Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-08-05, 13:20
Medlem
Iloveludas avatar
Hur kommer ditt boende se ut? Har du en stor riktig frys eller ett mikroskopiskt kylskåp med ett frysfack som rymmer ett paket fiskpinnar. Ganska avgörande för hur du kan handla.
Citera
2015-08-07, 21:35
Medlem
rotfrukts avatar
När jag var student "storhandlade" jag en gång i veckan för ungefär 300 kr.. Köpte basvaror om det behövdes som pasta, ris, potatis, havre, kaffe m.m.
Letade efter extrapris på kött. kommer ihåg att jag hade en absolut högsta gräns på 49 kr/kg. Fick gärna vara billigare. Hade köttet i kylen tills det började närma sig sista datum, då frös jag in det. Om jag inte redan ätit det såklart. Det slutade oftast med att jag hade en massa goda saker att välja på i frysen samtidigt som jag hade färskt kött i kylen. Det var väldigt tacksamt de dagar man hade varit lite för slösaktig med sina pengar.
Falukorv kan man hitta väldigt billigt. Nästan så att det är tramsigt.

Åk inte i fällan som de flesta ungdomar/studenter gör. Köper enbart halvfabrikat och tror de lever billigt. Klassikern är ju att studenter måste äta enbart snabbnudlar. Det är inte billig mat. Om man nu vill äta nudlar så finns det storpack med nudlar av bättre kvalité till ett bättre pris.
Och inte att glömma, ta dig en sväng förbi grönsaksdisken och plocka på dig vad du tror att du kommer behöva, man kan göra väldigt mycket god(och billig) mat med grönsaker som bas. Kom ihåg att det är en färskvara dock, låt det inte ligga och skräpa för länge.
Man kan dock frysa in det mesta. Hittar du billig purjolök, köp ett gäng, hacka och frys in.

Skit gärna i produkter som bröd och juice t.ex. Blir dyrt i längden. Köp mjöl och jäst så kan du baka eget bröd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in