Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-08-31, 20:13
Medlem
kumlans avatar
Nej det blir dom inte. >Ta lite sömn nu!
Citera
2015-08-31, 20:46
Medlem
loliravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumlan
Nej det blir dom inte. >Ta lite sömn nu!

Nu kan jag acceptera att alla inte tror på spöknät, men har du några bevis för att det inte är spökfisk som lägger ut dom?

edit:

Läste fel, men strunt samma.

Har du några bevis för att växter/djur inte blir till spöken?

Nu har en flashhack användare redan länkat oss en länk om att växter inte blir spöken, men vi har hittills inge källa för att djur inte blir spöken
Citera
2015-08-31, 23:52
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
Nu kan jag acceptera att alla inte tror på spöknät, men har du några bevis för att det inte är spökfisk som lägger ut dom?

edit:

Läste fel, men strunt samma.

Har du några bevis för att växter/djur inte blir till spöken?

Nu har en flashhack användare redan länkat oss en länk om att växter inte blir spöken, men vi har hittills inge källa för att djur inte blir spöken
Nu kommer jag inte kunna sova.
Jag skulle schasa ut en liten spindel i eftermiddags, men råkade ha ihjäl den.
Natten kommer att ägnas åt att bevaka köksfönstret.
Den har revansch att utkräva, gruvlig revansch.

Kanske blir detta mitt sista inlägg.
Citera
2015-09-01, 00:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Nu kommer jag inte kunna sova.
Jag skulle schasa ut en liten spindel i eftermiddags, men råkade ha ihjäl den.
Natten kommer att ägnas åt att bevaka köksfönstret.
Den har revansch att utkräva, gruvlig revansch.

Kanske blir detta mitt sista inlägg.

Ingen fara, men du har just säkerställt att det blir regn imorgon...
Tack för det
Citera
2015-09-01, 09:01
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tack för det
Du fick rätt, det regnar.

Och jag överlevde den här natten, vem vet, den kanske kommer imorgon, eller övermorgon, eller....
Citera
2015-09-01, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tack för det

Vad är detta för svart magi? En person orsakar regnet, en annan förutspår det.
Kraften är stark idag.
Citera
2015-09-01, 15:38
Medlem
constants avatar
Kanske OT. Men hur är det med bakterier?

Och har de också vita lakan över sig?
Citera
2015-09-01, 16:40
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Vet inte med bakterier men om djur blir spöken borde väl kvalster också blir det? Har sett flera inzoomade bilder på kvalster
http://i-edu.se/wp-content/uploads/2015/01/Dustmite-i-s%C3%A4ngen.jpg
De ser tydligen ut som djur.
Citera
2015-09-16, 00:07
Medlem
Nu ska jag ta detta seriöst. Om vi utgår från att människor kan bli spöken torde detta bero på att vi besitter nån slags själ eller medvetande som kan ta sig vidare. Till ett evigt liv eller reinkarnation. Således kan detta medvetande fastna i vår dimension och bli ett spöke.

Det finns vetenskapliga studier och lekmannaexperiment som visar att växter kan meddela sig mellan varandra t ex varna för fara.

Personligen utgår jag från att djur har medvetande och själ.

Alltså borde allt och alla som har ett någorlunda sammanhängande medvetande kunna fastna och bli spöken.

Hare krishna tror ju att man återföds utefter hur man levt sitt liv och de tror man kan återfödas som morot om man tokat sej riktigt. (Det är alltså inte bra att bli nedgraderad till hund eller morot, helst ska man ju bli en bättre människa osv). Alltså måste ju denna morot vara med i själen-spöket-nästa liv-cykeln?

Vi är nog bara inte nog uppmärksamma på växt-spökena runt om oss!
Citera
2015-09-16, 04:08
Medlem
killawifes avatar
Spöken finns inte så därmed kan inte växter, djur och stenar bli spöken. Inte människor heller. Andar är inte spöken och har inte varit människor någonsin. Alla tv-program där man talar med spöken av döda människor är bluff, eller ska man väl säga, det är TV, och det mesta man ser på TV är bluff, dokusåpor, talangprogram, nyheter, film allt är bara buffel och båg.
Citera
2015-09-16, 09:53
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
En användare här på Flashback, som ville förbli anonym, skickade mig följande länk i ett PM:
https://www.quora.com/Do-plants-have-ghosts

Tydligen så blir växter inte spöken.

That means plants do not "become" ghosts. May be due to immovable position. There is no karma to plants. Karma is for moving beings like humans. They are after desires- to be fulfilled

Fast dom där fruktianerna eller vad dom kallar sig menar ju att även växter grönsaker och frukt lever och har en själ precis som vi.

Så OM vi kan bli spöken borde även dom kunna det. Fast vi vet ju alla att spöken inte finns. Så zombietomater kommer vi aldrig råka ut för
Citera
2015-09-16, 09:57
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Nu ska jag ta detta seriöst. Om vi utgår från att människor kan bli spöken torde detta bero på att vi besitter nån slags själ eller medvetande som kan ta sig vidare. Till ett evigt liv eller reinkarnation. Således kan detta medvetande fastna i vår dimension och bli ett spöke.

Det finns vetenskapliga studier och lekmannaexperiment som visar att växter kan meddela sig mellan varandra t ex varna för fara.

Personligen utgår jag från att djur har medvetande och själ.

Alltså borde allt och alla som har ett någorlunda sammanhängande medvetande kunna fastna och bli spöken.

Hare krishna tror ju att man återföds utefter hur man levt sitt liv och de tror man kan återfödas som morot om man tokat sej riktigt. (Det är alltså inte bra att bli nedgraderad till hund eller morot, helst ska man ju bli en bättre människa osv). Alltså måste ju denna morot vara med i själen-spöket-nästa liv-cykeln?

Vi är nog bara inte nog uppmärksamma på växt-spökena runt om oss!

Så för att bli spöke måste vi ha ett medvetande som kan ta sig vidare? Hur är det med handikappade med lågt iq? Kan dom inte bli spöken då för att dom inte har så bra koll på det där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in