Citat:
Ursprungligen postat av
GIILAB
Du står ganska ensam med dina tankar.
Vad vi sett de sista dagarna är en stor enighet för en öppen och mottagande politik.
Vi har sett manifestationer tvärs över alla partigränser för en human och solidarisk migrationspolitik.
Vi har sett rekord i insamlade pengar, vi har sett en enighet i trovärdig media för en politik med humanism som ledstjärna.
Vi har sett uttalande över partigränserna om att öka antalet kvotflyktingar.
Vi har sett uttalande från ledande journalister, idrottsmän,artister, skådespelare för att ta emot med öppna armar.
Vi har sett enkäter där mer en 10 % vill öppna sitt hem för att hjälpa.
Vi ser ett Europa där fler och fler länder vill bidra för att avlasta krigszonerna och dess närområde.
Vi ser diskussioner om humanitära visa för att ta flyktingar till EU på legal väg med minimal risk.
Mot allt detta står en svag opinion som hamnar längre och längre från vad Sverige och svenskarna vill och behöver.
Vi vill ha ett öppet mottagande samhälle med en human flyktingpolitik och det känns som opinionen mot detta blir svagare och svagare. På flashback sprider mörkermän sin dynga, men i det offentliga rummet är de svaga och marginaliserade.
Kan ju säga att han
verkligen inte står ensam med sina tankar, Låter som att du passar bättre på familjeliv eller liknande där andra med strutspolitik som huvudtänk hänger? Kommer du seriöst till Flashback och tror att han står ensam med dessa tankar?

Förlåt men vet du ens vad flashback är och vad majoriteten tycker här?
På flashback är de flesta realister (eller rasister i ögon som dina antar jag) eftersom de ser misären och den totala samhällskollapsen Sverige står inför och som även håller på att hända redan nu.
Visst, det är jättetragiskt att se en bild på lilla Alan som drunknade, men de andra tusentals barnen som drunknar varje dag då? Eller alla barn som dör i krig? Eller våra äldre som dör pga. bristande sjukvård, hemtjänst eller den FJUTTIGA lilla pensionen som kanske gör att de till slut ger upp.
Istället går ALLA resurser till invandring? Det är inte alla äldre tex. som har ett barn som kan skjuta till de lite pengar varje månad för att de ens ska överleva trots att de HELA LIVET jobbat och betalat skatt.
Tror precis som TS att detta är den perfekta stormen som kommer göra att alla pusselbitar faller på plats och det kommer komma fram att SD hade rätt hela tiden, vi kan inte ta emot ALLT OCH ALLA.
Helt öppna gränser fungerar inte och är bevisat sen lång tid tillbaka. En reglerad invandring och en integration som fungerar bättre än den vi har idag tror jag detta kommer leda till. Även om alla vet att vi är experter på att ta in de mest ointegrerbara, läs (araber, eritreaner och somalier osv.).
Sverige har blivit en global avfallsplats, men jag glädjer mig varje dag att vinden håller på att vända. Även om det säkerligen är försent får vi försöka rädda det vi rädda kan.