2017-06-25, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Den ena L1-bossen var en Croconaw! Fångad och hade +82% IV så nu saknas bara 21 candies där.
Den andra var en Quilawa så den struntade jag i.

Har dessutom förbättrat min trupp inför kommande tuffa raider.
Evolvade fram en Vaporeon 91% IV Water Gun - Water Pulse och en Jolteon med 89% IV Thunder Shock - Thunder. Nu ska det bara spenderas stardust i massor.

Funderar också på att nu power upa min Venusaur 96% IV med Vine Whip - Solar Beam.

Fick dessutom min andra Fast-TM innan så tankarna går vart man ska använda den.

----

En viktig fråga! När man använder sitt TM så slumpas ju det fram en ny attack, så om jag tar min Fast-TM på Tyranitar kan den då slumpa till sig Iron Tail som den redan har? Eller får jag garanterat Bite?

Enligt den här infon ska man inte kunna få samma som man redan har:

"All Pokemon are eligible for TMs. But remember: you’ll always get a new move when you use a TM on a Pokemon. There will be no chance of getting the same move you already have. And legacy moves are not among the current possible outcomes."

https://www.google.se/amp/heavy.com/games/2017/06/pokemon-go-technical-machine-how-use-tm-learn-teach-new-move-tips-guide-fast-charged-training/amp/
Citera
2017-06-25, 23:27
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Enligt den här infon ska man inte kunna få samma som man redan har:

"All Pokemon are eligible for TMs. But remember: you’ll always get a new move when you use a TM on a Pokemon. There will be no chance of getting the same move you already have. And legacy moves are not among the current possible outcomes."

https://www.google.se/amp/heavy.com/games/2017/06/pokemon-go-technical-machine-how-use-tm-learn-teach-new-move-tips-guide-fast-charged-training/amp/
Tackar!

Då bör ju Fast-TM vara kassaskåpssäkert att använda när man söker den andra attacken. Medan Charge-attacken då blir ett lotteri bland dom 2 andra alternativen.
Citera
2017-06-25, 23:40
Medlem
NirvanAs avatar
Ja TM's ska man nog bara använda på pokemons med 2st fast och charge attacks, vissa pokemons har ju hur många som helst och då är det riskabelt då man inte vet att man får just den man vill ha
Citera
2017-06-26, 01:12
Medlem
Pirre77s avatar
Angående TM så är det ju enbart fast-attacken som byts ut. Inte charge-movet. Använde en nyss på min 100% IV Machamp och bytte bort Bullet Punch mot Counter (inget val dock, det slumpades). Ser gärna ett chip för att byta även charge-move-setet
Citera
2017-06-26, 01:16
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Angående TM så är det ju enbart fast-attacken som byts ut. Inte charge-movet. Använde en nyss på min 100% IV Machamp och bytte bort Bullet Punch mot Counter (inget val dock, det slumpades). Ser gärna ett chip för att byta även charge-move-setet

Det finns både fast och charge TM items....

Har för övrigt märkt större variation i gymmen, nu är det desto mer blandat vilka som äger gymmen, förut var det bara Valor överallt i lvl10 gym
Senast redigerad av NirvanA 2017-06-26 kl. 01:22.
Citera
2017-06-26, 01:52
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det finns både fast och charge TM items....

Har för övrigt märkt större variation i gymmen, nu är det desto mer blandat vilka som äger gymmen, förut var det bara Valor överallt i lvl10 gym

Aha, det hade jag ingen aning om, tack för info!

Gymen är ju totalt ointressanta nu när man bara kan få 50 ynka coins per dag. Säkerligen en del av Niantics plan att göra det meningslöst för spoofers att ta gym. Synd bara att detsamma drabbar oss riktiga spelare...
Citera
2017-06-26, 06:16
Medlem
Mackan1992s avatar
Verkar som att man inte får evolve items på sin 7day streak längre. Synd
Citera
2017-06-26, 07:22
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja TM's ska man nog bara använda på pokemons med 2st fast och charge attacks, vissa pokemons har ju hur många som helst och då är det riskabelt då man inte vet att man får just den man vill ha
Finns det ens Pokemons som bara har 2 st charge-attacks? Jag trodde näst intill alla hade 3 st? Sen har jag ett svagt minne av att någon i Hitom-familjen har 4 st charge-attacks.
Och då Mew som har typ 8 har jag för mig hehe.

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Ok det har jag inte ens observerat! Jaja för mig kvittar det, jag har fått allt jag behöver så jag får kasta iväg någon per vecka. Tråkigt för dom som inte har fyllt sitt evo-dex dock.

----

Blir intressant att se vad det blir för Raids idag. Det verkar som att varje gym har 2 st Raids per dag.
Det är bara att hoppas att någon är på gång när man traskar hem från jobbet i eftermiddag.
Snorlax, Tyranitar, Machamp och Croconaw är väl egentligen det enda jag verkligen söker.

Men oavsett så blir det en Raid i alla fall, rewarden man kan få är ju så pass bra så det är ju dumt att inte använda sitt gratis-pass.
Citera
2017-06-26, 07:25
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992

Nä, vilket gör det hopplöst för mig. Har nämligen fortfarande inte fått Metal Coat vilket nog får ses som smått bisarrt. Får man nu inte ens något på sjunde dagen lär jag aldrig någonsin få en...
Citera
2017-06-26, 07:40
Medlem
IgorSs avatar
Har Niantic gått ut med att evolve-items upphör? Fick en dragon scale på min 7-dagars igår. Kunde gott ersättas med ett raidpass isåfall.

Tycker raids är ruskigt kul. Tyvärr blir de som kräver samarbete tuffa då det snålas för mycket med pass. Jag kommer köpa när jag vill köra. Har förlorat två hittills. En mot Rhydon då vi var tre stycken. Blastoise var förvånansvärt seg. Vi var fem och klarade det inte. Kanske gått med lite envishet men barn i sällskapet tappar raid-motivationen fortare än 3000+ gymförsvarare.
Citera
2017-06-26, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Har Niantic gått ut med att evolve-items upphör? Fick en dragon scale på min 7-dagars igår. Kunde gott ersättas med ett raidpass isåfall.

Tycker raids är ruskigt kul. Tyvärr blir de som kräver samarbete tuffa då det snålas för mycket med pass. Jag kommer köpa när jag vill köra. Har förlorat två hittills. En mot Rhydon då vi var tre stycken. Blastoise var förvånansvärt seg. Vi var fem och klarade det inte. Kanske gått med lite envishet men barn i sällskapet tappar raid-motivationen fortare än 3000+ gymförsvarare.

Är övertygad om att de inte tagit bort evolve items. Då vore det ju omöjligt för de som inte fått än att "fånga alla".
Däremot kanske de tagit bort garantin att man får en på 7 Day streak-snurren.

Är det någon som har en gym badge i guld som kan berätta vad man får för items när man snurrar ett sånt gym?
Citera
2017-06-26, 09:29
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Nä, vilket gör det hopplöst för mig. Har nämligen fortfarande inte fått Metal Coat vilket nog får ses som smått bisarrt. Får man nu inte ens något på sjunde dagen lär jag aldrig någonsin få en...

Om det är någon tröst så saknar jag också Metal Coat. Har 3-4st av alla de andra dock *weee*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in