Citat:
Ursprungligen postat av
wh0re
Jag har nu startat en omröstning i det här ärendet för att kollegiet ska få ta ställning.
Värt att poängtera är för övrigt, appropå min nonchalanta inställning till 1.06 att jag hittade ytterligare ett fall av 1.06 i loggen...
Får man verkligen skriva ut förnamn på en annan användare och efterfråga kontaktuppgifter till denne? Nej, verkligen inte, i ett vanligt inlägg medför det här beteendet en avstängning.
Vill jag polla och stänga av gryzor för denna helt vanliga IRC-diskussion? Nej, för regel 1.06 förlorar sin mening när det är ett kompisgäng som snackar.
Fast chatten
är inte ett kompisgäng som snackar, även om stämningen stundtals är familjär.
Även om de 20-30 mest aktiva användarna kanske har någon form av rudimentär kompisrelation så finns det ytterligare typ 50-100 inloggade personer där.
Nu vet jag iofs inte hela kontexten när det gäller gryzors meddelande, men av vad jag kan se så kopplar hen inte ihop namn och användarnamn? Och hur definierar man "få tag på".
Om jag skulle skriva "hur får jag tag på wh0re" på chatten så hade jag antagligen menat nåt i stil med vilka tider är hen inloggad eller huruvida det är lättast att få svar på pm på chatten eller på på forumet.
Men ja, det är möjligt att jag skrev så och menade "nån som har telefonnummer till wh0re" och det är ju såklart ett brott mot 1.06.
Men ja, fingertoppskänsla är svårt överhuvudtaget och än svårare på en chatt, saknas den så anser jag att det är bättre att att vara konsekvent hård när det gäller just 1.06.