Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Hon dog väl (bildligt talat) när hon uppmanade till bojkott av DN och försvarade Julia Caesar? Undrar vad hon gör nu. De som insett sanningen - att invandringen till Sverige är en belastning - brukar inte ändra sig. Ännu vet jag ingen som gjort det.
Visst ja, du var väl med i SD Gotland om jag minns rätt.
Marika gick väl ett steg utöver vad som anses acceptabelt. Men kul se att hon åtminstone juni 2016 hade samma åsikter.
Jag kanske borde ha startat en ny tråd om henne inser jag nu. Ska fråga en moderator.
När hon fick allt större problem med att bli publicerad valde hon en ny yrkesbana där fakta är viktiga. Teknikens bana. Jag vet inte men jag tror hon gjorde valet för sin egen och sina närmastes skull.
Julia Caesar, satt och skrev anonymt i godan ro på Gotland i en liten stuga ute i obygden år efter år, blev från början "avslöjad" av en gotlandsjournalist som är/var aktiv inom Expo. Jag vet inte hur Marika Formgren tänkte men nog tror jag man blir personligt berörd av sådana drev och jag tror faktiskt att Julia Caesar var äkta och genuint rädd en period.
Julia Caesar och jag är inte vänner, varken före eller efter jag fått veta hennes politiska sympatier men jag ringde faktiskt till en granne till henne och bad honom och hans vänner i trakten att hålla uppsikt över utsocknes bilar och besökare när det höll på att bli som värst.
SD på Gotland har aldrig nämnt Julia Caesar och jag tror aldrig haft någon kontakt med henne.
SD på Gotland har aldrig nämnt Camilla Sandelius annat än när hon var utsatt för ett drev och ordföranden sa att hon aldrig skulle få några förtroendeuppdrag och tog avstånd. Inte ens när hon så tragiskt avled.
SD på Gotland har aldrig någonsin mig veterligen nämnt eller på något sätt offentligt uppmärksammat Bernt Herlitz som nu utsätts för häxprocess av regionen för att han tipsat migrationsverket om felaktiga åldersuppgifter. De har inte ens länkat på sin facebook till den utmärkta intervjun i Samtiden.
Jag skäms faktiskt över att ha varit medlem i den föreningen. :-(
Nu drog jag iväg och började jiddra om några som är motsatsen till Formgren...