2007-07-01, 02:55
Medlem
nollans avatar
En kamrat har ett minne av att Tomas käckt sade i varje avsnitt: "Nu spelar vi Harlequin"

Kan någon bekräfta eller dementera?
Citera
2007-07-01, 13:16
Medlem
Kuggarns avatar
Tomas Brolin pratade så fort att man trodde han skulle svimma av syrebrist...

Sammanfogar med "Bortglömda TV-program"-tråden. /Mod
Citera
2007-07-02, 09:55
Medlem
raskenss avatar
Det här lottodragningen minns jag väl. Jämarns vilket liv det blev i tidningar efter detta. Dom verkade lite virriga och nervösa.

http://www.youtube.com/watch?v=E6D8nRdTDYI
Citera
2007-07-02, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Erikbe:
åh, ännu större lycka. Dubbelstötarna kommer snart ut på DVD. 20/6.
http://butiken.svt.se/system/search/product.asp?id=521 99 spänn väl värt.
Äntligen. Har den på köpvideo, men har väntat på att den ska komma på DVD. Det tar inte lika stor plats i hyllan.
Skulle gärna se att de filmade den andra halvan i bokserien: Trippelstöten, För gammal vänskaps skull, Studierektorns byte och Studierektorns sista stöt.
Wombat
Citera
2007-07-02, 13:20
Medlem
Kommer ni ihåg programmet PS i SVT som gick ut på att olika tonåringar fick filma sin vardag? Programmet leddes ju ett tag av han som jobbat med Nöjesnytt i SVT 24 och nu senast Hundkoll eller vad det nu heter.

Ett avsnitt jag minns särskilt är när en tjej visade upp sin singelfarsas madrass och sade ungefär "och här är pappas knullhål" och pekade på ett hål som han hade gjort i madrassen för att penetrera
Citera
2007-07-02, 14:26
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Kommer ni ihåg programmet PS i SVT som gick ut på att olika tonåringar fick filma sin vardag? Programmet leddes ju ett tag av han som jobbat med Nöjesnytt i SVT 24 och nu senast Hundkoll eller vad det nu heter.

Ett avsnitt jag minns särskilt är när en tjej visade upp sin singelfarsas madrass och sade ungefär "och här är pappas knullhål" och pekade på ett hål som han hade gjort i madrassen för att penetrera

P.S var ofta intressant alternativt underhållande. Oftast fosterbarn som var med i filmerna känns det som
Citera
2007-07-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
P.S var ofta intressant alternativt underhållande. Oftast fosterbarn som var med i filmerna känns det som

Ja det var ju ofta barn med skiljda föräldrar eller som på något sätt gick emot strömmen och var lite alternativa.
Citera
2007-07-02, 19:43
Medlem
blotarns avatar
Raskens?
Citera
2007-07-02, 20:08
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Raskens?

javisst, och den går i repris nu.
Citera
2007-07-02, 20:49
Medlem
Permafrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe

I ett avsnitt var det en tjej med Down´s syndrom. Det var ett bra avsnitt, bäst var när hon inte kunde stänga av kameran och hennes syster fick hjälpa till men hon förstod sig inte heller på det.

Ett annat avsnitt var det en kille i Storuman, eller utanför egentligen. Han var i Storuman för att gå gymnasiet.
I en scen ringde han sin morsa för att be om mer pengar som han slösat på bowling och i en annan scen filmade han sin kompis som skulle berätta om hur huvudpersonen var som kompis. Den scenen kändes litet ansträngd, huvudpersonen verkade vara ganska påträngande.
Citera
2007-07-04, 17:14
Medlem
SweTechs avatar
Tänkte bumpa denna för att tipsa om denna lysande serie.

Men behaving badly som den heter på engelska kallades hopplösa typer när den gick på kanal 5 för ca 10 år sedan och finns på dom flesta dc hubbar eller bit torrent sidor.

Serien innehåller några av dom skönaste karaktärerna någonsin och inte bara då genom Tony och Gary som har huvudrollerna utan såna som Les (pub ägaren), Dorothy (Garys flickvän) och George (Gary's arbetskamrat) är hysteriskt roliga.

I mitt tycke så är det den ihop med Bottom och Fawlty Towers dom bästa sitcom serierna någonsin!

Skulle någon vara intresserad och inte hitta avsnitten så säg till så kan jag ordna det.
Citera
2007-07-04, 17:31
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Tänkte bumpa denna för att tipsa om denna lysande serie.

Men behaving badly som den heter på engelska kallades hopplösa typer när den gick på kanal 5 för ca 10 år sedan och finns på dom flesta dc hubbar eller bit torrent sidor.

Serien innehåller några av dom skönaste karaktärerna någonsin och inte bara då genom Tony och Gary som har huvudrollerna utan såna som Les (pub ägaren), Dorothy (Garys flickvän) och George (Gary's arbetskamrat) är hysteriskt roliga.

I mitt tycke så är det den ihop med Bottom och Fawlty Towers dom bästa sitcom serierna någonsin!

Skulle någon vara intresserad och inte hitta avsnitten så säg till så kan jag ordna det.

Även "Father Ted" borde kunna läggas in i den här gruppen som en brittisk/irändsk-komediserie som höll väldigt hög kvalitet och som många missat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in