Citat:
Ursprungligen postat av
Edward-Teller
Ska det göras ett "vetenskapligt" statistiskt test så ska du ha en hypotes som kan falsifieras. Sen ska det göra en statistisk undersökning med ett underlag som kan ge statistiks evidens. Sen ska eventuell felaktig korrelation uteslutas, till exempel att AS eller ADHD föräldrar under uppväxten ger sina barn ett beteende som påminner om AS, som alltså kan vara feldiagnosticerade.
Och vet du vad? Det har gjort oändligt många sådana här undersökningar, av människor som är smartare än vad din morsa någonsin har varit eller kommer att bli.
Vart vill du komma?
Om det finns oändligt med vetenskapliga undersökningar som studerar det genetiska sambandet mellan ADHD och Aspbergers som också tar i åtanke andra faktorer, som du nämnde, kan du inte hänvisa mig till en sådan? Jag hittar nämligen inga sådana vetenskapliga undersökningar. Jag hittar inte ens några icke-vetenskapliga påståenden kring ämnet, jag hittar ingenting.
Hennes intelligens är knappast relevant över huvud taget. Jag tror att hennes påståenden inte stämmer, men jag hittar inga källor som varken motbevisar eller bevisar det hon påstår.