2005-10-23, 18:35
Medlem
Engelbreckts avatar
Är det bara jag som har råkat ut för att inlägg försvunnit ur trådar? Jag har en till paranoid gränsande läggning och jag börjar fundera på om jag hallucinerar att jag skriver vissa inlägg. För på senare tid har åtminstonde två inlägg jag skrivit försvunnit ur sina trådar utan någon förklaring.

Är det så att moderator tagit bort dem och varför får jag i så fall inte veta det?

Eller är det helt enkelt så att jag håller på att bli sinnesjuk(are) och inbillar mig?

Är det någon annan som varit med om liknande?
Citera
2005-10-23, 18:42
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Är det bara jag som har råkat ut för att inlägg försvunnit ur trådar? Jag har en till paranoid gränsande läggning och jag börjar fundera på om jag hallucinerar att jag skriver vissa inlägg. För på senare tid har åtminstonde två inlägg jag skrivit försvunnit ur sina trådar utan någon förklaring.

Är det så att moderator tagit bort dem och varför får jag i så fall inte veta det?

Eller är det helt enkelt så att jag håller på att bli sinnesjuk(are) och inbillar mig?

Är det någon annan som varit med om liknande?
Ja, det händer mig också ibland... Särskilt när jag dricker så skriver jag lite för mycket trams då och då (en gång fick t o m en tillsägelse, min första!). Då känns det som om man har hallucinerat om inläggen som man har skrivit kvällen innan.

Det är troligen för att moderatorn för det aktuella forumet inte orkar skicka PM varje gång man tar bort ett OT-inlägg.

/Cody
Citera
2005-10-23, 18:44
Moderator
tobess avatar
Japp, den troligaste förklarningen är att ditt inlägg är raderat av en moderator. Har du några funderingar angående varför det blivit raderad så får du helt enkelt ta och pm:a berörd moderator och fråga.
Citera
2005-10-23, 19:03
Medlem
Engelbreckts avatar
Tack för svaren, jag började bli orolig för min mentala hälsa. Ibland har jag förstått varför inläggen varit bortplockade, men ibland inte och det var det som fick mig att börja fundera över om det verkligen var moderatorerna som plockade bort inläggen eller om det var något tekniskt fel eller sinnesjukdom som låg bakom. Nu vet jag, tack allihop, inte dags att läggas in på psyk än i all fall med andra ord.
Citera
2005-10-24, 17:50
Medlem
Baalzamons avatar
Jag har också råkat ut för att inlägg har försvunnit utan vidare förklaring. Och då har det varit inlägg utan minsta tendens till trams eller regelbrott. Misstänker att forumet tappar inlägg ibland när det är många online
Citera
2005-10-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Misstänker att forumet tappar inlägg ibland när det är många online
Det tror jag också...
... Det beror inte på inläggets kvalite utan en bugg i forumet.
Självklart nu när du nämner det.
Citera
2005-10-24, 21:47
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Det tror jag också...
... Det beror inte på inläggets kvalite utan en bugg i forumet.
Självklart nu när du nämner det.

Det råkar faktiskt bero på en bugg på forumet där en rättstavnings samt diskursanalysrutin har gått loss på inlägg som rutinen inte kan passa in under gällande tråds topic samt de som har för dålig svenska.
Det är en bugg och vi jobbar på att åtgärda den, men med tanke på allt annat vi gör (dricker kaffe, prövar hattar och sparkar ut varandra från flashback chat) så har vi svårt att hitta tid för att åtgärda det inom den närmaste tiden.

<serious>
Om inlägg försvinner så beror det med allra största sannolikhet att någon moderator i det berörda delforumet här har tyckt att inlägget inte hade med trådens rubrik att göra, att det enbart var tramsande eller att det bröt mot någon annan av reglerna på flashback.
Vill man veta varför eller tycker att det är något underligt med det så tveka inte att höra av er till någon av moderatorerna i det forumet som då kan förklara varför inlägget tagits bort, ge er inlägget citerat om ni glömt vad det stog i samt eventuellt återställa det berörda inlägget om det visar sig att ett misstag har begåtts.
</serious>
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in