2015-07-20, 14:59
Medlem
ReiseReises avatar
Jag hatar att trana under rusningstid. Det ska helst inte vara en javel i hela lokalen. Antingen gor jag det valdigt tidigt pa morgonen (kl 06.00) eller typ mitt pa dagen (kl 12.00). De som kommer under dessa tider ar oftast pensionarer, och det funkar vall antar jag.
Citera
2015-07-20, 15:03
Medlem
Skit i alla andra och börja tävla med dig själv istället för andra bästa tipset
Citera
2015-07-20, 15:11
Medlem
Fenjal888s avatar
Träna med en kompis, jag gjorde jag när jag va ung. Kör du med en annan nybörjare så har ni i alla fall varandra, kör du med en erfaren så kan han dessutom hjälpa dig. Alla (nästan alla) erfarna tycker det är kul att hjälpa nya, bara de själva är motiverade.

Annars får du väl bara träna på lite mer konstiga tider, du blir mer van och "hemma" i gymmet snart.
Citera
2015-07-20, 15:18
Medlem
Jag har aldrig någonsin brytt mig om någon ny på gymmet. Alla var där en gång i tiden. Tycker bara det är bra att de tränar, och råkar jag se något (tex att de kör något heeelt fel) så påpekar jag det snällt och till och med demonstrerar hur man korrekt ska göra för att förebygga skador o dylikt. Var inte orolig, kom ihåg att de största grabbarna OFTA är de snällaste.
Citera
2015-07-20, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Jag menar att du ska ha fler olika övningar på olika muskelgrupper, kanske 10-12 st. Jag brukar börja med att cykla i 10 minuter som uppvärmning. Det är ganska viktigt att värma upp kroppen då det annars är lätt att skada sig. Sträcker du en muskel så kan du kanske inte träna på flera veckor. Det är helt rätt att börja med mindre vikter och sen öka efterhand som man orkar mer. Jag brukar sen efter muskelövningar avsluta med 20-30 minuter cykling för att träna konditionen med uthållning så att man tar ut sig ordentligt. Det finns många olika övningar man kan välja mellan för kondition och man väljer själv det som passar en bäst. Ge inte upp och gör detta för ditt egna välbefinnande!
Yes, har ryggont nu märker jag.... fan.
Citera
2015-07-20, 17:40
Medlem
Kolla tutorials på youtube, testa dig lätt med bara stången. Vågar du så fråga nån som ser hyffsat vältränad ut hur man gör en viss övning och fråga om han kan kolla formen 99 fall av 100 kommer han/hon va glad att hjälpa till. Ingen bryr sig om vad andra lyfter eller gör, såvida det inte kommer in nån och drar typ 300 mark, då kanske han får blickar och beundran. Men ingen sitter och dömer hur mycket du lyfter. 90% av alla på gymmet är som dig att de nyss har börjat eller inte tränat så länge. De vältränade har börjat på samma ställe som du så de bryr sig inte heller. Folk är så fokuserade på sina egna pass att de bryr sig inte om nåt rumt om endå. De ända kaxiga jag mött på på gymmet är kanske discogymmare som nyss tagit typ 80kg bänk och tror de är big shit, men dessa tystas ner ganska fort av nån seriös gymmare som kommer in och värmer upp med deras vikt.
Citera
2015-07-20, 23:28
Bannlyst
1. Träningskompis kan göra det enklare att avskärma ev påhittade blickar från folk omkring.

2. Träna på bra tider med mindre folk.

3. Bygg upp din fysik först genom mer diskreta övningar eller rentav utanför gymmet.

Eller så skiter du fullständigt i andra och kör ditt. Jag älskar att se folk som köttar sitt eget och skiter i resten, tränad som otränad individ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in