2023-02-02, 19:57
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag stängde av efter en halvtimme p g a all woke. Orkar fan inte, det blir bara feeeeeel!!!!! Precis som om man skulle göra en film om Idi Amin och han gestaltas av en vit skådespelare.

Precis som du skiter jag i färg och sexuell läggning men finns det en historisk av vita heterosexuella människor i rollerna sen 60 talet så är det bara korkat att göra det woke nu.
Jo att Bond plötsligt får en ny hudfärg än han haft tidigare blir ju inte trovärdigt. Ännu värre om han plötsligt bytt kön. 007 må vara en siffra men James Bond är knappast bara en siffra. Han bör spelas av en vit engelsman.
Precis som man skulle göra en Shaft och låta Shaft spelas av en norsk lintott? Undrar vad folk sagt då?
Citera
2024-12-21, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Jag vill inte bara prata om Mr Bond - Daniel Craig, kanske den bästa Bond, förutom Connery? Utan även Lea Seydoux. I mina ögon så är hon en av de vackraste kvinnorna på planeten, och var en bra Bond-fru.
Jag håller med dig, den som gör störst avtryck i No time to die är Léa Seydoux. Hon är verkligen fantastiskt vacker. Trist slut bara på filmen när Bond dör när missilerna anfaller ön som han är på. Ett bättre slut hade varit om Bond hade förenats med Léa och deras gemensamma dotter.
Citera
2026-01-25, 12:53
Medlem
Får hoppas på denna skådis idag, innan han också blir för gammal! Aaron Taylor‑Johnson.

Sen får jag hålla med om att både Brosnan och Craig (till och med Dalton) verkligen lyste i de första av sina filmer. Och att resten bara blev skräp allt eftersom.

Spunge-Bob-effekt antar jag när till slut kroppar inte beter sig som kroppar, smärta inte får tid att landa och kameran hela tiden flyger omkring och skyddar publiken i stället för att avslöja verkligheten:
Exakt det som fick mig att reagera så negativt över No Time to Die, då till och med Spectre var rätt ok sin uppbyggnad, ända tills de introducerade kärleken igen (inget ont mot skådisen, både vacker och duktig), men i poker-sammanhang som turn, enormt anti-Bond, eftersom vi vet när man går ner den vägen av hopp, tro eller känsla, så är det kört till 90%. Men det är woke antar jag?

Bond ska ha och har bara ett mål, att vara bättre än allt sämre. Om och om igen.

(jag ber om ursäkt för att jag skapade en tråd som redan fanns för flera år sen, men ibland vaknar man helt enkelt för sent - vilket ifs är bättre än aldrig).
Senast redigerad av LeonNoice 2026-01-25 kl. 13:49.
Citera
2026-01-27, 22:47
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hur blir det med nästa film, kommer den att ha en rysk ledare som motsvarar Putin?

De kan lika gärna reboota ända till 60-talet igen, Bond var ju bäst under kalla kriget-tiden, möjligen kan NK och Iran vara fiende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in