2015-10-01, 21:34
Medlem
Ballcancers avatar
Förjävligt.. Fan va man skäms.

Har funderat på om man inte skulle dra ihop ett gäng och ringa jenne josefsson.. Flytta in i nåns hus bara sådär , som tex romer gör. Vägra lämna. Se om polisen behandlar den vanlige svensken på samma sätt o låter en stanna. Eller om dem slänger ut en med våld?

Om någon skulle frösöka slänga ut mig ur min lägenhet så kan dem ju räkna med motstånd. Aldrig i helvete heller.

Hur fan kan det här ens vara möjligt???
Citera
2015-10-01, 21:37
Bannlyst
Vi får dock inte sänka oss ner till en nivå där man börjar diskutera människor som kommer hit i termer av siffror som innebär belastningar. Den som vill ägna sig att prata om "volymer" kan gott söka sig till de som vill minska invandringen. Vi andra är över 70% som röstar på Alliansen eller de Rödgröna som står för en generös migration.

Bostadsfrågan och integrationen kan lösas, samhället måste bara kavla upp ärmarna.

Vill ni minska invandringen finns ett parti för er. Att säga att "Nu får det vara stopp" är inte värdigt ett politiskt alternativ som Alliansen, förmodligen inte heller de Rödgröna. Jag som folkpartist vägrar befatta mig med människor som säger nej till människor som kommer hit.
Citera
2015-10-01, 21:39
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliusdread
Jag har slutat förvånas och tror säkert att det är sant, men skulle du kunna länka till någonstans där man kan läsa mer om detta?

Expropriationslagen (1972:719)

10 § Även i annat fall än som avses i 1, 2, 3, 4, 5, 6, 6 a, 7, 7 a, 8 eller 9 § får expropriation ske för att tillgodose behov av utrymme för byggnad, lokal eller annan anläggning för verksamhet som staten, kommun, landsting eller kommunalförbund har att tillgodose eller som annars är av väsentlig betydelse för riket eller orten eller för viss befolkningsgrupp. Lag (2010:832).
Citera
2015-10-01, 21:40
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottotheman
Vi får dock inte sänka oss ner till en nivå där man börjar diskutera människor som kommer hit i termer av siffror som innebär belastningar. Den som vill ägna sig att prata om "volymer" kan gott söka sig till de som vill minska invandringen. Vi andra är över 70% som röstar på Alliansen eller de Rödgröna som står för en generös migration.

Bostadsfrågan och integrationen kan lösas, samhället måste bara kavla upp ärmarna.

Vill ni minska invandringen finns ett parti för er. Att säga att "Nu får det vara stopp" är inte värdigt ett politiskt alternativ som Alliansen, förmodligen inte heller de Rödgröna. Jag som folkpartist vägrar befatta mig med människor som säger nej till människor som kommer hit.

Nej, för siffror och ekonomiska förutsättningar har ju ingenting med våran välfärd att göra.. Hur fan tänker du ? Tror du att Sverige har något magiskt skydd från att gå åt helvete eller ?

Blir så fruktansvärt trött på folk som dig som tror att Sverige har obegränsade resurser när varenda siffra talar mot dig. Vi lever inte på bronsåldern när man höftade lite och hoppades på det bästa,

Sverige var ett av dom första länderna i världen att föra statistik på allt från tandvård till ekonomi, och vi verkar också vara det först landet som skiter fullständigt i vart siffrorna pekar bara för att svider till i hjärtat.

Har jag en livbåt på 25 pers, och är kapten, då blir det 25 pers på livbåten, hade du varit kapten, så hade du troligtvis plockat på 50 pers, gissa vad som händer då ?
Senast redigerad av Utomhus123 2015-10-01 kl. 21:44.
Citera
2015-10-01, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ottotheman

Men du är ju fullständigt efterbliven.
Det finns hundratals miljoner människor som skulle vilja komma till Sverige. Hur kan du ens bilda sammanhängande meningar när du är så intelligensbefriad?
Citera
2015-10-01, 22:00
Medlem
Gud-Runars avatar
Jag fattar inte detta, för mig synes bostadsbrist inte ge en bubbla.

Man måste ju bo någonstans och kanske lägga större delen av lönen till det. Men inte ens om min hyra 3-dubblades skulle jag lämna den.

Om jag tänker mat så inte skulle jag sluta äta om det blev brist och priser mångdubblades.
Det skulle alltså bli en situation när den som äger huset vill ha 20 och hellre förlorar 20 än ta mina 15 under tiden.

Hjälp mig att fatta detta att brist leder till kollaps för mig!
Jag trodde det var mer att folk som tjänat bra, skaffat sig ett dyrt boende företaget lagts ner ingen vill flytta dit. Bostäder behövdes men inte där, alla i området som äger bostad måste sälja den till förlustpris till det lilla klientel som inte behövde bostad inom rimligt avstånd från ett arbete.

Behöver jag nationalekonomiska hjälp? HJÄLP!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in