Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Därför är det väldigt olyckligt att den sexnegativa feminismen i Sverige håller på att göra nakna kvinnokroppar tabu igen...
Ja så kan det bli. Jag tror att man som kvinna måste tycka om sig själv och sin kropp OCH utan en mans åsikt.
Som kvinna måste man även respektera sig själv och då inte sälja sin kropp som en vara samtidigt som man påstår sig ej vilja vara en vara som skall visas upp.
Kvinnan är ju själv med i spelet så att säga.
Ingen tvingar en kvinna att visa upp sig mer än hon själv.
Jag personligen tycker att den vackraste kvinnan som finns är en kvinna som älskar att vara kvinna och som trivs med sin kropp.
Har en väninna från Dominikanska Republiken som är underbart avslappnad med sin kropp och kvinnlighet.Hon vet att hon är en kvinna så att säga och vet också att mannen tycker om det kvinnliga.
Svårt som kvinna kanske att trivas med sig själv. Jag vet inte riktigt vad allt handlar om.
Jag trivs med mig själv som kvinna och lider inte av att mannen gillar min kvinnlighet.
Tänker inte på det ens. Det får vara som det är liksom.
Ingen kan tvinga någon att inte titta på någon. Det gör man med BURKA och sådant.
Det tycker jag är ett sätt också att se en kvinna som ett objekt som måste döljas för andra män.
Vem är då objektet egentligen? Den nakna kvinnan eller den under burkan så att säga. OCH för vem?