Citat:
Ursprungligen postat av
ottotheman
Vi får dock inte sänka oss ner till en nivå där man börjar diskutera människor som kommer hit i termer av siffror som innebär belastningar. Den som vill ägna sig att prata om "volymer" kan gott söka sig till de som vill minska invandringen. Vi andra är över 70% som röstar på Alliansen eller de Rödgröna som står för en generös migration.
Bostadsfrågan och integrationen kan lösas, samhället måste bara kavla upp ärmarna.
Vill ni minska invandringen finns ett parti för er. Att säga att "Nu får det vara stopp" är inte värdigt ett politiskt alternativ som Alliansen, förmodligen inte heller de Rödgröna. Jag som folkpartist vägrar befatta mig med människor som säger nej till människor som kommer hit.
Nej, för siffror och ekonomiska förutsättningar har ju ingenting med våran välfärd att göra.. Hur fan tänker du ? Tror du att Sverige har något magiskt skydd från att gå åt helvete eller ?
Blir så fruktansvärt trött på folk som dig som tror att Sverige har obegränsade resurser när varenda siffra talar mot dig. Vi lever inte på bronsåldern när man höftade lite och hoppades på det bästa,
Sverige var ett av dom första länderna i världen att föra statistik på allt från tandvård till ekonomi, och vi verkar också vara det först landet som skiter fullständigt i vart siffrorna pekar bara för att svider till i hjärtat.
Har jag en livbåt på 25 pers, och är kapten, då blir det 25 pers på livbåten, hade du varit kapten, så hade du troligtvis plockat på 50 pers, gissa vad som händer då ?