Har haft en ansenlig summa pengar investerad i Schroder ISF China Opportunities A Acc ett tag nu, vilket har givit en ganska fin avkastning. Nu är den dock kraftigt på väg ner, har väl med kinakrisen att göra antar jag. Ni som är lite mer insatta än vad jag är, tror ni att det kommer lägga sig och att det kommer börja stiga igen, eller är det smartast att sälja nu innan det rasar ännu mer?
Beror på hur länge du vill spara. Ska du spara i flera år så behöver du inte bry dig. Det ekonomiska läget för tillväxt är gynnsamt. Fallen just nu beror bara på tillfälliga svackor. Men kaneu inte spara längre så skulle du kunna sälja. Nästa månad riskerade det tydligen att kunna sjunka mer om USA gjorde något med räntan, men det är inte säkert. Vissa tror att det sker i december. Grekland var också en grej som kunde dra ner inom en närmare period, och givetvis osäkerheten i Kina.
Men som sagt, det kommer att återhämta sig och växa mycket i det långa loppet. Läste i någon artikel i SvD eller DN att om du sparar till ett hus eller bil som du tänker köpa inom en snar framtid så kan du sälja. Sparar du till pensionen behöver du inte göra ett piss.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-08-24 kl. 00:18.
Okej fett, då får det ligga kvar o växa till sig. Har en del annat kapital som jag omplacerar betydligt oftare. Var mest bara orolig då jag aldrig sett en snabbare nergång på denna fond förut. Tack så mycket för svar!
La in säljordrar på samtliga av mina fonder imorse. Har haft dem alla i lite drygt 5 år, och hela portföljen har gått upp med ungefär 35%, men tappade 5% bara imorse. Omplacering till lite aktier, who knows. Men det passar ganska bra då jag ska flytta hemifrån snart ^^
Sälj. Jag har fonder i Swedbank Asienfond och har sålt hela mitt innehav där, känns som det inte är värt med all huvudvärk. Hade en dålig känsla när jag investerade där från första början. Europa, Sverige och Nordamerika räcker för min del