• 1
  • 2
2015-09-22, 16:55
Medlem
Vore intressant om nån som vet nåt skrev här.

Hitintills är det väl mest spekulanter.

Känns som nivån obetald moppe eller EPA men sådana brott har ju även de sin charm i denna grymma värld.
Citera
2015-09-22, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harfageln
Vore intressant om nån som vet nåt skrev här.

Hitintills är det väl mest spekulanter.

Känns som nivån obetald moppe eller EPA men sådana brott har ju även de sin charm i denna grymma värld.

Kommer du från norra Gotland? Det är inget speciellt om man inte känner de inblandade
Citera
2015-09-24, 06:52
Medlem
Hörde just på radion en gubbe som uppgav sig vara fd militär påstå att han minsann kollat ryktesspridningen på Flashback och att vi här påstod att flyktingbarn låg bakom. Det har väl ingen gjort.

Han däremot sprider falska rykten om Flashback.

Verkar som radioinslaget av någon anledning plockats bort så jag kan inte länka och hänga ut lögnhalsen.
Citera
2015-09-24, 20:50
Medlem
Citat:
Hörde just på radion en gubbe som uppgav sig vara fd militär påstå att han minsann kollat ryktesspridningen på Flashback och att vi här påstod att flyktingbarn låg bakom. Det har väl ingen gjort.

Han däremot sprider falska rykten om Flashback.

Verkar som radioinslaget av någon anledning plockats bort så jag kan inte länka och hänga ut lögnhalsen.

Inte ett ljud o saken på lokalnytt i morse, du måste ha drömt
Citera
2015-09-25, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Inte ett ljud o saken på lokalnytt i morse, du måste ha drömt

Jo det var ett ganska långt inslag, 6 - 8 minuter, där flera personer intervjuades (som deltagit på mötet). Det togs av någon anledning bort senare. I slutet av inslaget pratade en man som presenterade sig som fd militär och som kunnig i desinformationsspridning av fi. Där påstod han att flyktingbarn utpekats på Flashback i tredje inlägget. Vad jag vet har folk bara undrat - inte utpekat.

Det intervjuades även en kvinna som inte bodde inne i samhället som ville hjälpa till.

Sedan var det ett prat om ungdomsgården i inslaget och kanske var det det som gjorde att de tog bort för jag fick intrycket att flyktingbarnen tagit över ungdomsgården.

Själva omringningen och misshandeln vore intressant att få höra mer om. Det verkar vara äldre ungdomar på orten som hade något groll med en högstadieelev. Vad jag förstår verkar inga flyktingbarn inblandade.
Senast redigerad av harfageln 2015-09-25 kl. 07:48.
Citera
2015-09-25, 08:30
Medlem
Citat:
Jo det var ett ganska långt inslag, 6 - 8 minuter, där flera personer intervjuades (som deltagit på mötet). Det togs av någon anledning bort senare. I slutet av inslaget pratade en man som presenterade sig som fd militär och som kunnig i desinformationsspridning av fi. Där påstod han att flyktingbarn utpekats på Flashback i tredje inlägget. Vad jag vet har folk bara undrat - inte utpekat.

Det intervjuades även en kvinna som inte bodde inne i samhället som ville hjälpa till.

Sedan var det ett prat om ungdomsgården i inslaget och kanske var det det som gjorde att de tog bort för jag fick intrycket att flyktingbarnen tagit över ungdomsgården.

Själva omringningen och misshandeln vore intressant att få höra mer om. Det verkar vara äldre ungdomar på orten som hade något groll med en högstadieelev. Vad jag förstår verkar inga flyktingbarn inblandade.

Det är ett stående inslag att så fort det händer något så är det givetvis ickesvenskar som ligger bakom. Det här pågick under andra världskriget och det pågår idag. Ryktesspridningar är aldrig bra och att ens ta upp det i ett sammanhang man inte vet ett skit om säger mer om den som skriver än själva handlingen i tråden. Vad är det i det här som intresserar dig? Kommer du där uppe ifrån eller bor du där? Alla som bor och lever i trakten vet vad som hänt och agerar därefter. Det finns andra händelser runt om i Sverige som borde intressera mer. Knivhuggningen i Söderhamn t.ex
Citera
2015-09-25, 11:27
Medlem
segadongs avatar
Är ju dockvenskar som ligger bakom.bråket enligt gotläningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in