2023-05-11, 18:59
Medlem
FNLSs avatar
Judo. VM brons till Marcus Nyman.

Har vi någon Paris tråd förresten? Kanske vi inte behöver
Citera
2023-05-20, 14:11
Medlem
FNLSs avatar
Andra raka Em guldet till Dahlberg och Karlsson i nya Os klassen 470 mixed
Citera
2023-06-22, 06:43
Medlem
FNLSs avatar
Europeiska spelen är igång med bland annat kanot. Har inte satt mig in i det mer än så än så länge.

Edit, ser nu att det kom en event tråd i natt 🌃
Senast redigerad av FNLS 2023-06-22 kl. 07:23.
Citera
2023-06-28, 19:51
Medlem
ackefoleys avatar
U20 EM guld i brottning till Alexander Johansson i en het final mot en turkisk motståndare. Tyvärr har UWW gjort det svårare att se matcher i efterhand så inte sett de andra matcherna men såg ut att kunna vara material för framtiden. Behövs verkligen påfyllning.
Citera
2023-07-01, 17:06
Medlem
ackefoleys avatar
Felix Burestedt avslutade badmintonkarriären under Europeiska Spelen 28 år ung. Slog meriterade Anders Antonsen under spelen i vad han beskrev som sin bästa match någonsin.
Citera
2023-07-01, 18:53
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ackefoley
Felix Burestedt avslutade badmintonkarriären under Europeiska Spelen 28 år ung. Slog meriterade Anders Antonsen under spelen i vad han beskrev som sin bästa match någonsin.

Burestedt sa åtminstonde att Antonsen förmodligen är den bästa spelaren han har besegrat.

Lite märkligt att Felix nu väljer att avsluta karriären, ett år innan OS i Paris, med tanke på att han kvalade in till OS i Tokyo och uppenbarligen håller en fortsatt hög nivå.
Citera
2023-07-01, 19:27
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Burestedt sa åtminstonde att Antonsen förmodligen är den bästa spelaren han har besegrat.

Lite märkligt att Felix nu väljer att avsluta karriären, ett år innan OS i Paris, med tanke på att han kvalade in till OS i Tokyo och uppenbarligen håller en fortsatt hög nivå.
"- Matchen mot Anders här var mitt livs bästa match. Det är kul att visa att jag kan spela på den nivån. Men det är för mycket upp och ner, säger Felix."

Jo året innan OS är märkligt men verkar inte ha tron att det ska gå något vidare längre. Har inte lyckats slå sig fram på världsrankingen.
Citera
2023-07-10, 00:48
Medlem
Fin världscupseger i triathlon idag i Ungern för Tilda Månsson, givetvis med löpningen som vapen. Det är lite snårigt med dom olika tävlingskategorierna men hon slog motstånd som är rankat topp-50 i världen, bland annat norskan Solveig Lövseth som vann European Games förra veckan.

Sprinttävlingar som man tävlade i ger lite mindre rankingpoäng - men vinner man får man mycket även i dessa tävlingar. Utan att ha satt mig in helt uppskattar jag det till att hon avancerar uppemot 30 placeringar på OS-kvallistan, ungefär till plats 65. Det är 55 startplatser på OS varav 26 plockas direkt från rankingen, men med begränsningar om max tre per land o.s.v. är det väldigt svårt att säga exakt vad som krävs. 12 resultat får räknas och kvalperioden verkar uppdelad i två delar. Den första delen avslutades i maj, och den andra slutar i maj nästa år. Max sex resultat i första perioden, och max åtta i den andra. Tilda hann bara göra tre resultat i första kvalperioden vilket innebär att hon max kan skramla ihop elva resultat.

Mycket kvar men går utvecklingen framåt borde hon ha möjligheter. För att på allvar ta sig upp till världstoppen krävs dock väldigt mycket jobb med simningen än.
Citera
2023-07-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Fin världscupseger i triathlon idag i Ungern för Tilda Månsson, givetvis med löpningen som vapen. Det är lite snårigt med dom olika tävlingskategorierna men hon slog motstånd som är rankat topp-50 i världen, bland annat norskan Solveig Lövseth som vann European Games förra veckan.

Sprinttävlingar som man tävlade i ger lite mindre rankingpoäng - men vinner man får man mycket även i dessa tävlingar. Utan att ha satt mig in helt uppskattar jag det till att hon avancerar uppemot 30 placeringar på OS-kvallistan, ungefär till plats 65. Det är 55 startplatser på OS varav 26 plockas direkt från rankingen, men med begränsningar om max tre per land o.s.v. är det väldigt svårt att säga exakt vad som krävs. 12 resultat får räknas och kvalperioden verkar uppdelad i två delar. Den första delen avslutades i maj, och den andra slutar i maj nästa år. Max sex resultat i första perioden, och max åtta i den andra. Tilda hann bara göra tre resultat i första kvalperioden vilket innebär att hon max kan skramla ihop elva resultat.

Mycket kvar men går utvecklingen framåt borde hon ha möjligheter. För att på allvar ta sig upp till världstoppen krävs dock väldigt mycket jobb med simningen än.

Taktiken bör vara att förbättra sig i simningen, sedan hänga med i cyklingen, för att slutligen kunna avgöra i löpningen, intressant att följa..

Lillasystern Hanna verkar vara lovande också, även om hon fortfarande är väldigt ung..
Citera
2023-07-12, 10:39
Medlem
Intervju med Triathlon-Tilda i Radiosporten 👇

https://sverigesradio.se/artikel/talangen-nu-satsar-jag-hart-for-att-komma-till-os
Citera
2023-07-15, 00:20
Medlem
Tilda var ytterst nära att nå finalen i supersprint-VM. Efter att ha varit lite längre bak i kvalet så var hon sjua i sitt återkvalsheat där topp-5 gick till final. Fattades 11 sekunder till slut.
Citera
2023-07-24, 07:55
Medlem
FNLSs avatar
Idag är det ett år till os (tjuv) startar. Längtar ni lika mycket som jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in