Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-13, 16:07
  #13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
Skulle inte förvåna mig alls att det kommer hända en sisådär 2-3 år efter Re2 remaken. Med tanke på Capcoms pengakåthet att mjölka varenda droppe kvar ur klassikerna. Dock det sämsta i serien av de klassiska RE spelen, tätt bakom code veronica. och Zero.
Men fortfarande ljusår bättre än Re4 och uppåt enligt mig.

Capcom kan få mina pengar idag, på förskott

Själv gillar jag att man gör om klassikerna till dagens konsoler och pc. Det är ju lite som så att kvalitet säljer. Sedan så kanske man tar sig lite mera tid till att tänka med en RE 7, vad det skall bli..

Angående RE 2, så kommer det att ju ta tid. 2017-18 tippar jag på..
Citera
2015-08-13, 17:58
  #14
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Jo det kommer dom nog känna sig tvugna till. Bli ju liksom konstigt om dom hoppar direkt till 4an
Jag tycker det vore bättre om dom istället ägnade sin tid åt att hitta tillbaka till gamla REkänslan som dom första spelen gav istället för att göra om spelen.

Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
Skulle inte förvåna mig alls att det kommer hända en sisådär 2-3 år efter Re2 remaken. Med tanke på Capcoms pengakåthet att mjölka varenda droppe kvar ur klassikerna. Dock det sämsta i serien av de klassiska RE spelen, tätt bakom code veronica. och Zero.
Men fortfarande ljusår bättre än Re4 och uppåt enligt mig.
Precis, dom blir mer och mer sellouts...
Citera
2015-08-13, 18:57
  #15
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcready
Dåliga röst skådespelare och dåliga animationer var det jag störde mig på. Jag talar självfallet inte för folket utan yttrar enbart min egen åsikt om spelet och serien
Precis som orginalet då. Röstskåedespelarna var ju helt horribla. Så dåliga att de blev bra.
Citera
2015-08-13, 23:30
  #16
Medlem
Personligen tyckte jag re4 var grymt bra och en bra utveckling från de klassiska. Dock förstörde dom allt med 5an. 6 har jag bara spelat runt en timma på innan jag ledsnade och stängde av så jag vet inte...

Min favorit är 2an dock. Det är måttstocken från vart alla respektabla horrorspel kan mäta sig mot.
Citera
2015-08-14, 01:48
  #17
Medlem
Elementarts avatar
Najs med en RE2 remake, men det blir segt att behöva vänta då det lär ta tid innan det här blir färdigt :/
Citera
2015-11-26, 15:39
  #18
Medlem
Snapcounts avatar
Invader games påbörjade ju RE : 2 "Reborn" som känt och lade ner projektet efter önskemål då ifrån Capcom. De blev inbjudna till Capcom och har tydligen fått en liten "sneek peek" om vad som lite hålls på och "byggs upp"..

Ifrån deras Facebook 23 nov :

-We can't say much but we care to stress how the work acted on Resident Evil 2 Remake is extremely promising, both technical, new features and additions that we're sure will satisfy both old and new fans of this saga.
Unfortunately we can't say more, like we can't say anything about "something" amazing and extremely secret that has been shown us and which, we're sure, you'll know soon about.


https://www.facebook.com/InvaderGamesIT/

Så vad kan det vara på gång då..?
Citera
2015-11-27, 05:45
  #19
Medlem
jonesy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Jag tycker det vore bättre om dom istället ägnade sin tid åt att hitta tillbaka till gamla REkänslan som dom första spelen gav istället för att göra om spelen.


Precis, dom blir mer och mer sellouts...
Jo verkligen sell outs är bara förnamnet. Capcom har ju inte gjort något av värde dom senaste 10 åren.
Citera
2015-11-27, 11:28
  #20
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Invader games påbörjade ju RE : 2 "Reborn" som känt och lade ner projektet efter önskemål då ifrån Capcom. De blev inbjudna till Capcom och har tydligen fått en liten "sneek peek" om vad som lite hålls på och "byggs upp"..

Ifrån deras Facebook 23 nov :

-We can't say much but we care to stress how the work acted on Resident Evil 2 Remake is extremely promising, both technical, new features and additions that we're sure will satisfy both old and new fans of this saga.
Unfortunately we can't say more, like we can't say anything about "something" amazing and extremely secret that has been shown us and which, we're sure, you'll know soon about.


https://www.facebook.com/InvaderGamesIT/

Så vad kan det vara på gång då..?

VR stöd?!!!!!! Remake fast i fps och för VR. Det hade varit kungligt.
Citera
2015-11-27, 14:05
  #21
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
Jo verkligen sell outs är bara förnamnet. Capcom har ju inte gjort något av värde dom senaste 10 åren.
Precis! Istället för att ge ut några halvtaskiga spel på 10 år borde dom ta 10 år och fundera på hur dom hittar tillbaka till sin storhetstid. Det har dom råd med
__________________
Senast redigerad av MittNamnVarTaget 2015-11-27 kl. 14:08.
Citera
2016-03-20, 17:48
  #22
Medlem
Snapcounts avatar
¤host-host¤....

I övermorgon, den 22/3 är det 20 år sedan resident evil såg dagens ljus.., det är väntat att Capcom kommer att presentera "något", kanske det slinker med lite nyheter om RE 2 även ?

http://www.capcom.co.jp/biohazard20th/en/
Citera
2016-04-01, 03:42
  #23
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
¤host-host¤....

I övermorgon, den 22/3 är det 20 år sedan resident evil såg dagens ljus.., det är väntat att Capcom kommer att presentera "något", kanske det slinker med lite nyheter om RE 2 även ?

http://www.capcom.co.jp/biohazard20th/en/
Kom det något om RE2 remake?
Citera
2016-04-05, 13:28
  #24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Kom det något om RE2 remake?

Nope, inget än.

Dock har man i dagarna fått en intervju med producenten (Yoshiaki Hirabayashi) där rubriken är :

Resident Evil 2 Remake 'progressing'; Resi 6 feedback being 'taken on board', says producer

http://www.videogamer.com/ps4/reside..._producer.html

Finner det intressant i artikeln, att producenten talar om de sista remakes man har gjort, kanske en indikation på att det blir "oldschool" med fasta kameravinklar ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback