2015-07-19, 22:36
Medlem
Det ska jag ta och förklara, om än i en kort version.

Jag fascineras av den taktiska aspekten, vad gäller formationer, rollfördelning & spelarnas rörelsemönster.

Jag fascineras av passningskombinationer, spelarnas individuella kvalitéer, att de kan slå crossbollar på 60 meter till exakt rätt adress & att de kan göra omöjliga mål från 30 meter.

Jag fascineras av presspel, uthållighet, teknik, spelarnas passion, fansen på läktarens passion & glädjen som uppstår när ett mål görs.

Men jag fascineras också av de högljudda protesterna, de ilskna reaktionerna & de brutala tacklingarna för att vinna matchen till varje pris.

Jag fascineras utöver det av allting som sker vid sidan av planen. Engagemanget, turbulensen, alla hyllningar & sågningar.

Jag fascineras av rykten som uppstår, all bevakning som sker, alla avtal mellan klubbar och sponsorer som görs.

Jag fascineras också av alla pengar som spenderas, fördelas och satsas av klubbarna. Alla Youtube-klipp som skapas, all glädje som uppstår, alla streaming-sidor som skapas, alla teve-bolags glädje över att lyckas få rättigheter. Och givetvis allt engagemang av fans och all aktivitet som utförs av de intresserade.

Fotboll är så mycket mer än bara en match.
2015-07-19, 23:12
Medlem
MrDepleteds avatar
Jag förstår verkligen att man ställer den frågan... Jag följer kampsport (boxning, mma och kickboxning) och friidrott mm men förstår mig inte på fotboll trots många försök. Det händer inget i matcherna, spelarna är veklingar som bara gråter och man vet inte ens när om matchen pågår i 90 eller 94 min?

Edit: Läktarkulturen måste jag imponeras lite, men det räcker inte på långa vägar för att väga upp hur trist spelet är.
2015-07-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Jag förstår verkligen att man ställer den frågan... Jag följer kampsport (boxning, mma och kickboxning) och friidrott mm men förstår mig inte på fotboll trots många försök. Det händer inget i matcherna, spelarna är veklingar som bara gråter och man vet inte ens när om matchen pågår i 90 eller 94 min?

De som inte är intresserad av fotboll, de förstår inte vad som händer på planen.
2015-07-19, 23:19
Medlem
feldgraus avatar
Ok, då vet vi. Tråd låst då diskussionsunderlag saknas.

/feldgrau, moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in