2015-08-22, 18:26
Medlem
Har uppdaterat win8 till win10 nu. Eftersom uppgraderingen är gratis under begränsat tid så vad händer om jag skaffar en ny dator om 1 eller 2 år och vill flytta win10 som jag har på min nuvarande dator till den nya? Ska jag installera win8 på min nya dator och sedan uppgradera till win10 som jag gör nu? Men om ett eller två år så gäller ju inte gratis uppgraderingen längre?
Citera
2015-08-22, 19:59
Medlem
Chillchickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Har uppdaterat win8 till win10 nu. Eftersom uppgraderingen är gratis under begränsat tid så vad händer om jag skaffar en ny dator om 1 eller 2 år och vill flytta win10 som jag har på min nuvarande dator till den nya? Ska jag installera win8 på min nya dator och sedan uppgradera till win10 som jag gör nu? Men om ett eller två år så gäller ju inte gratis uppgraderingen längre?

Förmodligen så kommer datorn du köper då redan ha windows 10 som operativsystem från start när du köper den.
Citera
2015-08-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillchicken
Förmodligen så kommer datorn du köper då redan ha windows 10 som operativsystem från start när du köper den.

Om man köper dator i delar för att bygga ihop den?
Citera
2015-08-22, 21:04
Medlem
whoozes avatar
Citat:

...så lär du kunna köpa en OEM-version för noll och ingenting. Att du använder windows 10 är värt mer för MS än de småpengar de får in när du införskaffar operativet
Citera
2015-08-22, 21:08
Medlem
Chillchickens avatar
Citat:
Bygger du ihop den på det viset får du antingen skynda dig att inskaffa den, fixa crackat windows 8 och sedan uppgradera till windows 10 innan det börjar kosta att göra det, annars får du köpa operativsystemet.
Citera
2015-08-22, 21:09
Medlem
Chillchickens avatar
Correct me if I'm wrong
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in