Citat:
Va? Försök inte flytta fokus...
Citat:
I övrigt håller jag med om det mesta du skrev men inte om detta om växtligheten.
Trevligt att du är villig att ändra dig.
Citat:
Du har inga bevis för att det överhuvudtaget skulle vuxit något alls på jorden om inte kollisionen med Theia (eller något motsvarande) ägt rum. Även om det finns celler överallt i vår kosmiska omgivning så krävs en del för att det ska bli tillväxt.
Nej jag har inga bevis för det, men så har jag inte heller påstått att jag har det. Det är DU som påstår att kollisionen och den påföljande utvecklingen är en förutsättning för att livet utvecklades och därmed är bevisbördan helt och hållet din. Jag har endast påpekat brister i dina påståenden.
Exakt vad som krävs för att liv ska uppstå vet ingen. Kanske kan det uppstå i flera olika miljöer. Vi vet i varje fall så mycket att det förekommer på platser vi tidigare trodde vara helt omöjliga att husera liv: djupt ner i berget, under tjocka istäcken, i hett vatten, i syra... you name it. Det är inte helt otänkbart att vi skulle hitta liv någon annanstans i solsystemet även om andra himlakroppar skiljer sig väldigt mycket från jorden.
Citat:
Men du ser lite löjlig ut på din höga häst för det är inte du som gjort några beräkningar kring hur månen bildades och ingen kommer någonsin att kunna beräkna ifall jag gissar rätt om de kosmiska jordbrukarna. Och självklart jämför jag inte mina spekulationer med vår tids celesta mekanik, men kanske lite med Giordano Brunos spekulationer...
Nä, jag kan verkligen inte pyssla med sådant, det finns det mycket smartare människor som gör. Hur det skulle sätta mig på någon häst förstår jag inte. Sen får du gärna förklara varför dina kosmiska jordbrukare inte går att upptäcka med vetenskapliga metoder. Jag vet såklart själv varför, men jag är intresserad av vad du tror.
Vilken kristendomsvariant är det förresten som tror på kosmiska jordbrukare? Är det din egen produkt eller?