2015-07-20, 13:51
Medlem
Citat:
En 36-årig man, som under helgen var på besök från norra Skåne, blev beskjuten efter att bråk uppstått.
– Den här mannen ska ha suttit på en bänk när det kommer några som är bekanta, men som han inte träffat tidigare, säger Lars Förstell, informatör på polisen.
– Sedan kommer det ytterligare en person och då uppstår det tjafs, fortsätter han.
Personen som 36-åringen börjar bråka med försvinner efter ett tag iväg, men återkommer med en kompis.
– Det är den personen som har ett vapen med sig, säger Lars Förstell.

http://www.skd.se/2015/07/20/blev-skjuten-under-besok-i-malmo/
Citera
2015-07-20, 20:48
Medlem
outoforders avatar
Besöker vänner i Malmö relativt ofta .Och dom vänner jag har där bor antingen vid möllan,sevedsplan,dalaplan och rosengård.

Därför rör jag mig ofta på möllan när jag är där. Och självklart när jag är där ser jag att folk becknar vid den platsen det talas om men har aldrig känt mig hotad även fast jag gått där mitt på natten ensam inom den senaste månden ingen har frågat om jag vill köpa något eller varit hotfull och ingen av mina vänner har känt sig hotade heller så jag känner att hela "malmö är förlorat man kan inte gå ut på kvällen utan att det är svartmuskiga människor som är hotfulla" är för att man är nojig för folk som inte har samma etnicitet som en när dom är i grupp.

Dock är det förjävligt med skottlossning mitt på dagen vid folkets park för det här är en av gångerna det faktiskt kan kan drabba oskyldiga och jag är inte heller ok med att folk becknar precis vid familjens hus .

Men det är som sagt väldigt sällan folk drabbas av saker när man själv inte är med i leken.
Citera
2017-06-01, 00:23
Medlem
Man anhållen efter mordförsök vid Möllevången Malmö
En man anhölls 30/5 2017 misstänkt för mordförsök efter en skjutning vid knarkrondellen på Parkgatan Malmö 2015.

Är det ngn som har namnet på skytten?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in