Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnitine
Ursäkta de sena svaren, har missat.
Det är ett kraftigt bygellås, köpt i en liten arabisk cykelaffär, så tror ej det går att skaffa kopia tyvärr.

Kanske något att fundera nästa gång. Att köpa cykellås hos någon som inte är muslim och som kan ge dig fler än en nyckel. Det blir billigare i längden. Nu måste du lägga tid och pengar på att skaffa en vinkelslip och köpa ett nytt lås igen. Om det nu är din cykel det vill säga.
Citera
2015-08-12, 20:01
Moderator
Tystnads avatar
Vinkelslip...
Citera
2015-08-12, 20:42
Medlem
auto607989s avatar
Man använder en domkraft, det gjorde vi iaf på alla feting lås när vi va 14 år och då va det ABUS granitlås som gällde... (över20år sen)
Vinkelkap tar ju tusen år och låter så inåt helvete. Med domkraften tar det nån minut och låter inget innan låset går sönder. Vinkelkap 1timme/domkraft 1min.

mvh
Citera
2015-08-15, 21:51
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Man använder en domkraft, det gjorde vi iaf på alla feting lås när vi va 14 år och då va det ABUS granitlås som gällde... (över20år sen)
Vinkelkap tar ju tusen år och låter så inåt helvete. Med domkraften tar det nån minut och låter inget innan låset går sönder. Vinkelkap 1timme/domkraft 1min.

mvh
Hur använder man domkraften ?
Citera
2015-08-15, 21:55
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Hur använder man domkraften ?

sätt domkraften så den pressar bygeln utåt.. alltså typ om byglen liknar ett U så ska du pressa det utåt så att det mer blir som munnen på denna smileyn
har själv gjort detta flera gånger, fungerar på alla lås som jag iallafall testat med.. dock mer än 10 år sedan men tror inte låsen försätts med domkraftsskydd
Citera
2015-08-15, 21:57
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
sätt domkraften så den pressar bygeln utåt.. alltså typ om byglen liknar ett U så ska du pressa det utåt så att det mer blir som munnen på denna smileyn
har själv gjort detta flera gånger, fungerar på alla lås som jag iallafall testat med.. dock mer än 10 år sedan men tror inte låsen försätts med domkraftsskydd
Jag tänker på min garagedomkraft, antar att det är någon annan typ av domkraft.
Citera
2015-08-15, 22:00
Medlem
Jo, tänk dig typen som följer med bilen.

Citat:
Jag tänker på min garagedomkraft, antar att det är någon annan typ av domkraft.
Citera
2015-08-15, 22:04
Medlem
-=Damian=-s avatar
funkar det inte att pressa åt ena hållet så pressa åt andra.. typ från botten av U:et mot själva låsdelen.. sen kan man pressa till max åt båda hållen varannan gång.. till slut ger skiten upp
Citera
2015-08-16, 02:04
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Jo, tänk dig typen som följer med bilen.
Men hur katten går den in i låsbygeln, en domkraft är ganska stor ?
Citera
2015-08-16, 02:09
Medlem
Citat:
Men hur katten går den in i låsbygeln, en domkraft är ganska stor ?
Det brukar låsbyglar också vara. Tyvärr vill många ha stora så de kan låsas fast I både en stolpe och cykeln. Det öppnar för detta trick.
Det bästa är en liten bygel för endast cykeln och en bra kedja som är lång för att fästa I stolpar.

Menvisst kan det vara bökigt om det är trångt.
Citera
2015-08-16, 02:52
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:

mvh

Jösses vilken rappakalja.
Vinkelslip med tunnskiva tar MAX 1 min på ett klass 3 lås/kedja. Men visst, det låter en del.
Citera
2015-08-16, 02:54
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:

mvh

Jösses vilken rappakalja.
Vinkelslip med tunnskiva tar MAX 1 min på ett klass 3 lås/kedja. Men visst, det låter en del.
Abus klass 2 lås klipper man med stor bultsax.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in