Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-29, 14:26
  #49
Medlem
DrLECTERs avatar
En fullkomligt förståndshandikappad tandläkare i USA ståtar med att ha skjutit en lejonhane som ingick i en nationalpark.
I en engelsk artikel står han med sitt konstgjorda bländvita amerikanska leende

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-Zimbabwe.html

Detta gör mig förbannad så till den grad att jag skulle kunna ta knytnäven och slå ner det där bländvita leendet står hans tänder sätter sig som ett vitt staket i arslet.

Han ska akta sig att korsa mina stigar där jag går.

Det är sådana dårar som gör att vi får bygga burar till mänskligheten.
Här är det inte lejonet som skall hysas i bur utan en självgod tandläkardjävel från staterna.
Fy fan!

En för dagen djävligt upprörd
Dr Lecter
Citera
2015-07-29, 14:32
  #50
Avstängd
ClaudiaCardinales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Varför jagar man med pil, är det inte risken för onödigt lidande större? Jägarna säger sig värna om djuren ju

Fråga tandläkarn han skadesköt ju lejonhannen med pil och sedan efter att lejonet lidit i 40 timmar hittade dom den skadade hannen igen och då avlivade tandläkaren den med en gevärskula.
Citera
2015-07-29, 14:48
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfhunter
Jag missade informationen om att lejonet blev flått och man skar huvudet av den, kan du skriva länken till den informationen?

Det är vidrigt att tandläkaren tänkt stoppa upp lejonhuvudet och ha det som trofé hemma. Skjut honom.
Citera
2015-07-29, 15:13
  #52
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Hoppas dom hittar idioten och att han blir flådd levande

Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Hoppas drunknar i sitt egna blod. Jag klickade på "useful" på alla kommentarer där han anses suga kuk.

Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
En del säger det var ju bara ett djur men för fan ett Lejon är en högre stående varelse i samhället än en människa.

Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Nackskott på såna där jag värderar lejonets liv mer än någon äcklig tjuvjägare.

Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
I en engelsk artikel står han med sitt konstgjorda bländvita amerikanska leende Detta gör mig förbannad så till den grad att jag skulle kunna ta knytnäven och slå ner det där bländvita leendet står hans tänder sätter sig som ett vitt staket i arslet.

Citat:
Ursprungligen postat av lejonfisken
Skjut honom.

Härligt med alla underbara djurälskare


Sluta grina nu, det är som sagt bara ett djur.

Eftersom tandläkaren befinner sig i USA nu lär det ju inte hända något med honom.
Ni hundälskande genier kanske skulle ta och sluta lipa och istället kolla upp om det överhuvudtaget finns någon legal möjlighet att åtala honom för brottet i USA.

Spontant så tror jag inte den möjligheten finns.
Citera
2015-07-29, 15:25
  #53
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Jäkla idioter till människor det finns

Hoppas dom hittar idioten och att han blir flådd levande

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-Zimbabwe.html

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21182611.ab

Uppfattar jag dig rätt att du skulle vilja flå en människa levande eftersom han sköt en lejon? Är du en arab månne? Medeltiden ringde och vill ha sin straffskala tillbaks.
I mina ögon är du en större vilde än den andra idioten.
Citera
2015-07-29, 15:25
  #54
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfhunter
Jag missade informationen om att lejonet blev flått och man skar huvudet av den, kan du skriva länken till den informationen?


Det står i artikeln som är länkad i startinlägget.
Att flå ett djur är dock knappast något ovanligt.
Citera
2015-07-29, 15:35
  #55
Medlem
Snapcounts avatar
Hur är det då, har USA utlämningsavtal med Zimbabwe då ?


Sedan..så, vad för slags "jägare" skadeskjuter ett djur..och låter det lida i 40 timmar. Syns även att hela upplägget stinker, lockar ut ett djur ifrån parken.., nattjakt med ljus..

Hoppas han torskar, dvs inte bara dryga böter..(för då bara betalar han sig ifrån straff), utan jailtime. I Zimbabwe då.., kanske man kunde ta betalt för att skåda honom i buren.., han tycks ju trivas med att bli fotograferad.
__________________
Senast redigerad av Snapcount 2015-07-29 kl. 15:38.
Citera
2015-07-29, 15:52
  #56
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Min åsikt också. Älgjakten skördar 100 000 älgar varje år bara i Sverige. Var är alla djurälskande Flashbackare då?
Och hur många av dom älgarna lockas fram med mat för att skadeskjutas med pil - av en tidigare dömd tjuvjägare - så att den plågas i 40 timmar (eftersök värt namnet saknades uppenbarligen) innan den dör?
Citera
2015-07-29, 15:53
  #57
Medlem
TilleyHats avatar
Känns som att tandläkarens business inte kommer att gå lika bra framöver, av kommentarerna i olika media att döma.
Citera
2015-07-29, 15:59
  #58
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Tidigare dömd för att ha skjutit en svartbjörn långt utanför jaktzonen och sedan kört in kroppen i jaktzonen för att få det att se ut som en legal jakt:

Citat:
Palmer pleaded guilty to federal charges in 2008 related to the poaching of a black bear in Wisconsin two years earlier. Palmer and others transported the bear, which was killed 40 miles outside of a legal hunting zone, to a registration station inside the legal area. Palmer was sentenced to one year of probation and fined nearly $3,000
.

Har i praktiken erkänt sexuella trakasserier mot en receptionist/patient eftersom han gjorde upp i godo och betalat henne 127.500 dollar:

Citat:
In 2009, Palmer agreed to a settlement with the Minnesota Board of Dentistry over allegations that he sexually harassed a receptionist. She alleged that Palmer made comments about her breasts, buttocks and genitalia. Without admitting guilt, Palmer settled and paid $127,500 to the woman, who also was his patient.


Har inför New York Times skrutit om att han kan träffa ett spelkort på 100 yards med sin compound-båge:

Citat:
Palmer told the Times that he can hit a playing card from 100 yards with his compound bow

En riktigt karl, detta!

Källa: http://www.startribune.com/what-we-k...mer/318943371/
Citera
2015-07-29, 16:00
  #59
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Lustigt försvarstal av Walter Palmer att säga att han inte visste att det var ett populärt lejon och att han ber om ursäkt för just det. Men att skadeskjuta ett lejon med pilbåge efter att ha lockat ut honom och sedan följa efter honom i 40 timmar för att slutligen flå och skära av huvudet av lejonet det skulle tydligen enligt honom vara ok.
Med tanke på att han är dömd för att ha skjutit en björn långt utanför tillåtet jaktområde kan man ju fråga sig var nånstans han egentligen sköt Cecil...
Citera
2015-07-29, 16:02
  #60
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hur är det då, har USA utlämningsavtal med Zimbabwe då ?

Ja, huruvida det finns utrymme för utlämning från USA har jag inte orkat läsa mig till.

https://www.congress.gov/105/cdoc/td...-105tdoc33.pdf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback