Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-03-19, 12:00
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leolo134
Håller med men jag kommer inte bara vara på monsters of rock för att se black sabbath.
Då tycker inte jag att rival sons och volbeat är något monsters of rock material om man kollar på andra band som har skört på monsters of rock tidigare.

Mötley Crue var knappast något Monsters of Rock heller när de spelade på Råsunda 1984. Så det är ju inte så konstigt om nu Rival Sons blir rock/hårdrockens arvtagare i framtiden. Har inget emot att Rival Sons är med, däremot Volbeat... dem hade jag kunnat klara mig utan.
Citera
2016-03-19, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Nja med tanke på när första bandet spelar (dvs klockan halv 6) så känns det inte som att fler band tillkommer.

Volbeat kanske börjar lira runt halv 6 i cirka en timme, sen blir det väl en timmes paus innan Rival Sons sätter igång, dvs runt halv 8. Och sen blir det väl Sabbaths tur mellan 9 och halv 10.

Så sorry grabbar, but no more bands.

Fast det har ju stått att fler band tillkommer ju. Men som sagt. Tiden får utvisa.
Citera
2016-03-20, 12:24
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocker77
Fast det har ju stått att fler band tillkommer ju. Men som sagt. Tiden får utvisa.

Med tanke på biljettpriset och när första bandet börjar spela så ställer jag mig tveksam till det.
Citera
2016-03-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Med tanke på biljettpriset och när första bandet börjar spela så ställer jag mig tveksam till det.
Står på deras facebooksida att fler band tillkommer.
Citera
2016-03-20, 14:05
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Står på deras facebooksida att fler band tillkommer.

Om det kommer ett till band så tror jag det kommer bli nåt i stil med Mastodon eller nåt. Fast sen är det väl inte omöjligt om det blir typ Alice Cooper istället, som jag skrev tidigare. Han dyker ju upp lite över allt. Eller möjligtvis Megadeth, men det kanske är för mycket att hoppas på.
Senast redigerad av Adelaide 2016-03-20 kl. 14:11.
Citera
2016-04-08, 20:52
Medlem
Borde inte Ghost vara med? Det tycker jag iallafall.
Citera
2016-04-17, 21:27
Medlem
zerxezs avatar
Är besviken på Black Sabbaths fantasilöshet med setlistan, samma setlista år ut och år in. Var är The Wizard, Supernaut, Sabbra Cadabra, Hole In The Sky, Trashed etc? Inte ens på avskedsturnén tycks de vilja variera sig, varför inte låta fansen bestämma för en gångs skull? Hur kul är N.I.B. till exempel? högst medioker låt, ändå ska den spelas på vareviga Sabbath-konsert sedan urminnes tider
Citera
2016-04-20, 16:17
Medlem
Det beror nog helt på Mr Osbourne
Bara dom låtar han klarar och är bekväm med, text mm

Trashed?? Gillan Turnerar väl med Deep Purple?

Ghost? Nä tack
Testament som nån nämde låter däremot trevligt
dom har en lucka i turnén då , 1 juli Finland 13 juli Ungern
Senast redigerad av Donkey Balls 2016-04-20 kl. 16:21.
Citera
2016-04-23, 21:56
Medlem
graffdatshits avatar
sjukt mycket +1 i denna tråden asså! XD
Citera
2016-04-23, 22:11
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Är besviken på Black Sabbaths fantasilöshet med setlistan, samma setlista år ut och år in. Var är The Wizard, Supernaut, Sabbra Cadabra, Hole In The Sky, Trashed etc? Inte ens på avskedsturnén tycks de vilja variera sig, varför inte låta fansen bestämma för en gångs skull? Hur kul är N.I.B. till exempel? högst medioker låt, ändå ska den spelas på vareviga Sabbath-konsert sedan urminnes tider
Håller med om att flertalet låtar bör läggas till, men Thrashed har inget där att göra då Ozzy inte sjunger låtar som spelades in med andra Sabbath-sångare. Att låtar från Sabbath Bloody Sabbath och Sabotage uteblir beror nog främst på Ozzys röstresurser som inte räcker till längre. Lite variation är det dock jämfört med förra turnén med tanke på de uteblivna 13-låtarna. After Forever och Hand Of Doom har också lagts till, och det är inte alltid de spelas.

Att kalla N.I.B. medioker undgår mitt förstånd. En superklassiker och mästerlig låt som lätt är värd sin status.
Citera
2016-04-29, 23:27
Medlem
Oakenshields avatar
En Sabbath-konsert utan N.I.B kan jag inte tänka mig, en landmarklåt som hör hemma i setlistan även om de så skulle ersätta hela skiten med enbart sällan/aldrig spelade låtar (Sabbath Bloody Sabbath som den kanonlåt den är har inte spelats någonsin mer än fyra-fem gånger 1974...)

The Wizard borde ha sin självklara plats också. Dom har väl inte kört den sen 2012 så fram med munspelet!!
Citera
2016-05-11, 15:20
Medlem
Adelaides avatar
Eftersom det numera står "+ support" istället för "fler band tillkommer" så känner jag att detta blir jäkligt trist. Jaha? Vad blir supportbandet då? Kan bara föreställa mig nåt källarband med max 50 fans.

Å ena sidan är ju Rival Sons en bra bokning, även om de kanske klingar lite mer åt Way Out West-hållet snarare än Monsters of Rock.
Volbeat däremot, det får bli min ölpaus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in