2015-10-03, 16:45
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/den-utlandska-turismen-okar-kraftigt-i-sverige

Dina slutsatser haltar något.

Japp, turismen ökar. Det roliga är att kraftigast så ökar antalet indier som turistar i Sverige. Det är kul eftersom många debattörer här på I&I har en så inaktuell världsbild. De kan liksom inte fatta att det finns en stor och välbärgad medelklass i Indien, som dessa Flashbackdebattörer betecknar som "kaosland". De kan heller inte fatta att den indiska tillväxten nu ligger på Kinesisk nivå. Ännu roligare blir det förstås om ca 10 år då den välbärgade medelklassen i Nigeria börjar turista i Sverige.
Citera
2015-10-03, 17:41
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/den-utlandska-turismen-okar-kraftigt-i-sverige

Dina slutsatser haltar något.

Alla naturliga system har en eftersläpning. Först händer inget. Sen händer inget. Sen lossnar proppen i ketchupflaskan.
Citera
2015-10-03, 17:43
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ännu roligare blir det förstås om ca 10 år då den välbärgade medelklassen i Nigeria börjar turista i Sverige.

Om tio år finns inget Nigeria, utan (minst) två.

Om det finns ett Sverige är jag mera osäker på.
Citera
2015-10-03, 17:54
Medlem
Zigenarolyckans avatar
Alltså vad är slutmålet för det här? Ska de bo på färjor, i ishallar, i tält och korridorer på gamla lokaler i tio år till? Jag vet att regeringen har planer på att rekordbygga massa ghetton för dem men det går inte ens nästan nog snabbt. 250 000 bostäder till 2020 är planen, problemet är att med nuvarande invandring så kommer det ha kommit 2.5 miljoner flyktingar till 2020, och då är inte anhöriginvandringen inräknad.

Jag har inte mycket förtroende för regeringen men någonstans måste de väl ändå se problemet?
Citera
2015-10-03, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigenarolyckan
Alltså vad är slutmålet för det här? Ska de bo på färjor, i ishallar, i tält och korridorer på gamla lokaler i tio år till? Jag vet att regeringen har planer på att rekordbygga massa ghetton för dem men det går inte ens nästan nog snabbt. 250 000 bostäder till 2020 är planen, problemet är att med nuvarande invandring så kommer det ha kommit 2.5 miljoner flyktingar till 2020, och då är inte anhöriginvandringen inräknad.

Jag har inte mycket förtroende för regeringen men någonstans måste de väl ändå se problemet?

De ser inte problemet. Vi skulle uppfatta det som en bugg, men för sjuklövern är det en feature.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in