet för en "investering" o försöka lyfta det från budgeten ....
Inte judarnas fel dock

det blir "spännande" när alla hundratals mijarder ska betalas tillbaka....kommer muhammed och jamal, eid o asteff hjälpa till att betala? eller kommer de senare att fortsätta kosta flera mijoner per stycket?
det kommer inte hålla, det briserar snart!
att ge en apa en handgranat som leksak är inte smart, samma sak med sveriges regering! det smäller snart!

*ser fram mot steffes hängning!"
Citera
2015-10-20, 18:57
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecunt
Gränskontrollen är rätt given.

Jag skulle vilja veta hur Sverige skall kunna inrätta en gränskontroll? Som jag ser det är detta totalt omöjligt...
Citera
2015-10-20, 18:57
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Mycket bra film. Den här borde visa på SVT som folkupplysning.

7K tror att så fort en invandrare kommer in i Sverige så blir de plötsligt förändrade när de ser vår tolerans och solidaritet. Här kan inget av det hända som vi såg i filmen.

hahahahah.... vems tolerans? Mot vad?
SD har ingen tolerans förutom min sina egna partimedlemmar och framförallt de fem som styr partiet och snor er på pengar.

SD jobbar hårt för att svartmåla 7klövern flyktinguppgörelse, de vill sänka Sverige rent ekonomiskt genom att stänga gränserna och få ut oss ur EU, hånar varenda politiker som inte är SD, hånar invandrare, deras patriotiska vänner bränner ner flyktingförläggningar, hånar alla medier, journalister.
SDare är de verkliga Sverigeparasiterna.

Jag är glad över att SD inte sitter vid samma bord.
Det är ungefär som att låta pedofilen sitta med vid bordet med barnen och försöker finna en lösning för övergreppen på dagis.
Citera
2015-10-20, 18:58
Medlem
Något som stör är hur man i media ofta skriver att "SD står utanför mötena", "alla partier utom SD hsr samlats" etc, som om det vore SD som själva ställt sig utanför!

Om kärnkraftverken börjar haverera ett efter ett så hade det faktiskt känts fel att inte ha med Miljöpartiet i krissamtalen.
Citera
2015-10-20, 19:00
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Detta är ju som om Svenska Hästavelsförbundet och Svensk Travsport skulle sätta sig i förhandlingar i huruvida man ska slakta samtliga landets hästar. Vi vet redan vad svaret kommer bli även om de tvingades sitta och "diskutera" alla dagar i veckan under ett helt år.
Citera
2015-10-20, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swedenflooded
Jag upprepar min fråga: Om det inte är av ekonomiska skäl, varför öser inte regeringen resurser över Migrationsverket och kommunerna? De skriker ju efter mer resurser? Och varför sätter man sig ner o kliar sig i huvudet nu, när översvämningen varit på gång i månader o mer???? Handlingsförlamning? Brist på fantasi o förutseende? Förblindad av ideologi?
När du skyllt färdigt på SD ka du ju komma med lite seriösa förklaringar.
Nu ska man LÅNA pengar till flyktingmottagningen, så nog handlar det om ekonomiska aspekter! Löfven repeterar det mantra man hört till leda, "de har flytt för sina liv" jojo, välekiperade och inte ett hårstrå som ligger fel i deras refugeesfrisyrer. Ett annat återkommande ord är ANSVAR, ja det ska utkrävas av honom själv. Inte av andra. Han springer runt och kallar sig statsminister, och har lön därefter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in