2023-10-29, 15:50
Avslutad
Börjar bli spicy. Sinner ger en ironisk tumme upp till Medvedev. Tror ryssen klagade tidigare, nåt med att inte Sinner bett om ursäkt efter en nätrullare.

Nog mest Medvedev som vill reta upp spaggen.
Citera
2023-10-29, 16:29
Medlem
Masingas avatar
Sinner behöver jobba på sin raka backhand. Helt klart det slag som han gör fest misstag med.
Citera
2023-10-29, 16:44
Medlem
Masingas avatar
Felix tar första med 7-6 (6-3)
Citera
2023-10-29, 17:07
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Börjar bli spicy. Sinner ger en ironisk tumme upp till Medvedev. Tror ryssen klagade tidigare, nåt med att inte Sinner bett om ursäkt efter en nätrullare.

Nog mest Medvedev som vill reta upp spaggen.

I dag förlorade Medvedev det mentala spelet. De där imitationerna av en krampande, linkande Sinner visar bara på uppgivenhet - en slagen man.
Citera
2023-10-29, 17:40
Medlem
Några fina returer och Felix är en vinnare igen.
Citera
2023-10-29, 17:40
Medlem
Men Sinner-matchen missade jag helt
Citera
2023-10-30, 02:35
Medlem
biupy6ips avatar
Nu vann Sabalenka med 6-0 6-1 mot Sakkari. Det borde skicka ut en signal vem som är bäst i WTA. Vitryskan borde ha vad som krävs att vinna åtminstone 2 grandslams kommande år.

Tycker inte Rybakina är stabil, spelar bara bra under perioder.

Undrar om Swiatek har nått sin högsta nivå som spelare. Om hon kan utvecklas mer.
Citera
2023-10-30, 17:06
Medlem
biupy6ips avatar
Gamle Murray tog av kepsen under pausen och visade sin flint, kanske dags för honom att åka till Turkiet för en hårtransplantation. Tappade 2 breaks i avgörande set dessutom.

Big four sa man för några år sedan där man inkluderade Murray utan att nämna Wawrinka som har lika många GS. Och förra året bjöd man in honom att spela Laver Cup vars han torskade alla matcher.

Den fina särbehandlingen man får om man är från det kungliga Storbritannien.
Citera
2023-10-30, 17:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biupy6ip
Gamle Murray tog av kepsen under pausen och visade sin flint, kanske dags för honom att åka till Turkiet för en hårtransplantation. Tappade 2 breaks i avgörande set dessutom.

Big four sa man för några år sedan där man inkluderade Murray utan att nämna Wawrinka som har lika många GS. Och förra året bjöd man in honom att spela Laver Cup vars han torskade alla matcher.

Den fina särbehandlingen man får om man är från det kungliga Storbritannien.

Eftersom du nämner Wawrinka är det tydligt att dessa båda ärrade kämpar, som jag gläds åt att de kör på, inte längre klarar av att knyta till säcken. Det är så många gånger nu jag har sett dem spela bra, och så när det ska avgöras så darrar de på ett sätt de aldrig gjorde förr. Många hedersamma förluster har det blivit. Nu skulle Murray bara serva hem avgörande set och ta en meriterande seger mot de Minaur, men tappar allt och setet slutar 5-7.
Citera
2023-10-30, 18:23
Medlem
biupy6ips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Eftersom du nämner Wawrinka är det tydligt att dessa båda ärrade kämpar, som jag gläds åt att de kör på, inte längre klarar av att knyta till säcken. Det är så många gånger nu jag har sett dem spela bra, och så när det ska avgöras så darrar de på ett sätt de aldrig gjorde förr. Många hedersamma förluster har det blivit. Nu skulle Murray bara serva hem avgörande set och ta en meriterande seger mot de Minaur, men tappar allt och setet slutar 5-7.

Håller med.. Apropå Wawrinka så spelar han senare ikväll såg jag just. Nu är det tillfälle för honom att visa att hans 38 åriga backhand kan slå 30 åriga Thiems backhand. Torskar Waw denna får dom sluta ge honom Wild Cards.
Citera
2023-10-30, 18:34
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biupy6ip
Håller med.. Apropå Wawrinka så spelar han senare ikväll såg jag just. Nu är det tillfälle för honom att visa att hans 38 åriga backhand kan slå 30 åriga Thiems backhand. Torskar Waw denna får dom sluta ge honom Wild Cards.

Wawrinka verkar ha gått in på ranking här, faktiskt. Han var ju rankad så bra som 40 i september och det kan vara det då går efter (51 nu). Även Murray gick in direkt. Inte Thiem, dock - han fick kvala. Fransoserna är ju patrioter och gav sina wildcard till Bonzi, Gasquet, Van Assche och Muller.
Citera
2023-10-30, 21:53
Medlem
Jannebigplays avatar
Stackars Tommy Paul får smaka på en bagel mot Richard Gasquet som ser ut att vara i sin livs form. Stenhårda enhandsbackhands och Paul ser ut att missa allt samtidigt som hans stackars serve ser ut att knappt orka fram till nät. Publiken är dessutom helvild vilket vi självklart älskar men det får inte gå till överdrift. Fransmännen är ju en erkänt vidrig publik även om jag själv tycker om när det är lite griserier och drag. Får se om Paul lyckas vända och tysta fransmännen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in