2015-09-03, 12:38
Medlem
sebnies avatar
Denna tråd papperskorgades 2 ggr samtidigt:
(FB) Avfyra illegalt vapen i nödvärn - konsekvenser?

Hur kunde det ske? Borde inte systemet säga ifrån "Tråden är redan papperskorgad"? Och Gordon blixt är ju inte moderator i papperskorgen, altså borde hans flyttkommando (flytta från papperskorgen till papperskorgen) nekats ändå eftersom han inte har behörighet att moderera i papperskorgen eller hur?

Eller är det så att flytta till papperkorgen och att publicera själva moderatorinlägget helt och hållet separata åtgärder?

(Där jag är moderator, på ett annat forum, som inte kör vBulletin, kryssar jag i en ruta, när jag svarar på tråden, bara att tråden ska flyttas, så då flyttas tråden och modinlägget publiceras i samma atomiska åtgärd, så om flytten misslyckas pga att jag inte har behörighet eller att tråden redan är flyttad, så publiceras inte modinlägget heller, utan då får jag ett felmeddelande)
Citera
2015-09-03, 12:43
Medlem
Skriver innan tråden kastas? Den andra moden han slänga tråden innan första moden fick chansen?

Har för mig att jag har sett trådar där mod skrivit "XXX --> Papperskorgen" men någon ändå hunnit skriva precis efter. Kan ha fel dock.
Citera
2015-09-03, 13:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zodnik
Har för mig att jag har sett trådar där mod skrivit "XXX --> Papperskorgen" men någon ändå hunnit skriva precis efter. Kan ha fel dock.

Det har jag också sett flera gånger.
Citera
2015-09-03, 13:46
Medlem
Emerains avatar
Systemet fungerar så att det först postar inlägget med flyttmeddelandet och sedan skickar iväg tråden till det andra forumet, vilket papperskorgen är (om än med lite andra inställningar gällande vilka som kan posta där osv).

Gör två moderatorer samma aktion tillräckligt samtidigt så hinner inte systemet utföra första flytten innan det andra inlägget postas. Annars brukar åtminstone jag få upp en notis om att tråden är flyttad sedan jag började med "operationen".

Det händer ibland att varningar delas ut samtidigt också, av samma anledning, men det fixar vi mods självfallet till ifall det skulle råka vara någon som dubbelvarnas.

Så det ni ser i sebnies fall är enbart två mods som var på hugget samtidigt.
Citera
2015-09-03, 13:50
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det har jag också sett flera gånger.
Jag har råkat ut för det ett par gånger också, "dubbelmoddning" kallar jag det för. Som kollega Emarin förklarar så är det helt enkelt så systemet är uppbyggt. Det förkommer ju att det finns vanliga användare som har poster som har på sekunden samma timestamp, det är samma princip där.
Citera
2015-09-03, 14:12
Moderator
Gordon Blixts avatar
När jag hade postat mitt egenhändigt författade flyttmeddelande hade Emerain kort dessförinnan redan hunnit posta ett snarlikt meddelande och förpassa tråden till papperskorgen. Tråden har således bara korgats en gång. Jag hade naturligtvis kunnat radera mitt (som det visade sig överflödiga) meddelande men valde att bara justera det en smula. Det är inte första gången detta händer och det kommer inte att vara den sista, så länge systemet ser ut som det gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in