Citat:
Ursprungligen postat av
Goobleyzook
Hmmm, får mig att fundera på hur du fiskar?
Mycket handlar det ju om personkemi. Hur tar du reda på det? En profilsida och någon bild säger ju nästan inget om det. Tänk på vänner å kompisar i största allmänhet, man väljer ju inte sina vänner utifrån en katalog online.
Är du passiv och låter män definiera tillgången på möjliga kandidater?
Du bor "fel" skriver du. Det känner jag igen då jag bor i den allra nordligaste delen av vårt land. Undviker du dem som riskerar finnas nära din egen sociala krets?
Skriver till dom män jag lockas av enligt deras egen info och där dom verkar söka samma som mig.
Skriver till en början för att kolla om relevanta saker stämmer överens, kollar om vi kan hålla ett samtal flytande i skrift eller om han haltar mycket och inte kan svara på frågor eller berätta om sig själv, vilket är en förutsättning för att något intresse ska kunna uppstå.
Skulle utan att skryta vilja säga att min magkänsla lotsar mig rätt nästan jämt, men det gäller att mannen kan skriva och bidra till att hålla vårt samtal flytande i text till en början. För kan vi inte prata i skrift då man har lång tid på sig att formulera sina svar, så kommer vi inte vidare.
För min del kan jag känna av personkemi rätt bra i text, men det bygger på att mannen är åt det mera informativa och kommunikativa hållet då det krävs två för en tango.
Nej, är aldrig passiv, jag letar åt och skriver till män jag finner intressanta och gör vad jag kan för att hitta den jag söker men antingen är ingen man jag tar kontakt med intresserad av mig, eller så lockas inte män av en kvinna som tar egna initiativ, vet inte vilket men sällan jag får svar. Då vi är på Flashback nämner jag att jag aldrig skriver till män som låter för snygga för mig, och jag skriver oftast till män utan bilder, så är dom snygga vore det bra om dom upplyste om det.
Har inte råkat på någon som finns nära min egen sociala krets, däremot verkar en del män som jag skrivit till rädda för att ses då vi bor i samma stad. För mig skulle det enbart vara en fördel för att slippa långa resor, men män som jag haft kontakt med brukar alltid backa då.