2015-07-24, 09:19
Medlem
Katzyns avatar
Alla vet väl att det inte är normala svenska mäns diskreta lilla blick som detta handlar om.

Det handlar om rågloende MENA- män som kan stå en halvmeter ifrån och glo i skrevet och sen följa efter när man rör på sig. När de beter sig så så vet man inte säkert om det är för att de uppskattar det de ser, eller om de mer gör så för att visa sitt missnöje över att man vågar visa sig utan Burka på vad de ser som männens badhus.

Antagligen en kombination, svensk kvinna i bikini är en hora och ska få veta det också.
Citera
2015-07-24, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Alla vet väl att det inte är normala svenska mäns diskreta lilla blick som detta handlar om.

Det handlar om rågloende MENA- män som kan stå en halvmeter ifrån och glo i skrevet och sen följa efter när man rör på sig. När de beter sig så så vet man inte säkert om det är för att de uppskattar det de ser, eller om de mer gör så för att visa sitt missnöje över att man vågar visa sig utan Burka på vad de ser som männens badhus.

Antagligen en kombination, svensk kvinna i bikini är en hora och ska få veta det också.

Man ska hålla sig ifrån muslimer om man är osäker på deras avsikter för de har alltid de sämsta avsikterna och lagarna gäller inte för dem som för oss andra som jobbar och sliter. Det är därför vita män får ständigt skit för pk media och patrask inte har stake att peka ut vilka det verkligen är som begår alla dessa brott.

Jag slutade gå till badhus när jag såg alla dessa horder med muslimer som badar med kläderna på.
Citera
2015-07-24, 11:39
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Hur menar du att stirra skulle falla längre bort från det naturligt mänskliga beteendet än att enbart titta?
Så klart svårt att dra gränsen, men när personen man tittat på upptäcker det och tittar tillbaka med en lätt irriterad min, kanske det är läge att byta blickfång?
Citera
2015-07-24, 16:21
Medlem
Det är tur att det inte fanns så många blattar på 80-talet. Alla tjejer badade bokstavligt talat topless. Jag tyckte att det var bra. I dagens läge hade avskrädet från Mellanöstern och Afrika inte kunnat hantera det och våldtäktstalen hade varit ännu högre. Jag trodde att vi nu, 30 år senare, skulle få se en oerhört lössläppt kultur där alla gökade med alla och att man fick vara gay, straight eller vad ni vill. I stället har vi återgått till ett viktorianskt samhälle där tjejer ropar i högan sky om man sneglar i deras djupa urringning. Det är märkliga tider vi lever i.
Citera
2015-07-24, 16:52
Medlem
VaginalFiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Själv blev jag "stirrad" senast idag på en uteservering. Jag övervägde först att polisanmäla händelsen men beslutade mig sedan för att gå hem och titta på teve.

Samma sak inträffade mig på bussen. Chaffisen tittade på mig, i backspegeln dessutom. Var nära att dra i nödbromsen och fly platsen, men bestämde mig till slut för att åka vidare och sedan äta en korv med bröd.
Citera
2015-07-24, 17:11
Medlem
HAHA hon är ju för fan en negerälskare, hon borde gilla att användas som sexobjekt. Hon har en svart pojkvän och klagar på att troligtvis "vita män" tittar på henne. Men sen när hon blir gruppvåldtagen av hennes pojkvän och hans polare då är det inget fel.

Hur kan man ta såna kvinnor på allvar, som man bäddar får man ligga.

I vissa feministkretsar verkar det för övrigt vara rent ut sagt brottsligt att ha en svensk kille. När blev den svenska kvinnan ett välgörenhetsprojekt ?

Och när började folk lipa så fort någon tittar på dom ?

Jag är visserligen man men folk stirrar ibland på mig också, borde man springa till media så fort det händer ?

Jag var ute med en god vän och tog en kopp kaffe igår, då stirrade en ung tjej på mig i flera minuter. Jag kanske skulle ha ringt polisen ?? TIDNINGARNA ??? ringt dit fler kompisar och gett henne lite uppfostrande stryk ???

Ne jag log mot henne o frågade om hon ville ha något att dricka eftersom hon inte såg ut att ha någon med sig och hade inget på bordet. Så hon fick 15 kr till en fanta som hon gick och köpte.
Senast redigerad av Rumpppspark 2015-07-24 kl. 17:23.
Citera
2015-07-24, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

Nja.. Det handlar om utstötta freaks i allmänhet som har noll koll på hur social samvaro går till och stirrar. Någon drog tidigare upp i tråden att man klär upp sig för snygga killar i sin egen ålder och blir sur när gamla äckliga gubbar stirrar. Problemet är inte gubbarnas ålder, utan det är sociala freaks som inte kan få en kvinna som stirrar. Normala män stirrar inte på det viset alls. Men den där gruppen som aldrig har fungerat socialt och som inte kan få en tjej, de vet inte hur man beter sig normalt och stirrar..

Finns massor med trådar gjorda av såna typer i relationsdelen på det här forumet om någon är intresserad, de skriver ofta att tjejerna inte fattar något, är intresserade av fel killar etc. Men vad förväntar de sig när de står och råglor och objektifierar alla kvinnor och skiter fullständigt i att den där tjejen faktiskt är en individ?

Tyvärr kan man som kvinna inte direkt göra så mycket åt saken om man råkar vara född attraktiv (seriöst, det går inte direkt att klä ner sig - klä upp sig går absolut, men är man attraktiv behövs det inte). Och män glor. Jävligt mycket. Normala gör det diskret och tappar intresset efter några sekunder, onormala dreglar. Invandrare är överrepresenterade i den senare gruppen som sociala freaks.

För inte alls länge sedan var jag tvungen att be badvakterna om hjälp för att bli av med en efterhängsen invandrarkille på badhuset. Osäker på om han var ute efter mig eller mina barn dock. Creepy. (De slängde ut honom direkt, förmodligen var han känd sedan tidigare.)
Citera
2015-07-24, 21:53
Medlem
Så trött på dessa jävla brudar som känner sig som offer hela jävla tiden
Citera
2015-07-24, 22:55
Medlem
Blattar kan förstås inte bete sig på badhus. Hur kan detta förvåna någon med en halvt fungerande hjärna? Detta är förstås ett nytt fenomen. Eller nytt och nytt, "berikningen" har pågått ett tag nu...

Barn och ungdomar har alltid stojat och lekt mer eller mindre vilt på badhus, men detta, att svenska tjejer känner sig otrygga på badhus, är blattar, blattar, blattar. Sa jag blattar? Sverige är helt enkelt Europas egna lilla Mellanöstern.

Men är inte detta något som Sveriges "feminister" jobbar jättehårt för? Att göra människorna i Sverige mer bruna?

Gruppvåldtäkter, bilbränder, hedersmord, balkongkastningar, skäggbarn, fredagsomys. Inget av detta förekom i min ungdom, och då är jag inte ens speciellt gammal egentligen.
Citera
2015-07-25, 06:51
Medlem
Alvaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RDM90
Ah jo, hör varje dag hur sverigedemokrater vill se ut som en arab och heta Ahmed för då ökar deras chanser till arbete.
Nej, men du har ofta Sverigedemokrater klaga över hur mycket bidrag invandrarna får, hur lite pension deras morfar har, som slitit hela livet, medan "Muhammed" glassar runt med en iphone, full pension+extrabidrag även om han inte jobbat en dag i Sverige. Invandrarna får förut till jobb/bostad! osv. Dom lever helt enkelt i föreställningen att invandrare är mer priviligierade än dom själva. Testa gå in på avpixlat och läs kommentarerna, folk kallar tex invandrare för "den nya adeln".

Du hör även antifeminister klaga över att kvinnor har all makt i samhället och dessutom "felaktigt" anses som offer och därmed får ännu mer förmåner.

Citat:
Det har aldrig varit mer jämställt än vad det är nu(fortfarande mycket kvar). Det enda som för oss bakåt i tiden är såna åsikter som dina.
Du tycker det är tråkigt för kvinnorna att de upplever sliskiga blickar som negativa? Hör du dig själv ens?

Exempelvis kan en främlingsfientlig person känna sig "hotad" när han möter en grupp invandrare på gatan, återigen en reaktion som är synd och det tycker jag är "tråkigt".

Tycker du inte själv det hade vart mycket bättre om exempelvis den automatiska reaktionen på en stirrande blick var att man började skratta för att man tycker det uppfattas som desperat? Bara för att nämna en helt slumpmässig annan reaktion än att uppfattade det som just nedvärderande? En stirrande blick representerar många saker, vilken vinkel som man själv uppfattar som den dominerande kan man väl kalla ett slags socialt arv. Tolka mig inte fel, jag fattar att i princip alla upplever en sliskig blick som en negativ sak, men det är en bit att gå därifrån till att uppleva det som en aktiv kränkning. Dessutom var väl den initiala diskussion om att överhuvudtaget ens ge en blick och inte sliskigt stirrande..

Det optimala hade vart om folk sluta stirra sliskigt och att folk inte blandade ihop ge en blick med samma känslor som sliskigt stirrande. Dessutom är det ovanligare bland män att reagerar negativt på blickar eller hur? Med andra ord en social konstruktion, som man kan ändra. Lite att jobba på för båda könen för att få det mer jämställt helt enkelt.

Citat:
Vad baserar du det på? Har du läst några vetenskapliga artiklar? Läst genusvetenskap? Eller hänger du bara på exponerat och sväljer all blaska därifrån? Att du ens skriver "mer än vad dom borde göra" visar vilken nivå du ligger på med din kunnighet.
Du kan säkert använda Google. "Genusvetenskap" är en bred och bra början.

Återigen så förstår jag inte hur du kan missförstå helt uppenbara förklaringar.

Min poäng var att grupptillbehörighet påverkar din reaktion på diverse handlingar. När en djupt troende muslim ser en teckning av Muhammed känner han sig otroligt kränkt, en sekulariserad muslim hade kunnat skratta bort det.

Jag är helt övertygad om att inget inom genusvetenskap kommer motbevisa detta. Det verkar för övrigt som att du enbart läst genusvetenskap och därmed sett "ljuset" vilket gör dig mer förstående än andra. Personligen har jag läst kurser social antropologi, psykologi och filosofi i tillägg till min övriga utbildning dvs, vilken dock inte är lika relevant för det här ämnet.(och vem fan bryr sig? helt irrelevant)

Återigen, du inser väl att du enbart provocerar genom att bygga hela dina inlägg på:

1: Citera person
2: Idiotförklara ovanstående citat utan att ge någon konkret förklaring överhuvudtaget
3: Avsluta med några random personattacker

Tror du det någonsin kommer få mig att kunna närma mig någon av dina föreställningar? Jag är varken Sverigedemokrat eller ens "höger", jag har dessutom ingenting emot feminism över huvud taget, även om jag tycker att vissa(egentligen mest relativt unga personer) tar det så långt ifrån den allmännyttiga diskursen att det snarare kan göra så att en mer moderat feminist drar sig för att ens benämna sig som feminist eller identifiera sig själv som feminist vilket är synd, men inte ett jätteproblem.

Ett tips för framtiden, vissa personer är här för att diskutera och utvecklas. Personligen är jag en av dom och jag har ingen som helst övertygelse om att allt jag tänker och tror är den absoluta sanningen, så nästa gång om du någonsin svara på något jag skriver igen så ser jag gärna att du åtminstone gör ett försök på att motivera dina svar. Läs igenom ditt eget inlägg och försök hitta ställen du ger några ordentliga förklaringar.

Dina inlägg är i praktiken: "lol what? sluta häng på exponerat! "citat" hör du dig själv ens? läs på!"

Jaha! Då fattar jag vad du menar... med alla kurser du tagit i genusvetenskap så har du alltså kommit fram till att sluta hänga på exponerat (en sida jag kanske besökt 1 gång någonsin) är det som kommer få mig att kunna förstå ditt perspektiv.. eller att jag Googlar på en otroligt bred term.. mm.. Fungerar möjligtvis att diskutera på det sättet när du sitter med dina kompisar och argumenterar mot någon random person på lunchrasten i gymnasiet. Dina kompisar kommer säkert tycka du "ägde" personen du diskuterade med, men den personen kommer knappast gå vidare med någon ny insikt.

Poängen med diskutera är inte att vinna någon tävling i att framstå som "överlägsen" och idiotförklara människor. Debatt-teknik kanske kan vara ett bra komplement till dina genusstudier?

edit: jävlar blev rätt så långt, är inte helt nykter :S
Senast redigerad av Alvaro 2015-07-25 kl. 07:15.
Citera
2015-07-25, 10:16
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Ha,ha Vill man läsa sanningen så är det WordWarrios inlägg som gäller. Men jag kan hålla med dig om att vinnarsidans karlar alltid är sexigare än förlorarsidans.
Se bara på hur sexiga afrikanska män blev efter att Obama tog makten i USA. Även jag själv var ganska oattraherad av afrikaner innan Barrack " the King in the sack" Obama började svinga ballen ute på världsarenan.

Googlar på Norskebarnen men finner inget konkret, länka gärna eller förtydliga sökordet tack.
Citera
2015-07-25, 12:23
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Googlar på Norskebarnen men finner inget konkret, länka gärna eller förtydliga sökordet tack.

What ?? Vad har norskebarnen med mitt inlägg som du citerade, att göra ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in