2015-08-05, 15:27
Medlem
2mass avatar
Dofter kan ha en viss påverkan, men bara om tjejen är MINST en 6:a, helst minst 7:a.

En tjej som är en 5:a och lägre kan lukta hur fan som helst, jag blir inte ett dugg attraherad ändå.
Citera
2016-04-12, 01:45
Medlem
gammal tråd men mitt sökande har blivit bättre på flashback så ni andra får stå ut

intressant tråd.
jag personligen finner ingen doft godare än doften på en kvinna just vid sidan av nacken.
då det bevisats att man dras till individer pga deras _naturliga_ doft.
låter kanske konstigt men för mig är det väldigt viktigt att kvinnan inte har parfym jämnt.
jag måste känna av min kärleks naturliga doft ibland också.
Citera
2016-04-12, 06:16
Medlem
borrizs avatar
Jag har fått intrycket att många kvinnor använder (ofta för mycket) parfym för att boosta sitt självförtroende.

BTW:
Kul att du bygger på en befintlig tråd SharperSkin, tycker att allt för många inte gör annat än att uppfinner hjulet på nytt.
Citera
2016-04-12, 08:13
Bannlyst
parfym på en kvinna ska användas mycket sparsamt och bara i bland , gillar tjejers egna dofter mycket , bästa som finns att få snosa på kudden efter hon legat där en hel natt och trippat in i duschen eller att få ligga tätt tätt och få försiktigt andas in molekylerna i från nacke /hals eller mage/navel , i bland så får jag rysningar av vällust av just detta fast inte doften är direkt stark på nått sätt , tror det finns dofter som påverkar oss mycket fast vi knappt känner av de
Citera
2016-04-12, 08:19
Medlem
borrizs avatar
Svaret är odelat ja.

Även den spädaste av tjejer kan spruta parfym i ögonen på en kille.
Då kan hon garanterat få den grövsta hamnbuse på fall!
Citera
2016-04-12, 08:20
Medlem
tjoff13s avatar
Intressant tråd.
Allt för många duschar i parfym, gamla som unga. Det har jag aldrig gillat. Vekrar också som att det är ett fåtal killar som gillar detta. Men ibland möter man en kille eller man som verkligen duschat i parfym. Personligen känns det oftast som man går in i en vägg.
Jag tycker att parfym är något som ska framhäva dig, den ska dofta lite när man kommer nära nån. Diskret liksom.
Parfym smakar inte så gott heller..

Kroppslukten under allt är dock väldigt intressant. Vissa har ju verkligen en behanglig sådan rent naturligt. Min partner har en sån, jag tycker alltid han luktar gott vare sig han är nydushade eller inte.
Citera
2016-04-12, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjoff13
Intressant tråd.
Allt för många duschar i parfym, gamla som unga. Det har jag aldrig gillat. Vekrar också som att det är ett fåtal killar som gillar detta. Men ibland möter man en kille eller man som verkligen duschat i parfym. Personligen känns det oftast som man går in i en vägg.
Jag tycker att parfym är något som ska framhäva dig, den ska dofta lite när man kommer nära nån. Diskret liksom.
Parfym smakar inte så gott heller..

Kroppslukten under allt är dock väldigt intressant. Vissa har ju verkligen en behanglig sådan rent naturligt. Min partner har en sån, jag tycker alltid han luktar gott vare sig han är nydushade eller inte.
ja vi killar kan också lukta starkt av parfym i bland och det i samband med att vi är nyrakade och använder rakvatten efteråt luktar ganska starkt men försvinner en hel del efter ett tag
Citera
2016-04-12, 19:54
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SharperSkin
gammal tråd men mitt sökande har blivit bättre på flashback så ni andra får stå ut

intressant tråd.
jag personligen finner ingen doft godare än doften på en kvinna just vid sidan av nacken.
då det bevisats att man dras till individer pga deras _naturliga_ doft.
låter kanske konstigt men för mig är det väldigt viktigt att kvinnan inte har parfym jämnt.
jag måste känna av min kärleks naturliga doft ibland också.

Intressant synpunkt som tveklöst får ett visst stöd från mig.

Min fru har ett par diskreta vardagsparfymer som harmonierar med hennes vardagliga duschtvålar. Dom är så pass diskreta att hennes egen doft också finns med i doftsegmentet...lite beroende av var på hennes kropp jag befinner mig mest i närheten av. En annan faktor som har betydelse för doftupplevelsen är hur mycket naken hud hon visar vilket i sin tur beror på vad hon gör och hur hon rör kroppen.

Min fru har dessutom två fantastiska parfymer som gör mig helt knäsvag och som knäcker mig på några tiondels sekunder. Hon vet om min svaghet...jag har å andra sidan en herrparfym som gör hennes ögon glansiga 7 dagar i veckan.

Makt? Njae...makt är kanske inte rätt ord. Min fru använder inte parfym som ett "maktmedel" (hon vet att jag inte är så lättlurad) men å andra sidan blir jag kanske mer lätthanterlig...

Jo...lite makt handlar det nog om...
Senast redigerad av Moltas666 2016-04-12 kl. 20:16.
Citera
2016-04-12, 20:03
Medlem
Buffymyloves avatar
Mäns doft är viktig, den naturliga. En kille som fortfarande luktar gott nysvettig, i nacken gör mig rätt vek i knäna😉 Men han ska lukta "rätt", det gör inte alla. Vet inte om det är biokemin, men jag vet när den är "rätt".
Citera
2016-04-12, 20:20
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Mäns doft är viktig, den naturliga. En kille som fortfarande luktar gott nysvettig, i nacken gör mig rätt vek i knäna😉 Men han ska lukta "rätt", det gör inte alla. Vet inte om det är biokemin, men jag vet när den är "rätt".

Doften av "ny svett" och "svett från rätt ställe" har stor biokemisk betydelse på vårt partnerval...både kortsiktigt och långsiktigt. Stämmer inte den biokemiska attraktionen så hjälper inte andra faktorer.
Citera
2016-04-12, 20:26
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Doften av "ny svett" och "svett från rätt ställe" har stor biokemisk betydelse på vårt partnerval...både kortsiktigt och långsiktigt. Stämmer inte den biokemiska attraktionen så hjälper inte andra faktorer.

Mm, har för mig att jag läst något om det. Det vore intressant om det finns individer som är mycket känsligare att uppfatta doftsignalerna eller om det är rotat i det undermedvetna. Parfym kan ju dölja en del och "förvirra" även om jag kan uppskatta lite fräsch parfym på killen.
När man gärna somnar i någons armhåla har man nog gjort rätt val😉
Citera
2016-04-13, 22:35
Medlem
jäkla gottegris.
gjorde mig glad att läsa det du skrev.
min fru, hur hon rör sig etc etc. du är fortfarande upp i det blå märker man o jag hoppas du får vara det i många år framöver

Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Intressant synpunkt som tveklöst får ett visst stöd från mig.

Min fru har ett par diskreta vardagsparfymer som harmonierar med hennes vardagliga duschtvålar. Dom är så pass diskreta att hennes egen doft också finns med i doftsegmentet...lite beroende av var på hennes kropp jag befinner mig mest i närheten av. En annan faktor som har betydelse för doftupplevelsen är hur mycket naken hud hon visar vilket i sin tur beror på vad hon gör och hur hon rör kroppen.

Min fru har dessutom två fantastiska parfymer som gör mig helt knäsvag och som knäcker mig på några tiondels sekunder. Hon vet om min svaghet...jag har å andra sidan en herrparfym som gör hennes ögon glansiga 7 dagar i veckan.

Makt? Njae...makt är kanske inte rätt ord. Min fru använder inte parfym som ett "maktmedel" (hon vet att jag inte är så lättlurad) men å andra sidan blir jag kanske mer lätthanterlig...

Jo...lite makt handlar det nog om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in