2015-10-06, 19:12
Medlem
laxen69s avatar
Tänkte köpa en ny dator, men ser att det följer med Win8.1 som OS.
Nu är det ju gratis att uppgradera till Win10, så det är väl lugnt.
Frågan är hur det blir i framtiden, när man behöver köra restore på datorn.
Hur gör man då, stoppar i Win8.1 skivan? Är uppgradering till Win10 fortfarande gratis då?

Eller är det bättre vänta på att datorn man vill köpa levereras med win10?
Citera
2015-10-06, 19:34
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Tänkte köpa en ny dator, men ser att det följer med Win8.1 som OS.
Nu är det ju gratis att uppgradera till Win10, så det är väl lugnt.
Frågan är hur det blir i framtiden, när man behöver köra restore på datorn.
Hur gör man då, stoppar i Win8.1 skivan? Är uppgradering till Win10 fortfarande gratis då?

Eller är det bättre vänta på att datorn man vill köpa levereras med win10?

Meningen är att du ska göra en s.k nyinstallation efter uppgraderingen och då blir det installationsmedia du då använder ditt nya inst.media.
Citera
2015-10-06, 19:37
Medlem
Japp gratis. Och när du väl uppgraderat så har du 30 dagar på dig att gå tillbaka till 8,1 eller så kommer din nyckel alltid vara kopplad till Win10.

Hur det blir med restore vet jag inte men din nyckel kommer ju vara kopplad till Win 10 så datorn kommer väl uppgradera till Win 10 så fort den kan.

Edit: Stavfel
Citera
2015-10-06, 20:05
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Meningen är att du ska göra en s.k nyinstallation efter uppgraderingen och då blir det installationsmedia du då använder ditt nya inst.media.

Ok, så jag behöver bränna en win10 dvd, och min win8 licensnyckel kommer att gälla denna?

Med denna skiva kan jag sedan göra en ominstallation efter att datorn blivit slö och full av malware och annat skräp
Citera
2015-10-06, 20:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Ok, så jag behöver bränna en win10 dvd, och min win8 licensnyckel kommer att gälla denna?

Med denna skiva kan jag sedan göra en ominstallation efter att datorn blivit slö och full av malware och annat skräp

Varför inte bläddrar eller sök under tråden om Windows 10?

Här är ett inlägg som berör din fråga -> (FB) Windows 10 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in